آخرین خبر :

اخبار علمی/دیابتی‌ها پیاز بخورند/ارتباط مصرف نوشابه رژیمی با ریسک نابینایی دیابتی/کبد بیمار عا مل ایجاد سنگ در کلیه /چرا همیشه احساس تشنگی می‌کنم؟

دیابتی‌ها پیاز بخورند

مطالعات متعددی در مورد خواص پیاز انجام شده که نشان می‌دهد این ماده غذایی فواید بسیاری از جمله کاهش قند خون را دارد.
دیابتی‌ها پیاز بخورند

مطالعات زیادی درباره اینکه چگونه پیاز می‌تواند منجر به بهبود سلامتی و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن شود، انجام شد. براساس گزارش «مدیکال دیلی»، در اینجا با برخی فواید پیاز آشنا خواهید شد.

متخصص تغذیه دانشگاه تگزاس گفت: پیازها منابع بسیار عالی از ویتامین سی، ترکیبات سولفوریک، فلاونوئیدها و فلاونوئیدها هستند. وی افزود: طبق برآوردها، مصرف پیاز در هر وعده حاوی ۴۵ کالری است و هیچ گونه چربی ندارد.

بیشتر بخوانید

خواصی برای سلامت قلب

همانطور که می‌دانیم کلسترول لیپوپروتئین کم‌ چگالی (ال دی ال) در دیواره‌های عروق خونی انباشته و در نتیجه منجر به ایجاد لخته خونی می‌شود و خطر ابتلا به حملات و سکته قلبی را افزایش می‌دهد. گفته شده مواد فتوشیمیایی حاوی گوگرد پیاز می‌تواند میزان کلسترول ال‌دی‌ال را در خون کاهش دهد.

بیشتر بخوانید

کاهش خطر ابتلا به سرطان

طبق مطالعات سال ۲۰۱۷ دانشگاه گولف، پیازهای قرمز قدرت زیادی در مبارزه با سرطان دارند زیرا حاوی میزان زیادی «آنتوسیانین» و «کوئرستین» هستند.

تنظیم قند خون

بیماران دیابتی ممکن است نیاز به اضافه کردن پیاز به وعده غذایی خود داشته باشند زیرا تحقیقات نشان داده که گوگرد پیاز ،مسئول افزایش تولید انسولین است.

ارتباط مصرف نوشابه رژیمی با ریسک نابینایی دیابتی

طبق نتایج یک مطالعه جدید، نوشیدن نوشابه های رژیمی ریسک ابتلا به نوع شدید بیماری چشمی دیابتی را که می تواند منجر به نابینایی شود افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشکده پزشکی دوک سنگاپور در مطالعات بالینی خود بر روی افراد مبتلا به دیابت دریافتند مصرف بیش از ۴ قوطی یا ۱.۵ لیتر نوشابه رژیمی در هفته با افزایش دو برابری ریسک ابتلا به بیماری چشمی ناشی از دیابت مرتبط است.

معمولا نوشابه های رژیمی سالم تر از نوشابه های معمولی معرفی می شوند، اما شواهد زیادی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی هم به سلامت آسیب می رسانند. تحقیق قبلی هم نشان داده است که نوشابه رژیمی با افزایش ریسک ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مرتبط است.

این مطالعه شامل ۶۰۹ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۶۴.۶ سال بود. ۷۳ نفر از این شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع۱، ۵۱۰ نفر مبتلا به دیابت نوع۲ و ۲۶ نفر مبتلا به نوع ناشناخته دیابت بودند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که بیش از چهار وعده نوشابه رژیمی در هفته مصرف می کردند ۲.۵ برابر بیشتر با ریسک بیماری چشمی روبرو بودند.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره سنگ کلیه و عوامل موثر بر بروز آن اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی سنگ کلیه به واسطه بیماری‌های کبدی ایجاد می‌شود یعنی می‌توانیم علت اصلی در ایجاد سنگ کیله را مشکلات کبدی بدانیم؛ اگر به هر دلیلی کبد سرد یا گرم شود برغلظت خون تاثیر می‌گذارد که این تاثیر حاصل از بیماری کبد از عوامل موثر بر ایجاد مشکلات کلیوی است.

