آخرین خبر :

بودجه کدام نهاد‌ها و سازمان‌های غیر دولتی افزایش یافته است؟

تهران-ایرناپلاس- بودجه تعدادی از نهاد‌ها و سازمان‌های غیردولتی از جمله مرکز ملی فضای مجازی، ستاد مرکزی راهیان‌نور، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس، دفتر تبلیغات حوزه علمیه‌ قم، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان صدا و سیما برای سال ۹۸ بر اساس پیشنهاد دولت افزایش یافته است.

لایحه بودجه پیشنهادی دولت صبح امروز از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. بر اساس این لایحه بودجه برخی از نهادها و سازمان‌های غیردولتی افزایش یافته است.

مرکز ملی فضای مجازی که در سال ۹۰ و با حکم رهبر انقلاب اسلامی تأسیس شد، امسال ۲۴ میلیارد و ۶ میلیون تومان بودجه داشت، اما این بودجه در لایحه بودجه سال ۹۸ به ۴۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان افزایش یافته است.
رقم اضافه شده به بودجه سازمان صداوسیما نیز قابل توجه است. بودجه این سازمان سال ۹۷، هزار و ۸۷۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده هزار و ۹۸۸ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

اما سهم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از بودجه سال ۹۷، ۱۳۴ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم امسال ۸۹۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود. این رقم در بودجه سال آینده هزار و ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
بودجه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی زیر نظر حجت‌الاسلام علی‌اکبر ارشاد که در سال ۷۳ تأسیس شده برای سال ۹۷، ۱۵ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که امسال این رقم به ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سال ۹۷، ۶۳میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان بودجه دریافت کرد که این رقم در بودجه سال ۹۸ به ۷۰ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان رسیده است.

در بخش نظامی، افزایش بودجه برای نهادهایی وجود دارد. سهم ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بودجه امسال ۲۰ هزار و ۲۳۶ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان بود که برای سال آینده به رقم ۲۵ هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان رسیده است.
بودجه سازمان بسیج هم برای سال آینده بیشتر شده است. این سازمان امسال هزار و ۳۱۰ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بودجه گرفته که در صورت تصویب نهایی مجلس، سال آینده این رقم به هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وضعیت بودجه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نیز در لایحه پیشنهادی سال آینده بهتر شده است. این نهاد برای سال ۹۷، ۱۰۲ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودجه گرفت که برای سال آینده به ۱۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان رسیده است.
ستاد مرکزی راهیان نور هم که امسال ۲۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان بودجه داشته، برای سال آینده ۲۵ میلیارد تومان بودجه خواهد گرفت.

همچنین بسیج سازندگی سال ۹۷، ۲۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان بودجه دریافت کرد که این رقم در لایحه بودجه سال ۹۸ به ۲۹ میلیارد تومان رسیده است.
برای قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا هم در لایحه بودجه سال آینده ۳۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بودجه پیش‌بینی شده است. در حالی که این رقم در بودجه امسال ۲۵۹ میلیارد تومان بود.
بودجه نیروی انتظامی نیز امسال افزایش داشته است. سال ۹۷، ۱۵ هزار و ۱۳ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان به نیروی انتظامی بودجه اختصاص داده شد که امسال به ۱۵ هزار و ۷۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که امسال ۷۰ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان از بودجه سهم داشت، در صورت تصویب نهایی مجلس برای سال آینده ۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*