بیمه جانبازان و ایثارگران، سرگردان/ فقط آموزش و پرورش با بیمه دی قرارداد بسته است

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است بر اساس ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کلیه هزینه های درمان جامعه ایثارگری را پرداخت کند و شاید یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های این مجموعه هم همین خدمات رسانی به جامعه هدف باشد اما هیات دولت در نیمه دوم مهرماه سال جاری مصوبه‌ای خلاف قانون داشته مبنی بر این که هزینه شاغلان و بازنشستگان ایثارگر را باید دستگاه‌های زیرمجموعه‌ شان بدهند و بر همین اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای آبان ماه و بدون اطلاع‌رسانی قبلی، بیمه تکمیلی ایثارگران را قطع کرده، آن هم بدون توجه به اینکه آیا دستگاه‌ها، اجرای مصوبه دولت را آغاز کرده‌اند یا خیر؟
این مسئله باعث شده در روند دریافت خدمات درمانی اختلال ایجاد شود و این امر برای جانبازانی که نیاز به بستری و مراجعه اورژانسی به مراکز درمانی دارند، مشکل دوچندانی به وجود آورده است.
روزنامه امروز خراسان جنوبی حدود یک ماه پیش، گزارشی با تیتر یک ( تکرار آژانس شیشه ای ) در خصوص مشکلات بیمه ای جانبازان و ایثارگران چاپ کرد که در این گزارش با جمعی از ایثارگران و جانبازان گفت وگو شد و مسئولان بنیاد شهید و هم چنین مشاور استاندار در امور ایثارگران در پاسخ به این مشکلات عنوان کردند جای نگرانی نیست و مکاتبات و پیگیری هایی با مسئولان کشوری صورت داده ایم که امید می رود این مشکلات به زودی مرتفع شود .
با وجود گذشت یک ماه از این گزارش گویا به نظر می رسد هم چنان این مشکلات و دغدغه های درمانی پابرجاست و صدای جانبازان و ایثارگران به گوش کسی نمی رسد.
آموزش و پرورش فقط جانبازان شاغل را حمایت بیمه ای می کند
یکی از جانبازان دفاع مقدس در مرکز استان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از یک ماه گذشته تاکنون فقط نامه ای از آموزش و پرورش استان به دستمان رسیده مبنی بر پذیرفته شدن بیمه درمانی جانبازان و ایثارگران شاغل که هنوز ارائه خدمات بیمه ها شروع نشده است.
او ادامه داد: شاغلین جانباز و ایثارگر در آموزش و پرورش بیش از ۵ تا ۱۰ درصد نیستند و اکثر آنها بیش از ۹۰ درصد بازنشسته شده اند که متأسفانه آموزش و پرورش اعلام کرده از سطح وزارتخانه در مورد این افراد بخشنامه ای بدست ما نرسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید استان : مشکل حل شده
با این وجود مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ما از حل مشکل بیمه ای جانبازان و ایثارگران خبر می دهد و می گوید: بیشتر جامعه هدف ما در مجموعه آموزش و پرورش اشتغال دارند که وزارتخانه بیمه آنها را پذیرفته که به تبع آن سایر دستگاه های اجرایی هم این حمایت بیمه ای را خواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمین تقی عزیزی افزود: ارائه خدمات بیمه ای جانبازان و ایثارگران شاغل و بازنشسته به دستگاه های اجرایی واگذار شده است.
مشکل بیمه ای جانبازان روی میز
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران هم به آخرین اخبار در این حوزه اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت: نامه ای از دفتر معاون اول رئیس جمهور به اعضای هیات دولت و به تبع آن به استانداران ابلاغ شده مبنی بر اینکه در ارائه خدمات به ایثارگران و جانبازان حداکثر مساعدت را داشته باشند.
افسانه زارعی افزود : به تبع این ابلاغیه و با توجه به تأکید استاندار خراسان جنوبی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار این نامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارجاع داده شده که پیگیری ها و بررسی های لازم را صورت داده و نتیجه را به استانداری اعلام کنند .
در سطح کشور فقط آموزش و پرورش
با بیمه دی قرارداد بسته است
وی با بیان اینکه در سطح کشور فقط آموزش و پرورش با بیمه دی قرارداد بسته، ادامه داد: بیمه جانبازان و ایثارگران بازنشسته و شاغل در جهاد کشاورزی در سطح کشور در حال انجام و پیگیری است و رسیدگی به بیمه این قشر در سایر ارگان ها هم به خود استان ها واگذار شده تا تأمین اعتبار شود.
وی تأکید کرد: مقرر شده طی یک هفته جاری مشکل بیمه ای جانبازان و ایثارگران شاغل در آموزش و پرورش مرتفع و قرارداد بیمه دی با آنها از زمان قطع بیمه منعقد شود.
وی بیان کرد: افرادی که مشکل حاد و ضروری درمانی داشته باشند می توانند بصورت موردی مراجعه کنند تا برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.
برای تکمیل این گزارش به سراغ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم رفتیم که بدلیل مشغله کاری موفق به مصاحبه نشدیم.
با این وجود به نظر می رسد هم چنان باید جامعه ایثارگر و جانباز ما پیگیر مشکلات بیمه ای خود و سرگردان در دستگاه های اجرایی مختلف باشند تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتواند اعتبارات لازم را تأمین کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*