سرایت اعتراضات علوم و تحقیقات به دانشگاه تهران؟!

در پی انتشار فراخوان‌هایی در فضای مجازی برای دعوت دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به پیوستن به دانشجویان معترض واحد علوم و تحقیقات، گزارش‌های رسیده حکایت از تجمع گروهی از مردم و دانشجویان در میدان انقلاب تهران دارد.
به گزارش «تابناک»، این تجمع‌ها در حالی شکل گرفته و اخبار آن در فضای مجازی و برخی رسانه‌های خارجی با عناوینی مانند حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از دانشجویان دانشگاه آزاد منتشر می‌شود که طی دو روز گذشته، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد شاهد تجمع‌هایی وسیع با سردادن شعار‌هایی علیه مسئولان این دانشگاه بود.
از جمله نکات جالب توجه در تجمع‌های صورت گرفته در این دانشگاه طی دیروز و پریروز، ممانعت حراست دانشگاه از ورود دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به این واحد و کنترل کارت دانشجویی متقاضیان ورود به دانشگاه بود. سخت گیری‌هایی که برخی دانشجویان معترض ادعا داشتند موجب بیرون ماندن جمع کثیری از دانشجویان شود که برای همراهی با معترضان روانه این دانشگاه شده بودند.
موضوعی که پیرو آن، فراخوان‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن از دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها خواسته شده بود تا همراه با دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، نسبت به اتفاقات خون بار اخیر در این دانشگاه واکنش نشان داده و خواستار تحقق مطالبات به حق ایشان شوند.
فراخوان‌هایی که بر اساس آنها، برخی بر این باورند که تجمع امروز پیرامون دانشگاه تهران، در پاسخ به آن‌ها شکل گرفته است. تجمعاتی که البته نه در دانشگاه تهران، که پیرامون این دانشگاه و حتی با فاصله کمی از آن، در میدان انقلاب گزارش شده و آن گونه که خبر می‌رسد، یگان‌هایی از نیروی انتظامی برای پیشگیری از بروز هرگونه اتفاقی، در آنجا مستقر شده‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*