خبری خوش برای ساکنان مهرشهر : اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در محدوده بافت قدیم و کوی طلاب/ اگر شهرداری مجوز بدهد کار ادامه می یابد

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir
سالهاست که ساکنان مهرشهر بیرجند در انتظار آسفالت کوچه های خاکی و اجرای طرح فاضلاب به سر می برند انتظاری که گویی قرار است به ایستگاه آخرش برسد و مردم در این محدوده از شهر که به گفته مسئولان حدود ۴۰ هزار سکنه دارد هم از این امکانات زیر بنایی همانند سایر نقاط شهر بهره مند شوند .
به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی برای اتمام پروژه فاضلاب مهرشهر به اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی نیاز است و در حال حاضر دو پیمانکار فعال در این محدوده عملیات اجرایی انجام می دهند .
مهندس منوچهر سالاری در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پروژه فاضلاب مهرشهر نیازمند ۶۴ کیلومتر شبکه وخط انتقال است ، گفت : ۴ کیلومتر از خط اصلی و ۱۸ کیلومتر از خط فرعی این پروژه انجام شده و ۴۲ کیلو متر باقی مانده است. وی با اشاره به حضور نمایندگان تام الاختیار وزرای نیرو و راه و شهرسازی در مسکن مهر در خراسان جنوبی طی هفته گذشته افزود : در جلسه ای که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد مقرر شد اعتبار پروژه فاصلاب مسکن مهر استان که ۶۷ میلیارد تومان است بصورت مساوی از طریق وزارت راه، استانداری و وزارت نیرو تامین شود .
اتمام عملیات اجرایی خط انتقال
خیابان سلمان و جنت مهر شهر طی دو هفته آینده
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب در خیابان های سلمان و جنت در حال اجراست ، ادامه داد : ظرف دو هفته آینده این عملیات به اتمام می رسد.
در صورت اخذ مجوز از شهرداری خط انتقال فاضلاب خیابان های امیرکبیر، ابن سینا و امام علی(ع) هم اجرایی می شود . وی اظهار امیدواری کرد اگر شهرداری مجوز آسفالت شکافی بدهد باقیمانده خط انتقال خیابان ها در این محدوده مانند امیر کبیر، ابن سینا و امام علی (ع) هم اجرایی شود . وی معتقد است : شهرداری برای آسفالت و تامین قیر بعد از اجرای پروژه فاضلاب با مشکل مواجه است بنابراین مجوز را هنوز صادر نکرده که امید می رود برطرف شود.
وی ادامه داد : پیمان کار می تواند یک تا دو کیلومتر دیگر هم شبکه فاضلاب در این محدوده اجرا کند .
برای تامین قیر و آسفالت مشکلی نداریم
در حالیکه برای ادامه پروژه فاضلاب در بافت قدیم مهرشهر معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان به مشکل اخذ مجوز از شهرداری اشاره می کند معاون عمرانی شهرداری بیرجند به خبرنگار ما گفت : برای تامین قیر و آسفالت ، بعد از اجرای عملیات فاضلاب مشکلی نداریم . مهندس عدل با اشاره به اتمام مدت زمان قرارداد شهرداری با آب و فاضلاب افزود : در صورت تمدید این قرارداد و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری آب و فاضلاب می تواند بقیه پروژه را اجرایی کند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*