آخرین خبر :

توقف صادرات مرز ماهیرود به افغانستان

رئیس گمرک مرز ماهیرود خراسان جنوبی گفت:صادرات چهار کالای اساسی از مرز ماهیرود استان به فراه افغانستان متوقف شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛کیانی رئیس گمرک مرز ماهیرود خراسان جنوبی گفت:صادرات چهار کالای اساسی شامل سیمان، کاشی و سرامیک، آهن آلات و سوخت از مرز ماهیرود استان به فراه افغانستان حداکثر تا پایان هفته جاری متوقف شد.

وی افزود:با توجه به اینکه پایان سال مالی افغانستان است و این چهار کالای اساسی تا پایان سال مالی مجوز دارد لذا تا اطلاع ثانوی صادرات به این کشور ممنوع شد.

کیانی گفت: رئیس گمرکات فراه افغانستان قول مساعد داده در کمتر از یک هفته دیگر این مشکل برطرف و صادرات از سر گرفته شود.

رئیس گمرک مرز ماهیرود خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ تانکر سوخت در مرز ماهیرود متوقف شده است.

وی اظهار کرد: از ۲۶ شهریور تا ۱۴ آبان ماه امسال نیز صادرات چهار کالای اساسی مذکور به فراه افغانستان از سوی مسئولان این کشور ممنوع شده بود اما از مرزهای دیگر مراودات در حال انجام بود.

کیانی بیان کرد:مرز ایران و افغانستان حدود ۹۴۵ کیلومتر است که ۴۶۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد و از چهار بازارچه مرزی استان با این کشور همسایه تنها بازارچه ماهیرود فعال است.

رئیس گمرک مرز ماهیرود خراسان جنوبی گفت:این بازارچه در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر بیرجند و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شهر سربیشه قرار دارد، این بازارچه با شهر فراه مرکز استانی به همین نام در افغانستان ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود:فعالیت بازارچه ماهیرود از تیرماه ۸۸ همزمان با آغاز فعالیت گمرک مرز رسمی ماهیرود آغاز و جایگزین بازارچه مرزی میل ۷۳ در استان شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*