//

وی ادامه داد: در واقع با تغییر غلظت خون، کلیه مبتلا به ریزش رسوبات می‌شود که در علم پزشکی آن را  سنگ کلیه می‌نامیم؛ سنگ‌های  کلیه دارای ترکیبات مختلفی مثل سنگ‌های کلسیمی و سنگ‌های اسید اوریکی هستند اما به طور شایع این رسوبات از جنس اگزالات‌ هستند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: اختلالات کلیوی اغلب با ایجاد درد‌هایی در شکم، پشت و ناحیه دنده‌ها همراه است که در کوتاه مدت عود می‌کند و سپس متوقف می‌شود؛ این درد‌ها به مرور به سمت‌های پایین‌تر و در نهایت به مجاری ادراری کشیده می‌شوند.

//

مینایی با اشاره به این که اغلب سنگ‌های کلیه را می‌توان به واسطه مایعات از بدن دفع کرد، گفت: امروزه به دلیل وجود آلاینده‌ها در هوای استنشاقی، ترکیبات مصنوعی در سفره غدایی، امواج و آنتن‌های مخابراتی، تشعشعات ناشی از صفحه مانیتورها و موبایل‌ها و قرار گرفتن در معرض میدان‌های مغناطیسی  cpu دستگاه‌های الکتریکی، ریسک ابتلا به اختلالات کبدی و به دنبال آن ایجاد سنگ کلیه افزایش پیدا کرده است.

چرا همیشه احساس تشنگی می‌کنم؟

احساس تشنگی دائمی در اغلب موارد مشکل جدی نیست اما در برخی مواقع از وجود یک ناراحتی جسمی نهفته حکایت دارد.
چرا همیشه احساس تشنگی می‌کنم؟

براساس مطلبی تازه از نشریه تخصصی “مدیکال دیلی” از جمله دلایل احتمالی در احساس تشنگی دائمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم دریافت آب کافی در طول روز

یک دلیل اصلیِ احساس تشنگی مداوم عدم مصرف میزان کافیِ آب در طول روز است. به گفته پزشکان بدن برخی از افراد به دریافت میزان آب بیشتری نیاز دارد. همچنین بدن افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند یا در محیط‌های آب و هوایی خشک زندگی می‌کنند به دریافت میزان بیشتری آب نیاز دارد. همچنین نوشیدن آب کافی که از رنگ ادرار قابل تشخیص است با تاثیرات مثبت متعددی بر بدن همراه است.

الگوهای غذایی

افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک دارند از عوارض جانبی متعدد آن شکایت دارند که یکی از آن‌ها احساس تشنگی مفرط است. احساس تشنگی ناشی از این نوع رژیم غذایی به این دلیل است که میزان کربوهیدرات دریافتی در آن کمتر است.

مشکلات تیروئیدی

تاثیرات تیروئید پرکار در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین درحالیکه احساس تشنگی مفرط به تنهایی عامل نگران کننده‌ای نیست، لازم است دیگر علائم مرتبط با آن از قبیل کاهش بی‌دلیل وزن، لرزش دست‌ها، احساس خستگی، اضطراب و نشانه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد. و در صورت وجود تعدادی از این علائم لازم است برای تشخیص مشکل تیروئید به پزشک مراجعه شود.

دیابت

احساس تشنگی مفرط در کنار تکرر ادرار و تاری دید از جمله علائمی هستند که می‌تواند حاکی از ابتلای فرد به بیماری دیابت باشد.

بیشتر بخوانید

مصرف برخی داروها

بسیاری از داروهای رایج به طور مستقیم یا غیر مستقیم به احساس تشنگی دائمی کمک می‌کند. داروهای افسردگی، داروهای فشار خون و آلرژی با عوارض جانبی همراه هستند که از آن جمله می‌توان به تکرر ادرار و خشکی دهان اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*