آخرین خبر :

افزایش دو برابری قیمت لوازم التحریر از مهر ماه تاکنون/ سایه گرانی بر بازار لوازم التحریر

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / این روزها در هر جمعی که بنشینیم غیر ممکن است از افزایش قیمت سرسام آور انواع کالاها سخنی به میان نیاید یک روز خبر افزایش قیمت مرغ، لبنیات و گوشت، روز دیگر برنج ، حبوبات ، چای و شکر و انواع لوازم خانگی و در کنار همه این افزایش نرخ ها این روزها شاهد افزایش قیمت لوازم التحریر در بازار هستیم و این در حالی است که به گفته مسئولان در شهریور ماه سال جاری این نوع کالا رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشته و در این بازه زمانی از مهر ماه تاکنون هم افزایش قابل توجهی داشته است .
افزایش دو برابری قیمت لوازم التحریر از مهرماه تاکنون
به گفته رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتاب فروشان بیرجند به رغم افزایش قابل توجه قیمت لوازم التحریر در شهریور و مهر ماه سال جاری از این تاریخ تا کنون هم شاهد افزایش دو برابری نرخ ها در این بازار بوده ایم .
قیمت گذاری لحظه به لحظه
یکی از فروشندگان لوازم التحریر در خیابان سجادشهر بیرجند در گفت وگو با خبرنگار ما با تایید این مطلب که طی یکی دو هفته گذشته قیمت برخی از لوازم التحریر افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: رشد قیمت لوازم التحریر همانند بسیاری از اقلام موجود در بازار لحظه به لحظه شده بطور مثال اول هفته گذشته قیمت هر cd 1250 تومان بوده که الان به ۱۷۶۰ تومان رسیده و یا پانچ ۱۴ هزار تومانی به ۳۷ و نوع دیگر ۲۲ هزار تومانی به ۶۸ هزار تومان رسیده است .
افزایش ۶۰ درصدی برخی از مارک های لوازم التحریر
او به افزایش ۶۰ درصدی لوازم التحریر با مارک آریا طی یکی دو هفته گذشته اشاره می کند و ادامه می دهد : اگر قیمت ها ثابت شود هیچ غصه ای نداریم ولی با شرایط فعلی هم قدرت خرید مردم کاهش یافته هم قدرت ریسک فروشندگان برای خرید بیشتر .
افزایش قیمت ها در لوازم ایرانی و خارجی
یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر در خیابان حکیم نزاری بیرجند هم افزایش قیمت لوازم التحریر را هم در اجناس تولید داخل و هم اقلام وارداتی عنوان کرد و به خبرنگار ما گفت: ما کاسب هستیم و مجبوریم اجناس را با هر قیمتی که به فروش برسد بخریم و مردم هم فقط اقلام ضروری را خریداری می کنند و سطح فروش ما کاهش زیادی داشته است.
او به افزایش قیمت کاغذ اشاره می کند و می گوید : قبلا هر برگه کاغذ ۱۰ تا ۱۱ تومان بوده که الان زیر ۲۲ تومان وجود ندارد و قیمت مداد سیاه و پاک کن هم افزایش زیادی داشته و فقط خودکار افزایش چندانی نداشته است .
دلار کاهش یافت ولی قیمت ها شکسته نشد
رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتاب فروشان بیرجند هم با اشاره به افزایش دو برابری قیمت لوازم التحریر از مهر ماه تاکنون گفت : در گذشته علت گرانی لوازم التحریر را افزایش نرخ طلا و دلار عنوان می کردند ولی با وجود کاهش این نرخ ها هیچ اتفاقی در نرخ لوازم التحریر نیفتاده بلکه افزایش هم داشته است .
مگر خدا فرجی بکند
علیرضا احمدی به افزایش قابل توجه قیمت دفاتر اداری از ۱۵ روز گذشته تاکنون اشاره کرد و با اشاره به اینکه واقعا قیمت برخی از اقلام لوازم التحریر گران شده ، افزود : پانچ ۱۱ هزارتومانی به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و یا ماژیک ۲۵۰۰ تومنی به ۴۸۰۰ تومان به فروش می رسد و مابقی اجناس هم به همین نسبت افزایش قابل توجهی داشته است .
وی خواستار ثبات در این بازار است و با بکار بردن این عبارت که مگر خدا فرجی بکند ، ادامه داد : بیش از ۱۰۰ مغازه لوازم التحریر و کتاب فروشی در بیرجند فعال است که در یک برهه زمانی تعدادی تعطیل می شوند و تعدادی هم شروع به فعالیت می کنند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*