حوادث

اجساد زن و مرد جوانی در یک منطقه تفریحی از داخل گونی کشف شد.

///به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر روز دوشنبه در سه راه باغ وحش در منطقه ساحلی گهرباران مازندران یکی از اهالی در حاشیه جاده متوجه گونی بزرگی شد که کنار خیابان رها شده بود.

وی با توجه به وضعیت گونی خاکستری رنگ و انتشار بوی نامطبوع از آن به سرعت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و مأموران را در جریان ماجرا قرار داد. دقایقی بعد تیمی از مأموران خود را به محل مورد نظر رسانده و تحقیق در این باره را آغاز کردند. آن‌ها بعد از باز کردن گونی با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که چند روزی از مرگش می‌گذشت.

دقایقی بعد بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب میاندرود در جریان ماجرا قرار گرفته و به همراه تیمی از متخصصان پزشکی قانونی خود را به محل کشف جسد رساند.

در جریان تحقیق و بررسی‌ها، پلیس اطلاعاتی به‌دست آورد که نشان می‌داد قربانی حادثه سعیده ۲۷ ساله اهل قائمشهر بوده که چند سال قبل ازدواج کرده و یک فرزند نیز دارد، اما مدتی بعد از طلاق با پسر جوانی از اهالی شهرستان ساری آشنا شده و با وی در ارتباط بوده است. تحقیقات تکمیلی پلیس نشان می‌دهد که چند روز قبل از پیدا شدن جسد زن جوان، وی به همراه پسر ساروی برای تفریح به منطقه ساحلی گهرباران رفته بودند، اما از آن روز به بعد دیگر کسی از سرنوشت آن‌ها اطلاعی نداشت.

در ادامه، پلیس چند تکه لباس مردانه را نیز در همان حوالی پیدا کرد که نشان می‌داد متعلق به همان پسر جوانی است که همراه این زن بوده است.

به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب میاندرود، جسد زن جوان برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

به‌گفته عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، کاوش‌های تخصصی صورت گرفته روی جسد قربانی حادثه مشخص کرد که علائم کم رنگی از آثار ضرب و جرح روی قسمت‌هایی از بدن وی وجود دارد، اما علت اصلی مرگ خفگی بر اثر مسمومیت با گاز co بوده است.

وی همچنین افزود: از آنجایی که خفگی با گاز باید در فضای سربسته انجام گرفته باشد، احتمالاً قربانی حادثه در محل دیگری فوت شده و جسدش بعد از جاسازی در داخل گونی به این منطقه انتقال داده شده است.

اما ناپدید شدن پسر جوانی که همراه این زن بوده، بر پیچیدگی‌های این پرونده افزود و کارآگاهان تلاش خود را برای یافتن اطلاعی از سرنوشت وی به کار بستند تا بتوانند بخش‌های مبهم این پرونده را رازگشایی کنند.

در حالی که چند فرضیه در دستور کار پلیس قرار داشت سرانجام صبح دیروز جسد پسر جوان نیز در منطقه سنگ لته پیدا شد. این در حالی بود که دست و پای وی نیز بسته شده و داخل گونی قرار داشت.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد وی نیز بر اثر گازگرفتگی جان باخته است. بدین ترتیب کارآگاهان احتمال می‌دهند که قربانیان حادثه برای تفریح به سواحل گهرباران رفته و در آنجا خانه‌ای اجاره کرده باشند، اما بر اثر گازگرفتگی هر دو جان خود را از دست داده‌اند و صاحبخانه نیز با دیدن اجساد آن‌ها و برای فرار از مشکلات قانونی و تبعات این حادثه اجساد هر یک از آن‌ها را در منطقه‌ای رها کرده است. در حال حاضر تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده مرموز ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مشکوک یک سرهنگ بازنشسته در خانه‌اش خبر دادند.

///به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دختر جوانی که چند روز قبل پدرش به دست نامادری‌اش به قتل رسیده بود از بازپرس پرونده برای قاتل درخواست قصاص کرد.

این جنایت ساعت ۷ صبح سه‌شنبه ۴ دی رخ داد. مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مشکوک یک سرهنگ بازنشسته در خانه‌اش خبر دادند.

در تحقیقات اولیه همسر مرد میانسال مدعی بود که وی دست به خودکشی زده است. اما در بررسی‌های صورت گرفته مدارکی بدست آمد که حکایت از وقوع جنایت داشت.

بدین ترتیب به دستور بازپرس سجاد منافی آذر، زن میانسال دستگیر شد و به قتل همسرش اعتراف کرد. او مدعی شد که همسر دوم این مرد بوده و از آزار و اذیت و بدرفتاری‌های همسرش خسته شده و نقشه قتل او را اجرا کرده است.

