هشدار رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان/ اختلاف فاحش قیمت کالا نشانه غیر واقعی بودن آگهی است/ حصول اطمینان از قیمت و کیفیت کالای عرضه شده لازمه انجام خرید در فضای مجازی است

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان از وقوع یک فقره کلاهبرداری از طریق فروش کالا در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ علی محمدپور به امروز خراسان جنوبی گفت: اخیراً آقایی تحت عنوان شاکی با هویت معلوم به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مراجعه و عنوان کرد: اقدام به خرید دستگاهی از طریق شبکه های اجتماعی و سایت های آگهی در فضای مجازی نموده اما از سوی فروشنده کالا مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. وی افزود: این فرد توضیح داد که در صحبت های اولیه اش با فروشنده مقرر شد مبلغ ۱۵ میلیون ریال به حساب وی واریز نماید و او هم در مقابل ظرف مدت ۷۲ ساعت کالای مورد معامله را ارسال کند اما پس از واریز وجه فرشنده به تماس‌هایش پاسخ نداده است.
شناسایی و دستگیری متهم در استانی دیگر
سرهنگ محمدپور اضافه کرد: پس از طرح شکایت از سوی فرد مالباخته اقدامات پلیسی لازم توسط کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان آغاز شد و هماهنگی برای شناسایی متهم با مقامات قضایی صورت گرفت و تحقیقات بر اساس اظهارات شاکی از طریق بررسی شماره حساب انجام و فرد متهم شناسایی گردید که با توجه به عدم حضور متهم در استان، پیگیر اخذ نیابت قضایی برای دستگیری وی شدیم و این متهم دستگیر شد.
خریدار هیچ بررسی برای حصول اطمینان
از صحت و سقم ادعاهای فروشنده انجام نداده است
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در خصوص این پرونده توصیه هایی ارائه داد و گفت: خریدار یا همان شاکی پرونده از فروشگاهی خرید نموده که دارای نماد اعتماد الکترونیک نیست و نسبت به بررسی صحت و سقم ادعای فروشنده در سایت آگهی نیز پیگیری از سوی شاکی صورت نگرفته و بررسی انجام نشده است. وی افزود: معمولاً قیمت گذاری کالاهای ارائه شده در سایت به گونه ای است که اختلاف فاحشی با قیمت واقعی کالاها در بازار دارد و این خود می تواند یکی از نشانه های غیر واقعی بودن آگهی و قصد فروشنده برای کلاهبرداری و سوء استفاده باشد.
اختلاف فاحش قیمت کالاهای ارائه شده در سایت آگهی
وی تصریح کرد: مردم باید توجه کنند که برای خرید کالا یا خدمات در فضای مجازی نیز باید همان اقداماتی را که به منظور حصول اطمینان از قیمت و کیفیت و اوصاف کالای مورد معامله در فضای حقیقی انجام می دهند پیگیر شوند و همان اصول را در خرید کالا در فضای مجازی نیز رعایت نمایند. در این پرونده نیز خریدار می توانست با دسترسی به آدرس ها و یا شماره تلفن های فروشنده و سپردن آن به افرادی که در محل اقامت فروشنده ساکن هستند از صحت و سقم اظهارات و ادعای متهم مطلع شود. سرهنگ محمد پور در پایان گفت: متاسفانه با توجه به اختلاف قیمت کالاها در سایت های آگهی نسبت به بازار می‌شود تا افراد بدون انجام بررسی‌های لازم و حصول اطمینان از صحت اظهارات و ادعاهای فروشندگان در دام افراد سودجو و فرصت طلب گرفتار شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*