عکس های هوایی سال ۶۵ برای تشخیص مستثنیات پیشنهاد شد

 نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان در خصوص تشخیص اراضی ملی از مستثنیات استفساریه ای دارد و عکس های هوایی سال ۱۳۶۵ را برای تشخیص این امور پیشنهاد داده که اگر ملاک عمل قرار گیرد بسیاری از مشکلات مردم استان رفع می شود.

محمدرضا امیرحسنخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر نقشه های هوایی سال ۱۳۴۱ ملاک عمل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای تشخیص اراضی ملی از مستثنیات است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: قانون یادشده در خراسان جنوبی مشکلاتی را برای مردم روستاها ایجاد کرده و پس از مذاکره و جلسات مختلف قرار شد وزیر جهاد کشاورزی اصلاحیه را در خصوص نقشه های هوایی ارائه کند.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی گفت: اگر دولت لایحه ای در خصوص اصلاح این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند به مراتب بهتر از این است که مجلس طرح بدهد، چون اگر مجلس طرح دهد احتمال رد شدن آن از طرف شورای نگهبان وجود دارد به دلیل این که زمین ها به عنوان دارایی دولت محسوب شده و این تلقی وجود دارد که ممکن است از دارایی دولت کاسته شود.
وی افزود: اگر دولت در این خصوص لایحه ارائه کند، بهتر است اما در این خصوص تامل و تعلل وجود دارد و به همین دلیل مردم به ویژه در استان خراسان جنوبی با مشکل رو به رو شده اند و بنده درخواستی از دولت خواهم کرد تا در خصوص ارائه لایحه در مورد اصلاح قانون تشخیص اراضی ملی از مستثنیات تسریع شود.
امیرحسنخانی اظهار داشت: در استان هایی مثل گیلان و مازندران و تهران که ارزش املاک و اراضی زیاد است ممکن است این قانون موثر باشد ولی در خراسان جنوبی که بیشتر زمین ها ارزش مادی زیادی ندارد اجرای آن موجب خالی شدن روستاها از سکنه شده و بهتر است عکس های هوایی سال ۱۳۶۵ ملاک تشخیص قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*