رئیس فدراسیون کبدی قول داد: هر ۱۰۰ عضو یک تاتامی

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران قول داد: در صورت پیشرفت و پیگیری، به صورت سالیانه و به ازای هر ۱۰۰ نفر به هیئت کبدی خراسان جنوبی یک تاتامی داده می‌شود. عباس خواجه‌اورسجی روز گذشته در مجمع کبدی استان از منابع مالی پایین هیئت‌های ورزشی گلایه گرد و افزود: آموزش از مهمترین اهداف در ورزش کبدی کشور و استانها می باشد و نگاه به ورزش باید نگاه حرفه‌ای‌تری باشد. وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد، عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تنها حرف نزنیم بلکه عمل سرلوحه کارمان قرار بگیرد. وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های خراسان جنوبی برای ورزش این استان استفاده شود و ورزش در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی می‌تواند در پیشرفت استان تأثیرگذار باشد. خواجه اورسجی با بیان اینکه ورزش کبدی نیاز به ابزار و هزینه‌های گزاف ندارد و با تاتامی مشکل حل می‌شود، ادامه داد: نبود فضای اختصاصی از مشکلات عمده ورزشکاران کبدی برای خراسان جنوبی بوده که با تعامل با شهرداری می‌تواند رفع شود.
میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان خواهیم بود
رئیس فدراسیون کبدی ایران از ورود کبدی به ورزش ارتش های جهان خبر داد و گفت: برای ورود کبدی به مسابقات ارتش کشورهای آسیایی رایزنی هایی انجام شده است. خواجه اورسجی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال آینده، بیان کرد: نیمه اول سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان خواهیم بود. وی با بیان اینکه در حال حاضر لیگ‌های آقایان به‌صورت منظم و با کیفیت برگزار می‌شود، افزود: تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون، فرصت‌های مطلوبی را در اختیار جامعه کبدی قرار داده است. به گفتۀ وی با ورود کبدی به ورزش مدارس این امر باعث افزایش تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات شده است. خواجه اورسجی خاطر نشان کرد: با ورزش کارگری تفاهم‌نامه ای امضا شده که در این راستا تا قبل از سال ۹۷، اولین دوره مسابقه قهرمانی کارگران کشور برگزار می‌شود. وی از صدور ابلاغ علیرضا کاظمی، رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی به عنوان دبیرکمیته منطقه ۵ کشور و دبیر کمیته همگانی فدارسیون خبر داد و گفت: با صلاحدید و معرفی رئیس هیئت از یک ورزشکار آقا از خراسان جنوبی در رده سنی جوانان برای حضور در اردوی تیم ملی کبدی کشور دعوت خواهد شد.
کمبود مربی و داور داریم
رئیس هیئت کبدی استان نیز در این جلسه با اشاره به کمبود داور و مربی کبدی در استان گفت: مجمع کبدی آذر ماه سال گذشته شکل گرفت که تعداد مربیان و داوران کبدی در استان کمتر از انگشتان دست بود. علیرضا کاظمی تصریح کرد: همایش کبدی کاران خراسان جنوبی سال آینده در بیرجند برگزار خواهد شد و دوره مربیگری کبدی بهمن ماه امسال در قاین و دوره داوری کبدی نیز در بیرجند برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه نخستین دوره کبدی در شهریورماه امسال برگزار شد، عنوان کرد: از ۱۱ شهرستان استان در ۹ شهرستان هیئت کبدی فعال شده است و در آینده نزدیک در شهرستان‌های فردوس و سربیشه نیز هیئت کبدی فعال خواهد شد.
به گفتۀ وی با توجه به جلسه هم‌اندیشی با تربیت بدنی و دانشگاه بیرجند سال آینده درس کبدی در دانشگاه بیرجند تدریس می‌شود. رئیس هیئت کبدی استان با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی سال آینده این هیئت گفت: در گروه مسابقات دوستانه و مناسبتی ۱۰ مسابقه پیش‌بینی شده است که مسابقات کبدی در رده‌های سنی در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود و در سال آینده نیز کلاس‌های آموزشی به میزبانی شهرستان طبس برگزار خواهد شد. کاظمی اعلام کرد: مسابقات کبدی دانش آموزی در تقویم ورزشی جا گرفته و سال آینده همایش کبدی کاران خراسان جنوبی با همکاری شهرداری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*