آخرین خبر :

احداث بیمارستان دوم طبس با هزار میلیارد ریال اعتبار

 

معاون استاندار و فرماندار طبس گفت: بیمارستان دوم طبس با هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال ساخت و تجهیز می شود که این مبلغ از سوی شرکت زغالسنگ طبس و تأمین اعتبارات وزارت بهداشت تأمین خواهد شد.

 طلایی مقدم افزود: با بررسی مسائل مختلف در زمینه بهداشت درمان و مشاهده تغییری که در این حوزه ایجاد شده می توان گفت در حوزه بهداشت و درمان طبس اتفاقات خوبی افتاده و رویکرد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طبس قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات و بیشترین ارائه خدمات اورژانس هوایی در استان در شهرستان طبس است، گفت: توزیع عادلانه خدمات به هرجا باید براساس پتانسیل و نیاز آن باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود:طبس از جهت اینکه در محور مواصلاتی چندین استان قرار دارد و از لحاظ گردشگری مورد توجه است نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: سهمیه ای که امسال به طبس داده شد قابل قبول است و امیدواریم حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان برای طبس برکات فراوانی داشته باشد.

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت جوخواه طبس

همچنین صبح امروز (۵ دی) مرکز خدمات جامع سلامت جوخواه طبس با حضور محمد دهقانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند، سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و برخی از مدیران محلی به بهره برداری رسید.

این مرکز با اعتبار هزینه شده هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و زیر بنای ۵۵۰ متر احداث شده است.

جمعیت تحت پوشش این مرکز ۳۳۰۷ نفر و تعداد خانه های بهداشت تحت پوشش آن ۵ خانه بهداشت است.

افتتاح آزمایشگاه آب و مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان طبس

همچنین در سفر امروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند به طبس، آزمایشگاه آب و مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افتتاح شد.

این آزمایشگاه با زیربنای ۱۷۰ متر مربع علاوه بر تأمین نیاز شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مورد استفاده دانشجویان دانشکده پرستاری نیز قرار خواهد گرفت.

در این آزمایشگاه در حال حاضر در بخش موادغذایی آزمایشات PH و نمک نان، میکروبی مواد غذایی، کپک و مخمر صورت می گیرد.

همچنین در بخش آب آزمایشات باکتریولوژیک، شناسایی ویبریوکلرا، شیمیایی آب، کشت و شناسایی اشرشیاکلی در آب، باکتریولوژیک استخرها صورت خواهد پذیرفت.

کلنگ زنی مرکز اورژانس ۱۱۵ شهر طبس

در سفر امروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند به طبس همچنین این مرکز اورژانس ۱۱۵ شهر طبس شامل ساختمان اداری، اتاق بحران، سالن دیسپچ، سالن کنفرانس، پارکینگ امبولانس های پشتیبان، انبار دپوی بحران، انبار نقلیه، دارویی و تأسیسات کلنگ زنی شد که با پیش بینی های صورت گرفته جمع هزینه های احداث آن بالغ بر ده میلیارد ریال است.

کلنگ زنی پایگاه خدمات بهداشتی سلامت دیهشک طبس

همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند در سفر خود به طبس کلنگ پایگاه خدمات بهداشتی سلامت منطقه دیهشک را به زمین زد.

زمین و هزینه ساخت این مرکز توسط خیرین اهدا و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند احداث و تجهیز خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*