آخرین خبر :

اخبار علمی/۲ خاصیت بی‌نظیر هسته زردآلو/چگونه به کودک بیاموزیم که خود غذا بخورد؟/خاصیت دارویی آب پنیر چیست؟/فعالیت بدنی عامل پیشگیری از آلزایمر/تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت قلب تپنده/ بازسازی قلب موش با استفاده از سلول‌های انسانی

 

۲ خاصیت بی‌نظیر هسته زردآلو

برخی مطالعات نشان داده است هسته زردآلو با خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن می‌تواند سلول‌های دفاعی بدن را تحریک کرده و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود فشار وارد بر سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد؛ شواهدی بی نظیر در مورد تاثیر هسته زردآلو بر بهبود سلامت تنفس وجود دارد، هسته زردآلو می‌تواند موکوس یا خلط جمع شده در دستگاه تنفسی را کاهش داده و در نتیجه شدت حملات آسم و التهاب گلوی بیمار را کاهش دهد.

6 ماده غذایی مفید برای کمبود آهن کودکان/2 خاصیت بی‌نظیر هسته زردآلو/اینگونه گردش خونتان را تنظیم کنید

 

چگونه به کودک بیاموزیم که خود غذا بخورد؟

برخی از کودکان از ۷ ماهگی تلاش می‌کنند به صورت مستقل غذا بخورند؛ در این زمان بدن کودک هماهنگی کافی برای رساندن همه غذای مورد نیاز خود را به دهانش ندارد و در این حالت پیش از اینکه سیر شود خسته می‌شود پس حتما باید خودتان به او غذا بدهید، اما مانع بازی او با غذایش نشوید.

مالیدن غذا به سر و صورت شاید از نظر شما کثیف کاری به نظر برسد، اما نخستین گام کودک در یادگیری غذا خوردن مستقل است، پس فقط پارچه‌ای تمیز برای پاک کردن صورت او دم دست داشته باشید، در این زمان به او غذای انگشتی زیاد بدهید زیرا برداشتن و خوردن این نوع غذا‌ها راحت است و موجب اعتماد به نفس و یادگیری مهارت‌های دستی کودک خواهد شد.

6 ماده غذایی مفید برای کمبود آهن کودکان/2 خاصیت بی‌نظیر هسته زردآلو/اینگونه گردش خونتان را تنظیم کنید

خاصیت دارویی آب پنیر چیست؟

آب پنیر با پروتئین کامل شامل تمام ۹ اسید آمینه‌ ضروری و لاکتوز کم است؛ از ترکیب پروتئین آب پنیر در عضله سازی استفاده می‌شود، آب پنیر هیچ عوارض جانبی ندارد و به کاهش وزن کمک می‌کند، علاوه بر این آب پنیر  برای مبتلایان به ایدز مفید است.

6 ماده غذایی مفید برای کمبود آهن کودکان/2 خاصیت بی‌نظیر هسته زردآلو/اینگونه گردش خونتان را تنظیم کنید

فعالیت بدنی عامل پیشگیری از آلزایمر

ورزش و بیماری پارکینسون

بررسی انجام شده در برزیل نشان می‌دهد که با ورزش کردن می‌توان با بیماری آلزایمر مقابله کرد.

به گزارش ایسنا، ورزش کردن می‌تواند از ضعف حافظه ناشی از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

گروهی از متخصصان برزیلی در مطالعه‌ای توانستند به ارتباط بین سطح هورمون ایریسین که بدن هنگام ورزش کردن آن را تولید می‌کند با پیشرفت این بیماری پیش‌رونده پی ببرند. آزمایشات انجام شده روی تعدادی موش مبتلا به آلزایمر حاکی از آن است که میزان هورمون ایریسین در مغز مبتلایان به آلزایمر پایین است و زمانیکه سطح این هورمون از طریق ورزش کردن افزایش پیدا کند روند کاهش قدرت حافظه معکوس می‌شود.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: نتایج بدست آمده حاکی از آن است که سطح هورمون ایریسین در مغز مبتلایان به آلزایمر پایین است. علاوه بر این با افزایش سطح این هورمون وضعیت حافظه نیز بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته متخصصان برزیلی ترشح هورمون ایریسین تاثیر مثبت ورزش کردن است و می‌تواند فاکتور موثری در پیشگیری از کاهش قدرت حافظه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

عضو هیئت علمی پژوهشگاه درباره نتایج مثبت قلب تپنده با استفاده از سلول درمانی قلبی عروقی توضیحاتی داد.

کار نشود///سارا پهلوان عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی جزو دسته‌ای از بیماری‌هاست که درمان دارویی ندارند؛ مانند نارسایی قلبی مزمن که در این مورد نیاز به پیوند قلب به وجود می‌آید،‌ اما موضوعی که در این بین مطرح می‌شود کم بودن تعداد اهداکنندگان این عضو حیاتی است.

پهلوان ادامه  داد: مدت زیادی است که پژوهشگاه رویان تحقیقاتی را روی قلب مصنوعی یا قلب‌هایی که توانایی جایگزینی عملکرد آن را دارند، انجام می‌دهد؛ راه‌هایی مختلف برای این جایگزینی انتخاب شد که یکی از این راه‌ها استفاده از سلول بنیادی و تمایز آنها از سلول قلبی و استفاده از آن روی داربست قلب است.


 


پهلوان ادامه داد: تقریبا از زمانی که تمایز سلول بنیادی به سلول قلب انجام شد تلاش‌هایی برای تولید قلب‌های مصنوعی با استفاده از تمایز سلول بنیادی به سلول قلبی شروع شد؛ محققان گروه قلب و عروق پژوهشگاه رویان آزمایشی طراحی کردند که با استفاده از آن یک قلب تپنده تولید شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان تشریح کرد: برای این منظور قلب یک موش بالغ سلول‌زدایی شد، در این آزمایش تنها اسکلت قلب باقی ماند و پس از آن سلول جنینی انسانی که به سلول پیشتاز قلبی تمایز داده شده بود روی اسکلت قلبی سلول زدایی شده قرار گرفت.


 


وی ادامه داد: این سلول‌ها تمایز نهایی خود را بر روی اسکلت قلب  پیدا کرده‌اند و پس از ۱۲ روز قلب شروع به تپش کرد؛ محققان رویان با اضافه کردن یک فاکتور رشد به نام فاکتور رشد فیبروبلاستی روی اسکلت قلب سلول زدایی شده کارایی قلب تولید شده را به شیوه‌ای معنی‌دار بهبود بخشیدند، به این ترتیب یک قلب موشی با سلول‌های انسانی تولید شد.

پهلوان در پایان یادآور شد: این آزمایش امید را برای تولید قلب‌هایی با استفاده از تمایز سلول قلبی سلول‌های بنیادی افزایش دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*