آخرین خبر :

تعریف سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشور از استعداد های استان: پتانسیل ها بالاست، پشتوانه نیاز است

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / فرزانه حسین خان، سرمربی تیم ملی امید و بزرگسالان سبک های آزاد کاراته که ۱۴ و ۱۵ دی ماه برای برگزاری استاژ فنی به خراسان جنوبی سفر کرده بود، در گفت و گوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی درباره وضعیت ورزشکاران استان گفت: ورزشکاران خراسان جنوبی پتانسیل بالایی دارند و نیاز به پشتوانه دارند تا بتوانند در کشور خود را نشان دهند. وی تصریح کرد: استاژ فنی برگزار شده بر بُعد مبارزاتی ورزشکاران تأکید داشت تا آن را بتوانیم تقویت کنیم که در این زمینه هنرجویان و مربیان را در سطح خوبی دیدم. به گفتۀ وی تاکنون به خراسان جنوبی نیامده بودم ولی در مسابقات، ورزشکاران این استان را دیده بودم و می دانستم که ورزشکاران قوی دارد.
مودت و همکاری بیشتر شود
سرمربی تیم ملی امید و بزرگسالان سبک های آزاد کاراته با بیان اینکه مسئولان استانی و هیئت های شهرستان ها و استان باید رسیدگی بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: می توان با حمایت بیشتر این ورزشکاران را به جایگاه های بالایی رساند. حسین خان تصریح کرد: یکی از کارهایی که برای توسعه کاراته در کشور نیاز است و مخصوص یک استان نیست افزایش مودت و همکاری می باشد. وی با اشاره به اینکه این مودت در کشور کمرنگ تر شده است، افزود: این به دلیل گستردگی سبک ها و مربیان متعدد می باشد و مربیان بیشتر خود را می بینند که این نگاه باید تغییر کند. به گفتۀ وی مربیان می توانند با همکاری همدیگر و انقال تجربیات و اطلاعات به هم باعث رسیدن به هدف اصلی شوند که توسعه کاراته می باشد.
انتظار داشتم تعداد مربیان بیشتر باشد
سرمربی تیم ملی امید و بزرگسالان سبک های آزاد کاراته عنوان کرد: انتظار داشتم در این استاژ نیز تعداد مربیان بیشتر باشد که اینگونه نبود. حسین خان اضافه کرد: شاید به این دلیل باشد که اطلاع رسانی کافی و گسترده ای انجام نشده است. حسین خان با بیان اینکه این استاژ در زیرکوه برگزار شد و وضعیت شهرستان های دیگر را ندیده است، گفت: مشکلات زیادی وجود نداشت و فقط اگر از نظر امکانات، سالن، وسایل و تجهیزات بیشتر رسیدگی شود بهتر می توان کار کرد. وی درخواست کرد که هیئت استان و شهرستان ها موقعیت هایی فراهم کنند تا بیشتر بتوانند دور هم جمع شوند و تجربیات تکنیکی و فنی خود را به همدیگر منتقل کنند.
تابستان استاژ فنی دیگری برگزار می شود
نایب رئیس هیئت کاراته شهرستان زیرکوه نیز در این باره گفت: استاژ فنی برگزار شده با درخواست هیئت بوده و فدراسیون با این موضوع موافقت کرد و فرصت خوبی را در اختیار بانوان استان قرار داد. فاطمه سادات براتی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر در این استاژ شرکت داشتند، عنوان کرد: اطلاع رسانی های خوبی داشتیم و حتی اداره ورزش و هیئت شهرستان نیمی از مبلغ ورودی را تأمین کردند تا هر نفر فقط نصف مبلغ را پرداخت کنند ولی استقبال آنچنان که باید نبود و البته برخی از مربیان دلایل مختلفی داشتند که نتوانسته بودند حضور داشته باشند. وی ادامه داد: در همین راستا پیگیر هستیم که یک استاژ فنی دیگر را حتما در تابستان برگزار کنیم تا دیگر کسی بهانه ای برای حضور نداشتن نیاورد. به گفتۀ وی وقتی هیئت چنین فرصت هایی فراهم می کند همه باید استقبال کنند.
سالن و تجهیزات بهتر شود
هنرجویان و ورزشکارانی هم که در این استاژ شرکت داشتند سطح آن را خیلی خوب عنوان کردند. یکی از این ورزشکاران با اشاره به اینکه سطح کاراته استان از زمان حضور رئیس جدید کاراته خیلی بهتر شده است، گفت: تنها مشکلاتی که داریم در زمینه سالن و تجهیزات برای بانوان است که مسلما اگر وضع بهتر شود می توانیم بهتر و بیشتر کار کنیم و مقام های بهتری کسب کنیم. به گفتۀ یکی از مربیان نیز بهتر است تعداد برگزاری این نوع استاژها با حضور مربیان با تجربه کشوری بیشتر شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*