آخرین خبر :

سرمقاله: تغییر اولویت ها…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / استان خراسان جنوبی انگار دچار فریز حرکتی و برنامه ای شده است، هر چه آن را به زور حرف و شعار گرم می‌کنند برای احیا شدنش افاقه نمی‌کند، انگار خون حیات اش را به ممات اش بخشیده‌اند!
اگر قرار است این جسم و ذهن منجمد یخ باز کند و چک چک دور کند از خود ناباوری‌هایش را، بی انگیزگی‌اش را، تکیه صرف بر ناداشته هایش، برخی نامدیران طلبکارش را، بی برنامگی‌هایش را، تنگ نظری‌هایش را، سیاست بازانش را، دل ناسوختگانش را، خود محورهای متکبرش را، برخی از خود متشکرانش را، باید دوباره بیاموزد نفس کشیدن در فضای باز پراکسیژن تعقل و تفکر، باید از پیله باری به هر جهت سر برون آورد و قفل و زنجیر تحجر و واپسگرایی را یک بار و برای همیشه بشکند و لباس محافظه کاری تاریخی از تن به درآورد و تفکر ماندگار ارباب و رعیتی را از خویش بیالاید!
استانی که ۱۵ سال از عمرش می‌گذرد مگر می‌شود که در دالان های تو درتوی بایگانی‌اش نداند که اولویت هایش در چه زمینه‌هایی است و قرار است هر اولویت چه امکانات و تعریفی داشته باشد؟ مگر می‌شود در این مدت نقشه راه را هنوز برای خودش تعریف نکرده باشد؟ مگر می‌شود مدیران اش نقشه راه را از مردم این دیار پنهان کنند؟ مگر می‌شود که مردم ندانند در این گذر زمان ۱۵ ساله چه برسر طرح‌ها، اولویت ها و برنامه‌های استان آمده؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ چندی قبل خبری در رسانه‌های استان رونمایی شد که یکی از نمایندگان اعلام کرده بود که به بودجه استان ۵۰۰ میلیارد تومان اضافه شده است، هورا هورا دست افشانی کنید! استان خراسان جنوبی رتبه بیستم در بودجه ریزی دولت را کسب کرد و برای ۵۰۰ میلیارد تومان چه بادی در غبغب انداختیم! این مبلغ در تعریف توسعه متوازن حتی پول خرد هم به حساب نمی‌آید.
آخرین استان کشور در قالب توسعه یافتگی باید جزو سه رتبه اول دولت برای بودجه ریزی باشد نه بیستم!
پس چکار می‌کنند نمایندگان اربعه استان؟ برای کسب بودجه نکند که مردم باید پاشنه‌هایشان را ور بکشند؟ کجایند تمامی مدیران استان و استاندار که اقناع کنند سازمان برنامه و بودجه را برای کسب بودجه‌های نجومی؟ چرا مدیران استان توان کشاندن مسئولین به این دیار تفتیده را ندارند؟ چه می‌کنند اینان؟!
مسئولین بالا دستی را به استان بکشانید و به جای ادای بچه محصل‌های مؤدب، بدون ترس و با قدرت آنان را با واقعیات استان آشنا کنید تا بدانند که در بودجه ریزی‌هایشان دچار اشتباه شده‌اند، سعی نکنید به مقامات و وزرا آمارهای دروغ، آبکی و بی مبنا تحویل دهید و باسلام و صلوات بدرقه‌شان کنید که باز سر این استان چون همیشه بی کلاه بماند.
آقایان لازم است که هرچه سریعتر، اولویت‌های توسعه یابی استان را بازبینی و اولویت های جدیدی را با توجه به واقعیات تلخ و شیرین استان ترسیم و عملیاتی کنند، وقت بسیار تنگ است و دیگر نمی‌توانید به سبک چندسال پیش به اصطلاح مدیریت کنید، ظرف صبر مردم در حال سرریز شدن است!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*