دولت و سازمان هواشناسی برای بارورسازی ابرها اختلاف نظر دارند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر مدیریت آب در سطح استان گفت: اخیراً دو نظر مخالف در دولت در حال شکل گیری است چون وزارت نیرو آمادگی خود را برای بارور کردن ابرها اعلام کرده اما هواشناسی آن را علمی نمی‌‌داند.

دولت و سازمان هواشناسی برای بارورسازی ابرها اختلاف نظر دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی در دهگردشی از روستاهای مرزی شهرستان درمیان اظهار داشت: سال گذشته پروژه بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی اجرا شد و امسال نیز وزارت نیرو اعلام کرده است که یکی از اولویت‌های سازمان برای بارور کردن ابرها، استان خراسان جنوبی است.

وی گفت: بارور کردن ابرها تنها ۲۰ درصد بر روی نزولات آسمانی و افزایش آنها تاثیر دارد، اما اخیراً دو نظر مخالف در دولت در حال شکل‌گیری است که وزارت نیرو آمادگی خود را برای بارور کردن ابرها اعلام می‌کند اما هواشناسی آن را علمی نمی‌داند.

بیشتر بخوانید

نماینده ‌بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید مدیریت آب در دستور کار همه مسئولان و همچنین مردم قرار گیرد و استفاده بهینه از آب‌های جاری نیز باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

عبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ سازه آبخیزداری در استان خراسان جنوبی در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به بند آرک میناباد اشاره کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته پیگیری‌هایی انجام شد و دستور برداشت ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی در جهت طرح های آبخیزداری را از سوی مقام معظم رهبری گرفتیم.

نماینده شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان امروز از استقلال و عزت ما خشمناک هستند و هر کاری می‌کنند تا به این انقلاب ضربه بزنند.

عبادی افزود: شرایط امروز بسیار سخت است و تورم نیز بسیار بالاست و این ناشی از تحریم‌های گسترده غرب و آمریکا و البته عدم مدیریت درست برخی از مسئولان است اما همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه داعش را تشکیل دهد تلاش‌های بسیار زیادی انجام داد و سعی کرد که آن را در منطقه نگه دارد اما به لطف خدا زودتر از آنچه که فکرشان را بکنند، نابود شدند.

نماینده شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: امنیت امروزی که در جامعه حکم فرماست نتیجه از خودگذشتگی مرزبانان و مرزداران است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

عبادی گفت: دیوان محاسبات یک دستگاه نظارت بسیار قوی است و بسیاری از اشکالاتی که کشف می‌شود توسط همین دیوان محاسبات انجام می‌شود اما مجلس علاوه بر دیوان محاسبات می‌تواند از طریق تحقیق و تفحص بر موضوعاتی که شک می‌کند تیم‌هایی تشکیل دهد و نظارت داشته باشد مانند اقدامی که در رابطه با صندوق فرهنگیان صورت گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*