آخرین خبر :

اختیار یارانه های نقدی نباید به استانداران محول شود/۱۱ میلیون خانوار ایرانی زیرخط فقر

سرویس اقتصادی
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است که اختیار یارانه های نقدی نباید به استانداران محول شود، چراکه فساد سیستمی در کشور ایجاد می شود.

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷

حذف یارانه نقدی

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به  بند الف تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۸ مبنی بر اینکه استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و براساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنند، گفت: اختیار یارانه های نقدی نباید به استان ها و استانداران داده شود و موضوع حذف دهک های بالای درآمدی باید متمرکز در تهران انجام شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پروژه ها باید به ترتیب اولویت رتبه بندی و  یارانه دهک های بالای درآمدی که حذف شده به این پروژه ها اختصاص یابد، افزود: در کشور پروژه های راه آهن ترانزیت شمال به جنوب و تبریز- بازرگان- مرند از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه راه های مواصلاتی کشور را به کشور آذربایجان و ترکیه و از سوی دیگر همسایه های جنوبی کشور متصل می کند.

محول کردن حذف یارانه ها به استان ها فساد سیستمی در کشور ایجاد می کند

وی ادامه داد: پروژه های راه آهن در سراسر کشور با توجه به قیمت سوخت و حامل های انرژی در اولویت هستند، چراکه در شرایط کنونی مدیریت سوخت ضروری است.

نماینده مردم شبتسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سه دهک بالای درآمدی باید در مرکز از لیست یارانه بگیران حذف شوند، اظهار داشت: اگر موضوع  حذف یارانه ها به استان ها واگذار شود زمان زیادی را از مسئولان ستادی استان ها می گیرد که با توجه به محول کردن این موضوع به فرماندار، بخشدار و دهیار فساد سیستمی در کشور ایجاد می شود.

یک سوم جمعیت کنونی کشور یارانه دریافت نمی کنند

وی افزود: در شرایط کنونی حدود یک سوم جمعیت کنونی کشور یعنی حدود ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون نفر یارانه دریافت نمی کنند و از دریافت یارانه های نقدی حذف شده اند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۱۱ میلیون خانوار ایرانی زیر خط فقر هستند، تصریح کرد: میزان پرداخت یارانه نقدی باید به ۵۰ درصد جمعیت کاهش یابد، تا بتوان از این طریق به دهک های پایین درآمدی کمک کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*