اقدام خود جوش بانوان بیرجندی : فریاد شادی و نشاط بانوان در سایت اداری/ حمایت از ورزش بانوان در سایت اداری افزایش یابد

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir/ برای حضور در سالن ورزشی شور و اشتیاق زیادی دارند چرا که قبل از این چنین فضا و موقعیتی در اختیارشان نبوده تا بتوانند ساعتی با فراغ بال و دور از فضای خانه هم دورهمی شادی داشته باشند و هم با ورزش صبحگاهی برای سلامت جسم و روحشان کاری کرده باشند . آپارتمان نشینی، مسائل فرهنگی و محدودیت امکانات و فضاهای ورزشی از مهمترین دلایلی است که باعث شده زنان و دختران ما کمتر تحرک داشته باشند و بیشتر به امراضی مانند کم خونی ، فشار خون ، دیابت و کمبود انواع ویتامین ها و اضافه وزن دچار شوند . این بار جمعی از بانوان ساکن در سایت اداری بیرجند آستین همت شان را بالا زده اند و با پیگیری یکی از بانوان ساکن در این محدوده که سن و سالی از او گذشته و به گفته خودش ۲۰ سال است که پیاده و ورزش می کند توانستند فضایی را برای ورزش صبحگاهی دسته جمعی با همکاری ورزش و جوانان در اختیار بگیرند تا در کنار کار خانه با حضور در یک فضای مرفه و شاد با روحیه ای چندین برابری به تربیت فرزندان و اداره امور زندگیشان بپردازند، چیزی که این روزها بسیاری از بانوان ما به آن احتیاج دارند و نباید به فراموشی سپرده شود. جمعی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان با توجه به استقبال بالای بانوان از این برنامه ورزشی چهارشنبه گذشته با حضور در سالن ورزشی ژیمناستیک واقع در سابت اداری با حضور در جمع این بانوان از حمایت های این مجموعه از برگزاری چنین برنامه های خودجوشی خبر دادند .
حمایت ها ادامه دار باشد
یکی از بانوان بیرجندی ساکن سایت اداری که مسئول پایگاه بسیج هم هست با ابراز خرسندی از فراهم شدن چنین شرایطی برای بانوان در این محدوده از شهر به خبرنگار ما گفت : هر چند سایت اداری به پارک بانوان نزدیک است اما در این ایام از سال با توجه به سرمای هوا و فاصله ای که سایت اداری با این پارک دارد رغبت بانوان به ورزش بخصوص ورزش صبحگاهی و همگانی هم کاهش پیدا می کند. احمدی به شور و اشتیاق بانوان برای شرکت در این برنامه ورزشی اشاره کرد و خواستار ادامه این روند و حمایت مسئولان از ورزش همگانی بانوان شد و افزود : هر چند این برنامه ورزشی دو هفته است که راه اندازی شده اما حدود ۵۰ نفر در آن شرکت می کنند و هر روز بر این آمار افزوده می شود . او به بالا بودن هزینه سالن های ورزشی در سطح شهر برای برخی از خانواده ها اشاره کرد و از رایگان برگزار شدن این دوره ها قدردانی کرد.
۲۰ سال پیاده روی
عبدالرزاق نژاد هم که بانی اصلی برپایی این دوره ورزشی است در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت : من حدود ۲۰ سال است که پیاده روی می کنم و وقتی دیدم بانوان زیادی در سایت اداری و معصومیه هستند که بصورت تک تک و جداگانه پیاده روی و ورزش می کنند به فکر افتادم با همکاری پسرم از طریق اداره کل ورزش و جوانان فضایی را فراهم کنم تا این ورزش بصورت دسته جمعی باشد. وی افزود : از تابستان گذشته پیگیری هایی انجام شد که خوشبختانه توانستیم از دو هفته پیش سالن ژیمناستیک را برای حضور بانوان در اختیار بگیریم و یک مربی خوب و کاربلد هم در اختیار ما قرار گرفت و استقبال بانوان هم خیلی خوب است و هم چنان به آمار شرکت کنندگان افزوده می شود .
