آخرین خبر :

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی عنوان کرد؛ سهم صفر خراسان جنوبی در اعتبارات بیابان زدایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:از دهه شصت تاکنون تنها یک میلیون هکتار از اراضی استان بیابان زدایی شده است.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت:از دهه شصت تاکنون تنها یک میلیون هکتار از اراضی استان بیابان زدایی شده است.

وی افزود:خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور و پنجمین استان درگیر با پدیده گرد و غبار است.

نصرآبادی گفت: امسال با وجود مقرر شدن بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی در جهت مبارزه با ریزگرد ها در استان، به دلیل درگیری استان خوزستان با این مشکل، اعتبار خاصی برای بیابان هایمان نداشتیم و تمام اعتبارات به این استان اختصاص داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: سال گذشته بالغ بر۱۴ میلیون تومان اعتبار مصوب در زمینه بیابان زدایی داشتیم که در شهرستان هایی چون بشرویه،طبس، سربیشه و بسیاری از شهرستان های دیگر استان اجرایی شد.

وی گفت:از دهه ۶۰ اقدامات لازمه در حوزه‌ی بیابان زدایی در خراسان جنوبی انجام شده است که روستای شاهرخت به عنوان اولین پروژه بیابان زدایی و بین المللی استان ما بود.

نصرآبادی افزود: از دهه ۶۰ تاکنون، ۲۸ طرح بیابان زدایی آماده در استان بالغ بر ۹۰۰ هزار هکتار در بخش های مختلف چون احداث بادگیر و باد شکن ها و غیره اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: از جمله کانون های فرسایش بادی استان در شهرستان زیرکوه، منطقه چاهداشی نهبندان،ریگ بشرویه و غیره است.

وسعت عرض های بیابان استان خراسان جنوبی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*