درحالی که متهم دو فرزند از مقتول داشت، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد از همسر اولش نیز دختری ۳۴ ساله دارد که از محل زندگی او اطلاعی در دست نیست.

با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، این دختر شناسایی و به دادسرا احضار شد. وی در تحقیقات اولیه خواهان قصاص نامادری خود شد.

منبع: روزنامه ایران

 

 

یک زن باردار قصد دارد به‌ خاطر نامی که شوهرش برای فرزندشان انتخاب کرده از وی طلاق بگیرد.

طلاق به‌خاطر انتخاب اسم فرزندبه گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زن باردار انگلیسی قصد دارد به‌ خاطر نامی که شوهرش برای فرزندشان انتخاب کرده از وی طلاق بگیرد.

این زن به قاضی گفته که ۷ ماهه باردار است و شوهرش قصد دارد تا نام نامزد سابق خود را روی فرزندشان بگذارد و این یعنی وی به او هنوز علاقه‌مند است و هر بار با صدا کردن نام فرزندمان یاد نامزد سابقش برای او تازه خواهد شد.

شوهر این زن نیز که هویتش فاش نشده ادعا می‌کند که این حس تنها به‌خاطر تغییرات هورمونی همسرش بوده و ربطی به اسم نامزد سابقش ندارد با وجود این وی ادعا کرده در صورت پافشاری شوهرش بر این اسم برگه طلاق را امضا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

دختر جوانی که برای صرفه‌جویی در هزینه درمان دندان‌هایش، به جای دندانپزشک پیش دندانساز رفته بود، ۱۲ دندانش را از دست داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چهار سال قبل «سیما» به فکر ترمیم دندان‌هایش افتاد. در تبلیغات اینترنتی و از دوستان و آشنایان می‌شنید که می‌شود دندان‌ها را مانند هنرپیشه‌های هالیوودی سفید و مرتب کرد.

او هم عزمش را جزم کرده بود تا دندان‌هایش را مرتب کند، اما وقتی برای مشاوره پیش چند دندانپزشک رفت، با شنیدن قیمت‌ها نظرش تغییر کرد تا اینکه یکی از دوستانش آدرس مطب دندانسازی را در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران به او داد.

آن طور که دوست «سیما» به او گفته بود دندانساز علاوه بر کار‌های ترمیمی دندان، کار روکش هم انجام می‌داد و قیمتش هم مناسب بود. وقتی «سیما» به مطب رفت، دندانساز پس از معاینه دندان‌هایش گفت: باید علاوه بر ترمیم ۱۲ دندانی که قرار است روکش شوند، یکی از دندان‌های عقبی‌اش را نیز بکشد.

دختر جوان که متقاعد شده بود، وقت گرفت و قرار شد یک هفته بعد درمانش را شروع کند. ترمیم دندان‌ها بیش از دو ماه طول کشید، اما پس از هر جلسه درد دندان‌های «سیما» بیشتر می‌شد. گرچه دندانساز این شرایط را طبیعی می‌دانست، اما او برای تسکین دردهایش پیش دکتر دندانپزشکی رفت. دکتر پس از معاینه از او خواست عکس کاملی از دندان‌هایش بیندازد و برایش بیاورد. آنجا بود که فهمید دندانساز چه بلایی سرش آورده است. روند درمان او پیش دکتر دندانپزشک چند هفته‌ای طول کشید. «سیما» در این مدت آنقدر درگیر درمان بود که فرصت نکرد پیش دندانساز برود. در این مدت هم او مطبش را بسته بود، اما دختر جوان پس از جست و جو‌های فراوان توانست آدرس جدید را پیدا و از او شکایت کند.

شکایت از دندانساز

«سیما» پس از شکایت در کلانتری برای تشکیل پرونده به دادسرای ناحیه ۱۹ تهران (جرایم پزشکی دارویی) رفت. بازپرس شعبه سوم پس از بررسی اظهارات دختر جوان، پرونده را به کمیسیون پزشکی فرستاد. در این جلسه اعضا پس از معاینه، بررسی مدارک قبلی و شنیدن صحبت‌های «سیما»، اعلام کردند درمان انجام شده براساس موازین علمی نبوده است. همچنین درمان ریشه ناقص بوده و پروتز ثابت تعویض نشده است. همچنین ضرورتی بر کشیدن دندان عقبی نبوده و باید دیه‌اش محاسبه شود. به این ترتیب دندانساز علاوه بر دندان مذکور، باید ارش آسیب و خسارت وارده را به میزان سه درصد دیه کامل انسان پرداخت کند.

