ثبت ۱۰۳ فقره وقف جدید در خراسان‌جنوبی

ثبت 103 فقره وقف جدید در خراسان‌جنوبی
 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰۳ وقف جدید از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳ مورد وقف داشته‌ایم که نیت برخی از این وقف‌ها جدید بوده است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال در شهرستان سرایان یک زمین مزروعی دو هزار مترمربعی وقف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده، بیان داشت: احیاء و مرمت بقاع متبرکه، وقف انتفاعی برای توسعه مسجد و وقف برای دارو و درمان نیز از دیگر نیت‌های خیرین نیک‌اندیش در سال جاری در استان بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی جدیدی نیز در سال جاری داشته‌ایم، ادامه داد: در شهرستان خضری و شهرستان سرایان موقوفات قرآنی بسیار خوبی صورت گرفته که گام مهمی در راستای آشنایی مردم با آیات وحی است.

مختاری با اشاره به دیرینه بودن نیت وقف بر دارو و درمان اشخاص نیازمند، یادآور شد: از زمان مرحوم آیت‌الله هادوی وقف‌هایی با این نیت داشته‌ایم که نمونه آن موقوفه شوکت الملک(موقوفه امیرمحمد و امیر اسماعیل) در شوکت‌آباد است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی مطرح کرد: توصیه همیشگی ما به خیران نیک‌اندیش به‌روز بودن وقف‌ها و مرتبط بودن آن با نیازهای روز جامعه است که این مهم با انجام مشاوره‌های قبل از وقف صورت می‌گیرد.

نخستین نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم صبح امروز در سالن جلسات ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷   ۶۰  ۰      

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور مدیر کل حوزه ریاست سازمان،رییس و دبیر این ستاد و مسئولان مسابقات طلاب، دانش آموزان و نابینایان و کمیته های مختلف این ستاد از جمله کمیته نظارت، پشتیبانی ، فرهنگی و محتوایی، دعوت و تکریم، تبلیغات، حراست، مدعوین ویژه، تشریفات و بین الملل، فنی و داوری و کمیته هماهنگی امور بانوان برگزار شد.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ابتدای این نشست در سخنانی گفت:پیشتر جلسه های دیگری با حضور مسئولان قبلی کمیته ها به منظور آسیب شناسی مسابقات برگزار شده و ما تا تاریخ هفدهم فروردین ۸ جلسه خواهیم داشت که در ۴ جلسه از این ۸ جلسه دکتر خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه هم حضور خواهند داشت.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین کمیته های مختلف ستاد، یادآور شد: مسابقات بین المللی قرآن کریم سالهاست که برگزار می شود و این دوره سی و ششم آن است و ما بعد از این همه سال این اجازه را نداریم که به خاطر ملاحظات شخصی یا سازمانی یا سایر مسایل در فراهم آوردن مقدمات برگزاری این مسابقه کوتاهی کنیم.
وی در ادامه به تبیین آخرین تحولات و هماهنگی های انجام شده در ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن پرداخت.
نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با ارائه گزارش توسط مسئولان مسابقات طلاب، دانش آموزان و نابینایان و مسئولان کمیته های مختلف این ستاد به کار خود پایان داد.
گفتنی است، سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ۱۹ الی ۲۶ فروردین سال آتی در تهران برگزار می شود.

لزوم جاری کردن مفاهیم قرآنی در زندگی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، گفت: جامعه‌ای که مفاهیم قرآنی بر آن حاکم نباشد، قطعاً به جامعه قرآنی تبدیل نمی‌شود و فقط قرآن در ظاهر جامعه جاری می‌شود.

 یک شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷   ۱۱  ۰      

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام مهدی عباسی، اظهار داشت: اگر قرار است جامعه‌ای تبدیل به جامعه قرآنی شده و آرمان شهر قرآنی ترسیم شود، حتماً باید روح قرآن بر آن جامعه حاکم شود و صرف وجود قرآن در بخش‌های مختلف کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که مفاهیم قرآنی بر آن حاکم نباشد، قطعاً به جامعه قرآنی تبدیل نمی‌شود و فقط قرآن در ظاهر جامعه جاری می‌شود، اظهار کرد: اگر قرار است شاخصی برای ترویج قرآن در جامعه در نظر گرفته شود، باید شاخص بسط و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه باشد، چرا که وقتی مفاهیم قرآنی در جامعه در زندگی مردم و بر تک‌تک روح و روان مردم حاکم شود آن وقت زندگی قرآنی خواهد شد و آثار آن در جامعه پدیدار می‌شود و سپس جامعه قرآنی مد نظر آیات و روایات پدیدار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: پس به تنهایی وجود قاریان، حافظان مسابقات قرآن و حتی برنامه‌های قرآنی در جامعه کفایت نمی‌کند نه اینکه بی‌تأثیر است، اما آن تأثیر مدنظر را نخواهد داشت. پس متولیان امر باید بکوشند تا علاوه بر تربیت حافظان و قاریان و ایجاد مسابقات قرآنی، مفاهیم قرآنی را در زندگی مردم بگسترانند.

عباسی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که باعث می‌شود در جامعه‌ای امری نهادینه شود ایجاد برنامه‌های متنوع و حتی مسابقات با همان رویکرد است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی که تمامی اصول جامعه برگرفته از مفاهیم قرآنی است برنامه‌هایی چون برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی در ایجاد فضای قرآنی در جامعه بی‌تأثیر نیست و قطعاً موج مدنظر را به وجود می‌آورد.

وی افزود: از این مهم نباید غافل شد که برنامه‌های قرآنی در صورتی تأثیرگذار خواهد بود که تداوم و استمرار داشته باشد و در سایه این تداوم زندگی مردم قرآنی شود، اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و حتماً باید ابزارهای تشویقی وجود داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیشروی چهره‌های قرآنی عدم استفاده از این چهره‌ها در مناصب دولتی است، گفت: اگر قرار است جامعه قرآنی باشد باید افرادی که نگاه و اطلاعات قرآنی دارند در جامعه و در مناصب دولتی به کار گرفته شود که متأسفانه این امر مهم کمتر محقق می‌شود.

عباسی یادآور شد: اگر در جامعه مسئولی که اداره دولتی مشغول به کار است نگاه قرآنی داشته باشد و در کنار این نگاه تخصص لازم را نیز کسب کرده باشد. علاوه بر موفقیت آن، اداره جمعه نیز قطعاً به رشد و پویایی می‌رسد .

ثبت ۹ فقره وقف در خضری دشت بیاض

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ فقره وقف در خضری دشت بیاض به ثبت رسیده است.

 شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷   ۱۲  ۰      

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی حیدری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ فقره وقف در خضری دشت بیاض به ثبت رسیده، اظهار داشت: ارزش تقریبی این وقفیات ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی با اعلام اینکه بیشتر نیات وقف‌ها در حوزه قرآنی و سلامت بوده، افزود: سایر نیات این موقوفه‌ها شامل عزاداری چهارده معصوم (علیهم السلام) و هزینه‌های جاری مسجد امام حسین(ع) خضری دشت بیاض بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض به شناسایی دو موقوفه جدید دیگر در خضری دشت بیاض اشاره کرد و گفت: این موقوفه‌ها به دلیل نداشتن وقفنامه شناخته شده نبودند که با گذشت زمان ماهیت آن‌ها شناسایی شد.

حیدری افزود: نیات این دو موقوفه عزاداری ایام محرم در شهر نیمبلوک و تامین هزینه‌های جاری امامزاده عبدا… روستای کارشک است که عمل به وقف می‌شوند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*