سرمقاله: هر هزار میلیارد تومان یکسال…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / وقتی حکم رئیس تعاونی اعتبار ثامن الحجج صادر و نهایی شد، تازه مردم فهمیدند چه شده! کسی که باشش میلیون تومان چنین مؤسسه ای را به ثبت رسانده در نهایت با پانزده هزار میلیارد تومان اختلاس و چپاول و نابود کردن سرمایه های مردم زودباور و بیچاره همه را دچار مشکلات فراوان کرده بود اینک فقط با حکم پانزده سال حبس دارد زمان می گذراند! او سیستم پولی کشور را دچار مشکل کرد و نهایتا فقط با پانزده سال حبس سروته پرونده اش جمع شد. مؤسسه اعتباری که آخرش منجر شد که دولت از حق مردم و از جیب سوراخ مردم در هماهنگی با دو قوای دیگر سهم سپرده گذاران را بپردازد!
حساب که می کنی می بینی به ازای هرسال هزار میلیارد تومان یعنی ما به ازای پانزده سال پانزده هزار میلیارد تومان چپاول شده ! راستی کسی هست که برای مان کلمه حق الناس را معنای ماهوی کند؟! کسی هست که بگوید برای پانزده هزار میلیارد تومان سوءاستفاده مالی و کلاهبرداری با چهره ای ظاهرا اسلامی و با پیشانی که داغ مهر بر خود دارد و تسبیحی که دایم در بین انگشتان دستان به ظاهر ذکر می شمارد پانزده سال حبس کفایت می کند؟ پس تکلیف پول های مردم این کشور که بی اذن آنان از جیبشان برداشته شد تا پاسخ سر و صداهای سپرده گذاران داده شود چه سرانجامی دارد؟
کسی هست که بگوید بیت المال چه مفهوم و معنایی دارد ؟ اگر اموال این کلاهبردار مفتخوار بی ریشه مصادره و تماما به حساب بیت المال برگشته پس تکلیف آن حجمی از پول که به مردم داده شد چه می شود ؟ آیا قرار است بهای زیاده خواهی های کسانی که در پی پول ها و بهره های باد آورده بوده و هستند را ۸۰میلیون آدم دیگر بدهند؟ این چگونه عدالت و قضاوتی است؟ اینان از کجا سر بر آوردند و به کجا وصل بوده و هستند که در کوتاهترین زمان بیشترین، سنگین ترین و کثیف ترین مراودات مالی را داشته و دارند؟ اینان چه زنجیره و طیفی هستند که وقتی به باتلاق و لجنزار کثافت زیاده خواهی در می غلطند تازه دیده می شوند و رخ می نمایند و پرده برداری می شوند؟!
چرا این قوم زالو صفت شناسایی نمی شوند؟ چرا روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، چرا یک نفر اعدام و صورت مسئله اش سریع پاک می شود؟ پس کسان دیگر که هم پیاله و دوست گلستان و گرمابه شان بوده اند کجایند؟ نامشان و جایشان و مقدار اختلاسشان چیست؟ چرا از آنان حرفی به میان نمی آید ؟ چند سال بعد رئیس تعاونی ثامن در اوج بی خبری و سکوت آزاد خواهد شد و به ریش تمامی مردمی که به او اعتماد کردند خواهد خندید! ما چه مردم خوبی هستیم!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*