با ابلاغ این رأی، پرونده با اعتراض طرفین به کمیسیون ۵ نفره فرستاده شد و آن‌ها نیز حکم کمیسیون اول را تأیید کردند. به این ترتیب پرونده با کیفرخواست ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی، برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲ (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب فرستاده شد. قاضی پرونده پس از بررسی مدارک، نظریه پزشکی قانونی و شنیدن اظهارات «سیما» و وکیل مرد دندانساز، متهم را به اتهام وارد کردن آسیب بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی به پرداخت یک سوم از یک چهلم دیه کامل انسان و همچنین سه درصد دیه کامل از بابت ارش قصور پزشکی محکوم کرد.

پرونده با اعتراض وکیل دندانساز بار دیگر بررسی و رأی پرونده تأیید شد.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری پدری که به قصد تفریح و سرگرمی فرزند ۳ ساله خود را مجاب به استعمال موادمخدر و سپس فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، خبر داد.  

دستگیری پدری که فیلم استعمال مواد مخدر کودک ۳ ساله اش را منتشر کرد به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سرهنگ  علی کریمی  رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا انتشار کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که در آن کودکی حدودا ۳ ساله مشغول استعمال مواد مخدر بود، با واکنش‌های منفی شهروندان مواجه شد.

وی افزود: جریحه دار شدن احساسات شهروندان و تقاضای آن‌ها مبنی بر شناسایی و عوامل این کار، پلیس فتا را برآن داشت تا هرچه سریعتر نسبت به این کار اقدام کند.

سرهنگ کریمی  بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیق فراوان و انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی پدر کودک خردسال شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: این فرد در بازجویی‌های انجام شده هدف از وادار کردن کودک خردسالش به استعمال مواد مخدر و پخش آن در فضای مجازی را تفریح و سرگرمی عنوان کرد.

وی همچنین از معرفی این فرد به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: انتشار هر گونه فیلم و عکس در فضای مجازی که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی شود جرم بوده و پلیس فتا نسبت به موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا با ابراز تاسف از اینکه شبکه‌های اجتماعی برای برخی‌ها به محلی برای انتشار تصاویر و فیلم‌های کار‌های خلاف قانون تبدیل شده است، گفت: این افراد برای دیده شدن دست به هرکاری زننده‌ای می‌زنند که نتیجه آن جریحه دار شدن احساسات شهروندان است.

 

 

سه ماه پیش اطلاعاتی از اقدامات خلاف قانون مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان به دادسرای مشهد منعکس شد.

جزییات تازه‌ای از شبکه فساد در جهاد کشاورزی خراسان رضوی/ پای رشوه در میان است به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حدود سه ماه پیش اطلاعات موثقی از اقدامات خلاف قانون مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان به دادسرای مشهد منعکس شد.
در مرحله اول، سه نفر از مدیران سابق سازمان جهاد کشاورزی استان شامل مدیر سابق اداره تعاون روستایی استان، مدیر سابق جهاد کشاورزی مشهد، مدیر سابق اداره تعاون روستایی مشهد، دستگیر شدند.

در مرحله دوم، ماموران یکشنبه شب گذشته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان را درفرودگاه مشهد و مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان را هم در خانه اش دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کردند.
در حالی به تمامی افراد بازداشت شده اتهام دریافت رشوه از سوی مقام قضایی تفهیم شده است که  آن‌ها با قرار بازداشت موقت راهی زندان شده‌اند تا دیگر مراحل قضایی پرونده نیز صورت پذیرد.

عامل قتل افسر نیروی انتظامی پس از ۱۴ سال فرار در یکی از شهرستان‌های غرب کشور دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محسن خانچرلی، فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: شهید سیروس فولادوند از افسران نیروی انتظامی ۱۴ سال قبل در حین انجام وظیفه در جاده شهریار به ملارد به یک خودرو مشکوک شده و دستور ایست داد، اما متهم با استفاده از کلت کمری این افسر وظیفه شناس را به شهادت رسانده و متواری شد. اما در تمام این سال‌ها تلاش برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه با پیگیری‌های شبانه‌روزی و شگرد‌های پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی، قاتل در یکی از شهرستان‌های غرب کشور دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرده است و اکنون در اختیار پلیس آگاهی برای تحقیقات تکمیلی است.

سردار خانچرلی با اشاره به اینکه یک پسر نوجوان تنها یادگار این افسر شهید است، گفت: هم‌اکنون فرزند شهید فولادوند با عمو و مادربزرگ خود زندگی می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*