مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی: از ظرفیت فراکسیون بانوان مجلس بهره می بریم

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شاید نتوانیم برخی از امور صنفی را برطرف کنیم، گفت: اما با پیگیری مسائل در مجموعه فراکسیون زنان مجلس می توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم. نفیسه نخعی روز گذشته در نشست هم اندیشی صمیمانه با بانوان اصحاب رسانه تصریح کرد: در این فراکسیون می توان تمام موارد و مشکلات را مطرح کرد تا با یک اصلاح قانون آن مشکل برطرف شود. وی مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حوزه بانوان در خراسان جنوبی را بسیار کمرنگ دانست و افزود: مطالبات خبرنگاران استان را به عنوان اصلاح قانون مطرح خواهیم کرد و اگر مطالبات را به درستی پیگیری کنیم قطعا به نتیجه مثبت خواهیم رسید.
رایزنی برای ورزش بانوان خبرنگار
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه روابط عمومی ها قلب تپنده ادارات هستند، بیان کرد: اگر بخواهیم درست در جریان امور قرار بگیریم و مشکلات مردم را برطرف کنیم ارتقای روابط عمومی ها باید مد نظر قرار گیرد. نخعی در زمینه مشکلات مطرح شده در این جلسه هم گفت: مسأله ایجاد پیست دوچرخه سواری بانوان باید جانمایی درستی داشته باشد و اگر شهرداری در روشنایی و ایاب و ذهاب مسیر پارک جنگلی بیشتر تلاش کند قطعا بسیاری از مشکلات در حوزه پارک بانوان و ایجاد پیست دوچرخه سواری در این مکان برطرف خواهد شد. وی تأکید کرد: در خصوص حضور خبرنگاران در باشگاه های ورزشی با دستگاه های اداری صحبت نموده و پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد. به گفتۀ وی ایجاد اتاق فکرها از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند و اکنون اتاق فکر بانوان در سطح استان نداریم، همچنین متأسفانه خیرین ساکن در استان کم هستند لذا این مهم می طلبد شورای بانوان خیر را در استان تشکیل دهیم و می توان تشکیل این شورا را از بانوان کارمند و اطرافیان با مبالغ خیلی ناچیز آغاز کرد.
سند توسعه رسانه مورد توجه قرار گیرد
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تقدیر از اصحاب رسانه در هفته زن را مدنظر قرار خواهیم داد، عنوان کرد: سند توسعه رسانه ها از مواردی است که حتما باید توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود. نخعی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف شهرداری ها ایجاد غرفه برای عرضه محصولات و تولیدات بانوان سرپرست خانوار است و پیگیری های لازم برای برپایی اولین نمایشگاه تولیدات هنری بانوان خبرنگار در هفته بزرگداشت زن نیز در دستور کار قرار می گیرد تا در هر فصل یا دو بار در سال برگزار شود. به گفتۀ وی در زمینه ایاب و ذهاب بانوان در استانداری هم حتما فکری خواهد شد.
بیمه خبرنگاران از کانون هنرمندان
رئیس خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: متأسفانه تاکنون حوزه رسانه استان تنها زحمت رسانه ای بودن را به دوش کشیده و هیچ گاه دیده نشده است. سمانه سالاری تصریح کرد: در جلساتی که ویژه بانوان در استان برگزار می شود فقط از خبرنگاران برای پوشش خبری شاید دعوت شود ولی درخواست داریم تا از این پس در کلاس های آموزشی خبرنگاران بانو نیز به صورت ویژه دعوت شوند. وی با اشاره به اینکه خبرنگاران استان باید ارزشمندتر دیده شوند، گفت: در حال حاضر ۱۵۷ نفر عضو اصلی خانه مطبوعات داریم که از این تعداد ۹۸ نفر خانم هستند. به گفتۀ وی تمامی خبرنگاران استان اعم از اعضای افتخاری و اعضای اصلی می توانند از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف دو میلیون تومان توسط خانه مطبوعات استفاده کنند، همچنین خبرنگاران می توانند با پرداخت ماهیانه تنها ۱۲۰ هزار تومان از ظرفیت بیمه ای صندوق هنرمندان بهره مند شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*