گزارش/ برگزاری مراسم قدردانی از شهردار قاین باوجود گلایه‌های مردم/ تقلای یحیی‌پور جهت نشان‌دادن ظاهری توانمند

هفته گذشته مراسم قدرشناسی از زحمات یکساله شهردار قاین در صورتی برگزار شد که گلایه‌های مردم از شهردار بیشتر از کارهای انجام شده طی یکسال است.
به گزارش خبرنگار خاورستان، ۱۰ دی‌ماه جاری مراسمی با عنوان آئین قدرشناسی از شهردار قاین با حضور مسئولان شهرستان قاین برگزار شد که به نظر می‌رسد در این مراسم هزینه‌های بسیار زیادی صرف شده باشد.
برگزاری آئین قدرشناسی از شهردار قاین طی یکسالی که به عنوان شهردار این شهر منصوب شده در حالی برگزار شده که بسیاری از مردم شهر قاین از عملکرد و برخورد نامناسب شهردار گلایه داشته و رضایت‌مندی از کارهای انجام شده شهردار طی یکسال کمتر شنیده شده است.
علی یحیی‌پور اصالتا اهل شهر لاهیجان از شمال کشور است و مهرماه سال گذشته به عنوان شهردار قاین انتخاب شده است.
یک منبع آگاه در خصوص اقدامات انجام شده از سوی شهرداری طی یکسال گذشته در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اوایلی که شهردار قاین منصوب شده بود کارهای مختلفی در سطح شهر انجام داد که از آن جمله می‌توان به آسفالت برخی از خیابان‌های شهر اشاره کرد.
وی افزود: اما هم‌اکنون که برخی از مردم درخواست آسفالت خیابان‌هایی که آسفالت نشده را دارند، سرمای هوا را بهانه کرده و خیابان‌ها را آسفالت نمی‌کند در صورتی که سال گذشته در فصل زمستان برخی از خیابان‌ها را آسفالت کرد.
این منبع آگاه بیان کرد: یکی دیگر از دلایلی که شهردار برای عدم‌آسفالت خیابان‌های شهر قاین ذکر کرده نداشتن قیر است.
وی با اشاره به جاده شهر قاین، گفت: یکی از کارهایی که قرار بود شهردار انجام دهد پیگیری جاده بوده که هم‌اکنون مدت بسیار زیادی شده کار جاده شده به اتمام نرسیده است.
این منبع آگاه با بیان این‌که شهردار قاین گفته زمین به مردم و دستگاه‌های دولتی واگذار نمی‌کند، اظهار کرد: شنیده شده زمین بانک رفاه قاین را بدون اطلاع شورا به فروش رسانده و علاوه بر این مجوز فروش ۱۴ قطعه زمین را از شورای شهر قاین گرفته است.
وی گفت: شهرداری قاین به تأمین اجتماعی و اداره برق بدهی دارد اما نسبت به پرداخت بدهی به ادارت اقدامی نکرده است. با این وجود برای تجلیل از وی جلسه‌ای برگزار شده که تاکنون برای تجلیل از سایر شهردارها در سطح استان این‌گونه مراسمی برگزار نشده است.
آئین قدرشناسی از شهردار قاین
این منبع آگاه بیان کرد: شهردار نسبت به واگذاری زمین به دستگاه‌های دولتی و همچنین افراد دیگر، سخت‌گیری می‌کند و دلیل این سخت‌گیری‌ها را سخن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان می‌کند که در جلسه‌ای در قاین گفته است شهرداری حق واگذاری زمین را ندارد و این کار فقط در شهر قاین انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در صورتی که در فردوس از طرف شهرداری زمین برای دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است.
این منبع آگاه اظهار کرد: شهردار قاین تعاملی با مسئولان ندارد و آن‌طور که شنیده شده زمین یکی از ادارات شهر قاین که در زمان شهردار قبلی آسفالت شده اکنون این شهردار گفته باید آن اداره پول آسفالت را به شهرداری پرداخت کند.
