آخرین خبر :

مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: تعارفات دلیل عقب افتادگی فوتبال استان/ رشد فوتبال به افکار بزرگ نیاز دارد

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: فوتبال استان نسبت به کل کشور عقب می باشد و یکی از دلایل عقب ماندگی ها همین تعارفاتی است که وجود دارد. مهران سرپرست روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکردی هیئت فوتبال استان و شهرستان ها در بیرجند افزود: به جای اینکه به اصل مطلب پرداخته شود، بیشتر به حاشیه و مقدمه پرداخته می شود. وی تصریح کرد: فلسفه این جلسات این است که خیلی صریح و مشخص صحبت ها در چارچوب اداری انجام شود و در این جلسه از ارائه عملکرد پرهیز شود. به گفتۀ وی هیئت های استانی در حوزه کار هیئت های شهرستانی دخالت نکنند چون کار اجرا مربوط به هیئت شهرستانی است و هیئت های استان کار برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت کلان را بر عهده دارند.
کار عمرانی ۶ ماه برابر با ۱۰ سال گذشته
مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطر نشان کرد: همه اماکن ورزشی باید در اختیار هیئت ورزشی شهرستان ها باشد و ما این موضوع را به هیئت های ورزشی یادآوری کرده ایم. سرپرست افزود: کار عمرانی که در ۶ ماه اخیر در فوتبال استان انجام شده در ۱۰ سال اخیر انجام نشده چون در این مدت یک میلیارد تومان برای تأسیسات هیئت فوتبال هزینه کردیم. وی بیان کرد: باید قبول کنیم که فوتبال بزرگ است و به افکار بزرگ نیاز دارد لذا همه کمیته ها باید فعال شده و با همفکری با یکدیگر حرکت کنند. به گفتۀ وی باید براساس وضعیت موجود اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برنامه ها را به شکلی طرح کنیم که منجر به مسابقه شود، موضوع لیگ بسیار مهم است و وقتی مسابقه شکل بگیرد یعنی ما مربی، داور و غیره را پرورش دادیم.
استاندارد هر هیئت آیین نامه است
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه اقناع افکار عمومی برای ما بسیار مهم است، گفت: افکار عمومی ۲ دسته شامل عوام و خواص است و هنوز پیشکسوتان ورزش ما یک تفاوت دوره عملکردی گذشته و حال را دارند و به این نتیجه نرسیده اند که در هیئت فوتبال اتفاق مثبتی رخ داده است. سرپرست بیان کرد: پیشکسوتان در جامعه جایگاه اجتماعی دارند و اگر بتوانیم آنان را متوجه کنیم که اتفاق خاصی در حال انجام است خودشان برای ما تبلیغ می کنند. وی افزود: فلسفه حضور ما کار برای مردم است و قرار نیست در اتاق خود را ببندیم و بگوییم ما مدیر هستیم لذا محصول کار ما باید به مردم برسد چرا که اگر مردم ناراضی باشند کار ما ایراد دارد و باید به مقوله اقناع افکار عمومی توجه کنیم. به گفتۀ وی برای اینکه بتوانیم کار مفید انجام دهیم باید استانداردی در تنظیم رفتارهای خود داشته باشیم و ساختار ما استاندارد باشد. او استاندارد را آیین نامه هیئت دانست و گفت: وقتی یک سازمان، تشکل و گروهی ایجاد شود باید براساس یک منطق، چارچوب و جهان بینی و ایدئولوژی باشد و در سازمان های رسمی از آن به عنوان قانون یاد شده و در دیگر بخش ها آیین نامه نام دارد. سرپرست ادامه داد: هیئت فوتبال خراسان جنوبی براساس چارچوبی ساختار آن شکل می گیرد و وظایف و اهداف آن مشخص می شود که به آن آیین نامه می گوییم.
وی افزود: نقطه اجماع ما برای تنظیم رفتارها و دیگر موضوع ها آیین نامه است و آیین نامه رفتاری است که استانداردها را تعیین می کند بنابراین در این جلسه مطابقت وضعیت فوتبال استان را با استانداردها ارزیابی می کنیم، استاندارد را عددسازی کرده و در قالب شاخص های ساختاری و عملکردی به هیئت فوتبال استان ارائه کردیم.
واقعیت ها با نگاه کارشناسی بیان شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: برای اینکه شاخص ها بتواند معافیت اجرایی بگیرد باید برنامه داشته باشیم، چارچوب برنامه و نظامنامه ارزیابی را مشخص کردیم و ماهیت زمانی آن تقویم است که آن را هم ارائه کردیم. سرپرست تصریح کرد: در این جلسه به دنبال ارائه گزارش عملکرد نیستیم و می خواهیم وضعیت موجود مدیریت فوتبال استان را در مقایسه با استانداردهای مربوط ارزیابی کنیم. وی خاطر نشان کرد: نوع رفتار مدیریتی هم مهم است چون رفتار مدیر باید براساس آیین نامه باشد و بررسی شود که آیا توانسته ایم از ظرفیت های آیین نامه با نوع مدیریت خود استفاده و برای همگرایی در فوتبال استان فرصت ها را به درستی توزیع کنیم. او بیان کرد: آنچه باعث ارتقای عملکرد می شود شیوه بکارگیری ابزار است که چگونه موضوع را مدیریت کنیم و در همه حوزه ها از سیاسی، اجتماعی و غیره بحث رضایت عمومی از عملکرد یک سیستم است. به گفتۀ وی اگر امروز عملکرد فوتبال خراسان جنوبی در افکار عمومی مثبت ارزیابی نشود این محصول کارکرد این هیئت است که به جامعه القا می کند فوتبال ما نتوانسته به جایگاهی که در شأن استان است، برسد. وی افزود: واقعیت های موجود براساس نگاه کارشناسی بیان شود چون بعد از این جلسه باید در تفکرات ما اصلاحاتی انجام شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*