آپارتمان نشینی و کم تحرکی بانوان
یکی دیگر از بانوان بیرجندی ساکن در این محدوده از شهر هم به استقبال خوب بانوان از این دوره اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت : اکثر منازل در حال حاضر آپارتمانی شده و فضای مناسبی برای ورزش بخصوص برای بانوان خانه داری که بیشتر وقتشان را در این فضا می گذرانند وجود ندارد . عباسیان شرکت در برنامه های ورزشی را برای تقویت روحیه بانوان که خود باعث تزریق این روحیه به بقیه اعضای خانواده می شود را ضروری و لازم دانست و افزود : از وقتی در این کلاس ها شرکت کرده ام روحیه بانشاط تری پیدا کرده ام چرا که در طول روز بانوان با افکار منفی و چالش های روحی زیادی مواجهند که باید بگونه ای این کمبود جبران شود .او نیز از مسئولان درخواست حمایت بیشتر ورزش بانوان را بویژه در محلات کرد و خواستار ادامه روند برگزاری این کلاس ها شد .
شرکت ۵۰ نفر از بانوان در برنامه صبحگاهی
مربی آمادگی جسمانی و ایروبیک این دوره ورزشی هم به استقبال خوب بانوان سایت اداری از برگزاری این برنامه اشاره کرد و با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر هر روز در این دوره شرکت می کنند و روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می شود، گفت : بیشتر ورزش صبحگاهی و نرمش را با خانم ها کار می کنم و تلاش دارم در برنامه ها تنوع وجود داشته باشد. زراعتگر میانگین سنی بانوان را ۴۰ تا ۴۵ سال عنوان کرد و افزود : هر روز از ساعت ۸ تا ۹ صبح این برنامه برگزار می شود و تا عید ادامه دارد و اگر سالن مجهزتری در اختیار ما قرار داده شود بصورت تخصصی تر ورزش خواهیم کرد .
برگزاری جشنواره بزرگ فراغت با ورزش
رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان بیرجند هم در این بازدید با بیان اینکه زن سالم جامعه سالم را می سازد ، گفت : برای بانوان شرکت کننده در این دوره های ورزشی برنامه هایی مانند برگزاری اردوهای ورزشی ، کوهنوردی و استفاده از استخرها را با تخفیف ویژه داریم. عرفی از برگزاری جشنواره بزرگ “فراغت با ورزش” ویژه مادر بزرگ ها، مادران و دختران به همت هیات ورزش های همگانی بیرجند خبر داد و افزود :این جشنواره پنج شنبه ۲۷ دی ماه، در سالن عفاف مجموعه ورزشی ولایت برگزار می شود. وی ادامه داد: بانوان ورزشکاری که بیمه ورزشی داشته باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
برای توسعه ورزش همگانی محدودیت مالی نداریم
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه برای توسعه ورزش همگانی برنامه های خوبی پیش بینی کرده ایم ، گفت : برای توسعه ورزش همگانی محدودیت مالی نداریم. مهرانپور افزود : از برگزاری اینگونه برنامه ها حمایت می کنیم و اگر نیاز به تجهیزات و امکاناتی هم بود در قالب درخواست به مجموعه ورزش و جوانان اعلام شود تا اقدامات لازم صورت گیرد. وی از بانوان خواست خود را تحت پوشش بیمه ورزشی یکساله قرار دهند تا در صورت بروز احتمالی حادثه در سالن ورزشی بتوانیم از آنها حمایت کنیم. دبیر هیات ورزش همگانی استان هم در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت : یکی از سیاست های وزارت ورزش و جوانان استفاده رایگان از اماکن تحت اختیار است .
مالکی نژاد حمایت و توسعه ورزش بانوان بویژه ورزش صبحگاهی را از دیگر سیاست های این مجموعه برشمرد و افزود: تعداد ورزشکاران استان در تمامی رشته ها که تحت پوشش بیمه هستند ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر است که ۶۲۰۰ نفر مرد و ۳۸۱۳ نفر زن هستند. وی به برگزاری سه جشنواره مادر و کودک در ۹ شهرستان استان اشاره کرد.
نبود فضای مناسب برای ورزش بانوان
عبدالرزاق نژاد یکی از شهروندان بیرجندی هم که به همراه مادرش بانی برگزاری این دوره ورزشی در سایت اداری بوده با ابراز خرسندی از استقبال بانوان از این برنامه گفت : اکثر ساکنان سایت اداری قشر جوان هستند و فضای مناسبی بویژه برای بانوان وجود نداشت که بتوانند برای ورزش همگانی و صبحگاهی از آن استفاده کنند که با پیگیری هایی که انجام شد سازمان ورزش و جوانان و هیات ژیمناستیک استان از این برنامه استقبال و حمایت کردند و سالن ورزشی ژیمناستیک را از ساعت ۸ تا ۹ صبح هر روز در اختیار بانوان قرار دادند که خوشبختانه روز به روز بر تعداد شرکت کنندگان هم افزوده می شود .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*