اخبارعلمی/آب نمک و پوسیدگی دندان/فواید آناناس/کارشناسان آلمانی تاکید کردند پس از کندن پوست موز حتما دست‌هایتان را بشویید/۱۱ خاصیت شگفت انگیز سیب برای سلامت بدن+ اینفوگرافی

آب نمک و پوسیدگی دندان

استفاده از آب نمک علاوه بر اینکه محیط دهان را ضدعفونی می‌کند، باعث کاهش پوسیدگی دندان می‌شود؛ خاصیت میکروب کشی و غلظت از مهم‌ترین خواص و فواید نمک است که می‌تواند میکروب‌های دهان و دندان را از بین ببرد، نمک با داشتن خواص ضد باکتری و آنتی سپتیک  برای درمان پوسیدگی دندان به کار برده می‌شود، درد و التهاب به وسیله نمک کاهش می‌یابد، نمک عفونت را از بین می‌برد و از رشد باکتری‌ها در دهان ممانعت می‌کند.

فواید آناناس

اگر چه آناناس میوه‌ای بسیار مغذی و سالم است، اما نباید پیش از ۶ ماهگی به نوزاد داده شود زیرا دستگاه گوارش نوزاد هنوز تکامل نیافته است؛ پزشکان معتقدند که پدر و مادر‌ها برای دادن مرکبات و میوه‌های اسیدی به نوزادان باید محتاط باشند، در صورتی که سطح حساسیت نوزاد بالا باشد، می‌توان پس از یک سالگی به نوزاد آناناس داد، آناناس سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و باعث تولید کلاژن می‌شود، آناناس دارای ویتامین B۱ است که موجب بهبود عملکرد عضلانی و سیستم عصبی می‌شود، همچنین حاوی اسید فولیک، منگنز و فیبر است که آن را تبدیل به یک گزینه عالی برای تغذیه نوزادان می‌کند، آناناس دارای خواص ضد التهابی است و به هضم غذا کمک می‌کند.

کارشناسان آلمانی تاکید کردند

پس از کندن پوست موز حتما دست‌هایتان را بشویید

موز

موز میوه پرطرفدار و پرخاصیتی است که به گفته کارشناسان آلمانی از زمان برداشت تا فروش، راهی طولانی را پشت سر می‌گذارد و پوست آن به موادی آغشته می‌شود که برای سلامت انسان مضر است.

به گزارش ایسنا، این میوه اغلب برای افزایش سریع انرژی بدن بین وعده‌های غذایی مصرف می‌شود.

این میوه سالم و مغذی غنی از املاحی چون پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین B6 است و علاوه بر این حاوی سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

در عین حال پوست موز نیز فایده‌های بسیاری دارد. برای مثال می‌توان آن را خشک کرد و به عنوان کود پای گلدان‌های خانگی ریخت.

بنابر گزارش دویچه‌وله، به تازگی کارشناسان اداره “حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان” در آلمان توصیه می‌کنند که پس از کندن پوست موز حتما دست‌هایتان را بشویید.

موز میوه‌ای گرمسیری است که نارس چیده می‌شود و از هنگام برداشت تا فروش راهی طولانی را پشت سر می‌گذارد. به همین خاطر پوست این میوه به ترکیبات شیمیایی حفاظت‌کننده از جمله محلول‌های ضدقارچ آغشته می‌شود.

این ترکیبات که مانع از رسیدن زودهنگام یا گندیدن موز می‌شوند، روی پوست آن می‌مانند و هنگام جدا کردن پوست از میوه، دست‌ها را آلوده می‌کنند.

اداره حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در آلمان همچنین توصیه می‌کند که به کودکان موز پوست کنده بدهید و خودتان هم حتما به سرعت دست‌هایتان را بشویید.

این توصیه‌ها برای میوه آووکادو نیز صادق است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*