آخرین خبر :

مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد: در استان کار گروهی معنا ندارد/ رئیس هیئت بوکس استعفا کرد

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
کار گروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکردی هیئت بوکس خراسان جنوبی نیز مانند دیگر جلسات به ریاست مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان استان و حضور اعضای هیئت، داوران و ورزشکاران بوکس استان در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان روز گذشته برگزار شد. این جلسه در حالی برگزار شد که روز قبل رئیس هیئت بوکس استان استعفاء کرده بود و به خبرنگار امروز خراسان جنوبی گفت دلایل خوبی برای این کار دارد. اعضاء حاضر در این جلسه نیز از استعفای ایشان ناراحت بودند و ایشان را از روسای خوب می دانستند که نباید این کار را انجام می داد. مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه با بیان اینکه در استان کار گروهی معنا ندارد، گفت: به شخصه با استعفای آقای قطبانی مخالف هستم ولی نمی توان ایشان را مجبور به ادامه فعالیت کرد و اگر فدارسیون موافقت کند مراحل بعدی مجمع به صورت قانونی و روال عادی برگزار خواهد شد. مهران سرپرست همچنین حضور رسانه ها را در جلسات مهم دانست و بیان کرد: رسانه های خراسان جنوبی جانبدارانه عمل نمی کنند. وی به ظرفیت های دانشجویان در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی کار موثر خواهد بود که با تمام حوزه های فنی و زیرساختی آگاه باشیم. به گفتۀ وی خیلی از دانشجویان تربیت بدنی حاضر به همکاری با هیئت هستند.
نبود تقویم ورزشی
این مقام مسئول با بیان اینکه برای افرادی که در جلسات حضور ندارند و کاری هم انجام نمی دهند چرا حکم صادر می کنید؟، عنوان کرد: نوع مدیریت برخی از هیئت ها به گونه ای است که باید همه کار را دبیر هیئت انجام دهد و اختیارات را به افرادی که مسئولیت دارند واگذار نمی کنند و این یک ضعف در ورزش استان است. سرپرست به برنامه ریزی عملیاتی در هیئت بوکس تاکید کرد و افزود: برای کلیه هیئت های مجموعه تقویم ورزشی، برنامه ریزی آموزشی و سازماندهی وضعیت موجود ارائه کردیم که متاسفانه هیئت بوکس هیچ کدام از آنها را به اداره ارائه نداده است. وی خاطرنشان کرد: هیئت بوکس در ردیف های آخر هیئت های استان قرار دارد. او با اشاره به اینکه در توسعه ورزش های قهرمانی کشور خراسان جنوبی جایگاه ۱۲ را دارد، گفت: نیروی انسانی با انگیزه نقش موثری در توسعه ورزش استان دارد. به گفتۀ وی در آیین نامه هیئت ها تمامی توضیحات و برنامه ریزی یک هیئت ورزشی مشخص شده است و باید ساختار هئیت به درستی اجرا شود و براساس همان چهارچوب گزارش عملکرد دهد.
بوکس علمی و تخصصی شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید براینکه بیشترین ضربه ای که به بوکس کشور وارد می شود همین تفکرات سنتی است، گفت: ما منکر عملکرد پیشکسوتان نیستیم اما این ورزش علمی و تخصصی شده است. سرپرست اضافه کرد: هیئت های استانی نباید سالن داری کنند و در این راستا تمامی سالن های شهرستان بیرجند را به هیات شهرستان واگذار کردیم تا درگیر مشکلات نشوند. وی با تاکید براینکه بیشترین تاسیسات زیرساختی و سخت افزاری استان در اختیار ما است اما یک سالن جلسات در اداره کل نداریم، عنوان کرد: به زودی کلیه هیئت های ورزشی در ساختمانی مجهز استقرار خواهند یافت و هر هئیت در بیشتر نقاط شهر دفتر ایجاد کند. به گفتۀ وی برخی از هیئت ها اسنادمالی خودشان را هنوز ارائه نداده اند و اگر هیئتی لیست را به اداره تحویل ندهد حمایت مالی آن قطع خواهد شد. او با بیان اینکه اگر چکی برای حمایت مالی صادر می شود باید گزارش نحوه هزینه کرد مالی را بدهند، بیان کرد: دستگاه های نظارتی این لیست ها را رصد می کنند و متاسفانه به علت عدم ارائه لیست مالی هیئت ها به ورزش استان ضربه می زند.
