آخرین خبر :

سرمقاله: خدا را شکرکه این همه سلطان داریم…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / سلطان سکه و سلطان قیر از تخت سلطانی به زیر کشیده شدند و در عین ناباوری‌شان با طناب دار هم آغوشی گزیدند.
اصولاً این سلطان ها، بی وجه و جهت زاده نشده و پدید نمی‌آیند، پروسه شکل گیری آنان پشت پرده‌هایی دارد که تاکنون بر ملا نشده است.
چنین سلطان هایی که تمام راه و چاه های لازم برای رسیدن به مقام سلطانی را طی سال ها و با مشقات و ریختن عرق جبین پیموده‌اند آدم های معمولی نیستند، اکثراً در سنین جوانی به ثروت های افسانه‌ای دست یافتند حتماً باید اعجوبه اقتصاد باشی، اعجوبه‌هایی که از آنها استفاده بهینه نمی‌شود!
برای سلطان شدن باید مورد وثوق باشی و بازی های بسیار پیچیده و دالان های تو در توی سیاسیون و قدرتمندان اقتصادی چه از نوع دولتی و چه خصولتی اش را کاملاً بشناسی، باید هم ارباب باشی و هم رعیت، باید بدانی که چه زمان بخری و دپو کنی و چه زمان به درون بازار تزریق کنی، باید با چراغ خاموش حرکت کنی و کم کم برای رونمایی از سلطان جدید چون گلوله برف کوچکی باشی که در سراشیبی کوه های پربرف و حین غلطیدن به سمت پایین کم کم بزرگ و بزرگتر شوی تا در نهایت بشوی یک بهمن عظیم و مرگبار!!!
سلطان که شدی شروع می‌کنی به زایش، تا چون باکتری ها یا قارچ ها بصورت تصاعدی جمعیت ات را زیاد کنی تا در تمامی قوای سه گانه مهره‌هایی برای لابی گری و خرید و فروش و خطوط قرمزی که فقط اغنیا از آن خبر دارند را قبل از همه در جریان قرار گیری تا برگ برنده دیگری را رو کنی!
سلطان که شدی زوایای ناشناخته ای از پشت پرده را با خود همراه داری که در نهایت کسی از آن مطلع نخواهد شد.
سلطان که باشی کلی خدم وحشم داری، انواع معاونین و کارچاق کن های حرفه‌ای که پول خرد ته جیبشان میلیاردی است!
خدا را شکر که ما در کشورمان این همه سلطان داریم، اما نمی‌دانیم چه زمانی نوبت سلطان لاستیک، سلطان شکر، سلطان صنعت خودرو و قطعه سازان، سلطان ارز، سلطان کلاسهای کنکور و کتاب های کمک آموزشی، سلطان وسایل آموزش پزشکی و تجهیزات بیمارستانی، سلطان کاغذ، سلطان لبنیات، سلطان میادین میوه و تره بار، سلطان رانت ها، سلطان اختلاس، سلطان زمین خوارها و دریا خوارها و کوه خوارها، سلطان دو رزدن قانون‌ها و فرار کنندگان مالیات‌ها و در نهایت سلطان سنگ پا می‌رسد تا با طناب دار هم آغوش شوند! برای سلطان شدن باید بذر و دانه ات در بستری مناسب کاشته شود تا کم کم جان بگیری، ریشه بدوانی، بزرگ و بزرگتر شوی، قد بکشی و آنقدر احساس قدرت و بزرگی بکنی که دیگر خدا را هم به خدایی نشناسی!
هرکسی گروه آریا نمی‌شود، برای خاوری شدن باید رئیس بانک مرکزی باشی، برای بابک زنجانی شدن باید به نام دورزدن قانون خیلی ها را بخری و به آنان دستور دهی، برای سلطان قیرشدن باید اینقدر قدرت داشته باشی که شعب بانک را به نام خودت سند بزنی!
برای سلطان شدن باید ژن خوب سلطان شدن داشته باشی…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*