استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: فرصت سوزی ممنوع/ انسجام استانی همراه با نگاه ملی برای توسعه

فرصت سوزی ممنوع/ انسجام استانی همراه با نگاه ملی برای توسعه

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با انسجام استانی و نگاه ملی باید برای توسعه استان گام برداشت، گفت: مدیران از مرحله حرف و شعار خارج شوند و فرصت سوزی نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان یکشنبه شب در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های خراسان جنوبی اظهارکرد: خراسان جنوبی استانی برخوردار از مواهب الهی و محروم از توجه و نگاه ملی است.

 وی با بیان اینکه عقب ماندگی هایی به خصوص در حوزه زیر ساخت ها در استان وجود دارد، گفت: سومین استان پهناور کشور و ۲۸ امین استان به لحاظ جمعیتی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: باید دلایل توجیهی و منطقی برای اجرای زیر ساخت ها و گرفتن اعتبارات ملی فراهم کنیم.

 وی با بیان اینکه وضعیت اقتداری ایران بی سابقه است، افزود: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند و اکنون استراتژی دشمن ایجاد نارضایتی بین مردم است تا از داخل آنها را مقابل نظام قرار دهد.

 مناطق محروم را محروم تر نکنیم

 وی با بیان اینکه عقب ماندگی در مناطق حاشیه نشین و روستاها زیاد است، افزود: نباید توزیع امکانات به گونه ای باشد که یک منطقه محروم را محروم تر کنیم و امکانات را به مناطق برخوردار ببریم.

معتمدیان با اشاره به اینکه آبرسانی به ۴۸۰ روستای این استان با تانکر انجام می شود، گفت: برخی مردم این استان تنها با یارانه امرار معاش می کنند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات اولیه مردم را حل کنیم، اضافه کرد: گاهی اولویت ها را اشتباه می گیریم، در یک روستا مردم آب خوردن ندارند و ما هزینه میلیاردی برای گاز کشی انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن خراسان جنوبی در حد تیتر زنی مطبوعات و وعده ها باقی مانده است، گفت: ۸۸ درصد اعتبارات ملی و ۱۲ درصد استانی است که باید تلاش کنیم سهم استان از بودجه ملی را بالا ببریم.

 تحرک مدیران در جذب اعتبارات ملی

 وی با بیان اینکه با حرف زدن و شعار دادن نمی توان توسعه پیدا کرد، افزود: توسعه نیازمند بودجه است و مدیران باید سهم استان را از بودجه ملی با چانه زنی و دعوت از مسئولان ملی به استان و دیدن مسائل و مشکلات استان بگیرند.

 وی با بیان اینکه اکنون مدیریت پیمانکاری داریم و مسئول منتظر است اعتباری برسد و اقدامی انجام دهد که این هرگز قابل قبول نیست، ادامه داد: باید پشت میز نشینی را رها کنیم و با تحرک در جذب اعتبارات تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: برای حل مشکلات و مسائل و باز کردن قفلی که بر استان زده شده باید توجه ملی را به خراسان جنوبی جلب کنیم.

وی با بیان اینکه در انتقال مسائل دچار مشکل شده ایم، گفت: تا کنون طرح موضوع و بیان مشکلات را برای مردم استان داشته ایم و این زمینه ایجاد ناامیدی در بین جامعه است که باید مسیر را تغییر داد.

 فرصت سوزی ممنوع

 وی با بیان اینکه برای سفر رئیس جمهور و مسئولان وزارتی به استان باید طرح و برنامه داشته باشیم، گفت: یکی از آسیب هایی که در مناطق محروم وجود دارد فرصت سوزی است و باید جلوی آن را گرفت.

 وی یکی دیگر از آسیب های مناطق محروم و کم برخوردار از بودجه ها را کم جمعیتی این مناطق دانست و افزود: توزیع بودجه بر اساس قانون بر مبنای جمعیت است و ما نمی توانیم قانون را عوض کنیم اما باید به دنبال راهکار جدید برای جذب اعتبارات باشیم.