وی گفت: اقدام دیگری که شهردار قاین در ابتدای سال انجام داد و اعتراض بسیار زیادی در پی داشت، رنگ‌کردن بلوکه‌های کنار خیابان‌های شهر بود که به پیمانکاری خارج از شهرستان واگذار شد و به نقاش‌های داخل شهرستان قاین سپرده نشده به این دلیل که یک شرکت ثبتی باید این کار را انجم دهد. برای این کار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد در صورتی که با کمترین هزینه این کار توسط افرادی در داخل شهر امکان‌پذیر بود. هم‌اکنون نیز پس از گذشت ۱۰ ماه از رنگ‌کردن بلوکه‌ها، رنگ آن‌ها از بین رفته است.
این منبع آگاه گفت: شهردار قاین در ظاهر می‌گوید که با مردم تعامل دارد اما تعاملی ندارد. زمین مرکز رشد و فناوری شهر قاین را گرفته و بیشتر کارهای شبکه بهداشت را تعطیل کرده و  از آن‌ها درخواست پول شده فقط به این دلیل که چه کسی به شما گفته در زمین‌های ما ساخت و ساز کنید؟
وی بیان کرد: شهردار قاین در عمل با کارهایی که انجام می‌دهد جلوی پیشرفت این شهر می‌گیرد.
آئین قدرشناسی از شهردار قاین
این منبع آگاه با بیان این‌که درست است که مسکن و شهرسازی باید زمین واگذار کند، گفت: چرا شهرداری با مردم همکاری نمی‌کند و در واگذاری زمین سخت‌گیر است و برای صدور پروانه همان ابتدای امر پول نقد از مردم می‌خواهد.
وی از دیگر نقاط ضعف شهردار قاین را برخورد بسیار نامناسب و دور از شان با مردم را عنوان کرد و بیان کرد: متاسفانه این شهردار غیربومی اخلاق مناسبی نداشته و هر موقع که مردم برای کاری به شهرداری مراجعه می‌کنند با برخورد نامناسب شهردار مواجه می‌شوند.
وی همچنین از دیگر اقدامات شهردار را تغییر نام بلوار امام رضا (ع) در شهر قاین به بلوار قهستان عنوان کرد و گفت: برای نامگذاری بلوار به نام قهستان کمپینی در فضای مجازی که مشخص بود هدف‌دار تشکیل شده راه‌اندازی شد و در آن مردم درخواست نام‌گذاری بلوار به قهستان را داشتند. در صورتی که نام بلوار به امام رضا (ع) تأیید شده و مجوز گرفته بود. شهردار به بهانه این‌که من به درخواست مردم توجه کردم نا بلوار را به قهستان تغییر داد.
در این خصوص حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین سوم دی‌ماه سال‌جاری در جلسه بررسی موانع و چالش‌های توسعه شهرستان قاین که در محل فرمانداری قاین برگزار شد ضمن تاکید بر همکاری مردم و مسئولان شهرستان به اجرای برخی از پروژه‌های شهرستان، نقدی بر پروژه میدان شهید کاوه و نامگذاری بلوار قهستان داشت و گفت: آن‌چه از شواهد پیداست استانداردهای لازم برای احداث میدان رعایت نشده است و بایستی این موضوع در شورای ترافیک شهرستان پیگیری شود که خدایی نکرد موجب حوادث ناگواری نشود.
وی گفت: اگر چه نام قهستان زیباست اما جاده‌ای که میقات‌الرضا(ع) است، باید بلوار به یکی از اسامی امام رضا(ع) مزین شود. نامگذاری بلوارها و خیابان‌ها باید در کمیته ویژه نامگذاری مطرح شود نه‌این‌که به یکباره تابلویی نصب و نام بلوار انتخاب شود.
آئین قدرشناسی از شهردار قاین
انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*