سرمقاله: کیش و مات…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / علیرضا نجابت مدیر صدا و سیمای کیش و برخی از مدیران پایین دستی آن با توجه به نمایش فیلم سینمایی که صحنه‌های باصطلاح مستهجن آن بدون سانسور به نمایش گذاشته شده بود وباتوجه به عکس العمل افکار عمومی و البته سهوی بودن آن، رئیس صدا و سیما در کوتاه ترین زمان ممکن قلم از نیام برکشید و وی را از این سمت برکنار و برخی را نیز احتمالاً اخراج کرد!
سرعت برخورد با عوامل بروز این اتفاق آنچنان برق آسا بود که همگان را سخت به تعجب واداشت و البته مردم خوشحال از اینکه بالاخره دیدند که چگونه باخاطیان برخورد می‌شود.
این چه رویه خوبی است که برای اقناع افکار عمومی و احترام به آن ها و خواسته هایشان چنین ضربتی اقدام تا بدین وسیله تمشیت امور راحت‌تر و عاملی باشد بازدارنده تا دیگر چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.
اما هنوز قلمی که او را عزل کرده بود این بار قلمی دیگر و با همان سرعت نصب نمود، معاونت امور استان های صدا و سیمای ما طی حکمی که در آن حسن سوابق و تعهد در آن گزینه پررنگ تری است او را به عنوان مشاور معاونت امور استان ها بر می‌گزیند.
چقدر خوشحال شدیم که اتفاق فجیعی که در دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد رخ داد به این سرعت مسئولین اش قلع و قمع نشدند تا با همان سرعت درجایی دیگر و بی سر و صدا و با چراغ خاموش به خدمات صادقانه و انقلابی شروع به کار کنند!
وقتی چنین اتفاقات تلخ و شیرین با هم تجمیع می‌شوند و مردم درباره آن به قضاوت می‌نشینند نباید انتظار معجزه از آنان داشت تا آنچه را که می گوییم باور کنند و برای مان کف بزنند! وقتی افکار عمومی ابتدا تحریک و سپس توسط عملکرد و عکس العمل مدیری به آرامش نسبی می‌رسد اما مدیری دیگر در همان زیر مجموعه دوباره عامل تنش را به کار می‌گمارد، مفهومش یعنی توهین به شعور مردم و فروپاشی اعتماد، آن هم از رسانه ملی!
این روزها در کشورمان نوعی مدیریت فشل در برخی از ارگان ها و سیستم ها به چشم می‌خورد که دقیقاً متضاد با تعریف منافع ملی است. به نام نامی ایران و به نام نامی انقلاب اسلامی با هر اسم، رسمی و مقام و درجه ای که هستیم به این دو عنصر ارزشمند، نادانسته و بیخردانه ضربه نزنیم…!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*