ضعف بوکس در سال های اخیر
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در چند سال اخیر ورزش بوکس نتوانسته در سطح ملی بدرخشد و ضعیف بوده است. مهران پور با اشاره به اینکه ورزش بوکس در سطح ملی و بین المللی جایگاه خوبی دارد، افزود: امیدواریم با رویکرد جدید و مدیریت تازه در هیئت بوکس استان با رشد و ترقی رو به رو باشیم.
بسته حمایتی برای کلاس های داوری و مربی گری
دبیر هیئت بوکس استان که به جای رئیس هیئت سخن می گفت، در این جلسه عنوان کرد: برای توسعه بوکس استان نیاز به ارتقاء مربیان و داوران داریم و کلاس های مربی گری و داوری هزینه های بالایی دارد که برخی از عهده پرداخت آن برنمی آیند. قربانی ادامه داد: در همین راستا اگر اداره کل ورزش و جوانان بسته ای را برای داوران و مربیان شهرستان در نظر بگیرند که حداقل آنها نصف هزینه را پرداخت کنند مشکل ما در این حوزه بر طرف می شود. وی با انتقاد به متمرکز بودن برخی از رشته ها در یک نقطه از شهر گفت: ما حاضریم با دیگر رشته ها تعامل داشته باشیم که از سانس سالن خود به آنها بدهیم و در مقابل از سانس های آنها استفاده کنیم تا این تمرکز گرایی برخی از رشته ها مانند خود ما بر داشته شود و بتوانیم در نقاط مختلف شهر کلاس داشته باشیم. به گفتۀ وی مشکل اصلی تمام هیئت ها بودجه است و ما نیز در این راستا نیاز به حمایت بیشتری داریم و اگر جواب نامه ها و درخواست های اداره کل داده نشده کاملا درست است و مشکل از من بوده که نتوانسته ام رسیدگی کنم.
همکاری نکردن آموزش و پرورش
دبیر هیئت بوکس استان همچنین گفت: مشکل اصلی ما در این رشته ورزشی، نبود حمایت از طرف آموزش و پرورش استان می باشد. قربانی افزود: اداره کل می تواند با رایزنی که با آموزش و پرورش داشته باشد آنها را مجاب به همکاری با ما کنند تا بتوانیم در زمینه اوقات فراغت و استعدادیابی وارد مدارس شویم چرا که اکنون اینگونه نیست. وی با اشاره به گلایه شهرستان ها در زمینه اینکه تعامل با هیئت های شهرستان ها کمرنگ شده است، گفت: کاملا این موضوع درست است و در یک برهه ای ورزش بوکس استان ضعیف شد و نتوانستیم حضور فیزیکی در شهرستان ها داشته باشیم ولی از نظر اعزام به مسابقات و ورزشکاران بیمه شده پیشرفت خوبی داشته ایم. به گفتۀ وی تعداد ورزشکاران بیمه شده از سال ۹۶ که ۱۲۰ نفر بوده در سال ۹۷ به ۲۴۰ نفر افزایش یافته است، همچنین در تمام رده های سنی اعزام داشته ایم که در هیچ سالی اینگونه نبوده است و ورزشکاران از استان های دیگر برای ما شرکت می کردند ولی امسال همه بومی بودند.
چرا سالن بوکس به هیئت ورزش های رزمی داده شد؟
دبیر هیئت بوکس استان از مدیرکل ورزش و جوانان استان پرسید که چرا سالنی که در اختیار هیئت بوکس شهرستان بود به هیئت ورزش های رزمی داده شد. قربانی ادامه داد: ما فقط به دنبال دلیل و جواب در این زمینه هستیم که مگر هیئت بوکس چه کاری انجام داده است که سالن را از هیئت گرفته اند. سرپرست، مدیر کل ورزش و جوانان استان هم در پاسخ به این سوال گفت: از آنجایی که این مربوط به اداره شهرستان بیرجند می شود خود نها باید پاسخ گو باشند و من در این حوزه دخالت نمی کنم و پیگیر پاسخ آنها خواهم بود چرا که از این موضوع اطلاعی ندارم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*