معتمدیان تصریح کرد: برخی مسائل در این استان از سوی مسئولان عنوان می شود که باید گفت اینها مشکل استان نیست بلکه بهانه است.

 وی با اشاره به اینکه به دنبال تغییر اولویت ها نیستیم و نباید با عینک بدبینی به همه مسائل نگریست، افزود: مرزها برای ما فرصت است که اگر رها شود تبدیل به تهدید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در همه دولت ها سرمایه گذاری میلیاردی در مرزها انجام داده است، گفت: معیشت مردم مظلوم مناطق مرزی را به بازارچه ها گره زده ایم اما اکنون شاهد هستیم روز به روز مناطق در حال تخلیه هستند و بازارچه ها به صورت یک طرفه از سوی کشور همسایه تعطیل شده است.

اولویت مرزها

 وی با تاکید بر اینکه از فرصت مرزها باید استفاده کرد، گفت: اولویت اول ما مردم محروم و کسانی هستند که امکانات کمتری دارند.

معتمدیان با اشاره به اینکه در مرز باید منافع بین دو کشور در نظر گرفته شود، افزود: واردات را باید از مرزهای استان بالا ببریم.

به گفته وی ۱۹ قلم کالا شناسایی شده که باید مجوز واردات آن را از مرز استان بگیریم.

وی با بیان اینکه تکمیل جاده ماهیرود به فراه از پروژه های مهم استان است که باید به سرانجام برسد، افزود: این پروژه با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی امسال تعطیل شده است که ردیف اعتباری ۹ میلیاردی برای پروژه را گرفته ایم و باید این پروژه را فعال کنیم.

 وی گفت: مزیت این پروژه نزدیک شدن ما به آسیای میانه است و با بهره برداری از پروژه ۳۸۰ کیلومتر مسیر دسترسی به کشورهای آسیانه میانه نزدیک تر می شود و این بدان معناست که استان برای داشتن آزادراه ، بزرگراه و … توجه ترافیکی پیدا می کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان کشور به لحاظ دارا بودن معادن است، گفت: باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای استفاده از این ظرفیت باشیم.

 کوتاهی در معرفی ظرفیت های استان

 وی با اشاره به اینکه در معرفی پتانسیل های استان کوتاهی شده است، ادامه داد: اینکه از صبح تا شب فقط محرومیت های استان را فریاد بزنیم ظلم به مردم است باید فرصت ها را معرفی و سرمایه گذار برای استان جذب کینم.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل حاشیه ای دراین استان نگران کننده است، گفت: وقت همدلی و انسجام است و هیچ دغدغه ای جز توسعه همه جانبه استان نباید داشته باشیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه باید از مرحله حرف و شعار خارج و راهکار برای حل مشکلات ارائه شود، عنوان کرد: دستگاه هایی که باید حلال مسائل و مشکلات استان باشند تبیین کننده مسائل شده اند.

وی با بیان اینکه برای توسعه قرار نیست از خط قرمز ها عبور کنیم، ادامه داد: اصول اخلاقی و اسلامی باید رعایت شود و نباید واگرایی در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمت کردن به مردم نداریم، گفت: مدیران پشت میز نشینی را رها کنند و در بین مردم حضور پیدا کنند، حمایت ها نباید فقط روی کاغذ باشد.

استاندار خراسان جنوبی نیروی انسانی متعهد و کارآمد را از سرمایه های اصلی این استان دانست و افزود: کادرسازی برای ماندگاری مدیران موفق و استفاده از ظرفیت های بومی را دنبال خواهیم کرد.

معتمدیان با بیان اینکه در کارشناس محوری طرح و پروژه ها ضعیف عمل شده است، گفت: با انسجام استانی و نگاه ملی باید توسعه استان را دنبال کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*