زمینه جذب ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فراهم شد

 معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: زمینه جذب ۳۰ هزار دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان کشور در سال آینده فراهم شد.

به گزارش ایرنا سعید نمکی روز پنجشنبه در بازدید از دانشگاه فرهنگیان و خوابگاه شبانه روزی پسران ۹ دی پردیس این دانشگاه افزود: از این میزان سهمیه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی یکهزار و ۵۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی کمبود فضای ورزشی است که تا پایان سال آینده برای ایجاد یک سوله ورزشی در استان کمک خواهیم کرد.
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: سعی کرده ایم در شرایط کمبود منابع مالی اما پاداش پایان خدمات بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان که از مدت ها عقب افتاده بود را پرداخت کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان یکهزار و ۵۰۰ نفر است که ۷۰۰ نفر دانشجوی بومی خواهند بود.
ایرج مهدی زاده کسری نیروی معلم آموزش و پرورش استان را یکهزار و ۷۱ نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمی توانیم این کسری را بپذیریم.
وی گفت: در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و مهارت آموز در استان تحصیل می کنند که ۴۵ درصد آنان دختر هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از مجموع دانشجویان این دانشگاه ۵۵۰ نفر در مقطع پیوسته و ۴۳۵ نفر در مقطع ناپیوسته هستند.
وی با بیان اینکه ۲۰ عضو هیات علمی و ۶۰ نفر مدعو در دانشگاه فرهنگیان استان فعال هستند عنوان کرد: اکنون ۴۵ درصد دانشجویان ما غیربومی هستند که در رشته های مختلف این رقم متفاوت است.
مهدی زاده یادآور شد: از عمده مشکلات این دانشگاه فرسوده بودن فضای خوابگاهی است در حالیکه ظرفیت خوابگاه ها هم بالاست و فرسوده بودن فضا گلایه های زیاد دانشجویان را در پی داشته است.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور چهارشنبه شب در سفر به خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
سعید نمکی بدو ورود پس از ادای احترام به مقام دو شهید گمنام در دانشگاه صنعتی بیرجند از پروژه های در دست اقدام این دانشگاه بازدید کرد و سپس با حضور وی عملیات اجرایی سوله مدیریت بحران این دانشگاه را در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با زیربنا هزار و ۴۰۰ مترمربع آغاز شد.
بازدید از چندین پروژه عمرانی و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی از برنامه های سفر وی به استان است.
۷۵۵۷*

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*