نیمی از واحد های تولید مصالح ساختمانی فاقد استاندارد

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت : ۵۰ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان  فاقد پروانه استاندارد هستند .

مروی مقدم  درکارگروه استاندارد سازی ارتقای کیفیت کالا وخدمات گفت: در خراسان جنوبی،  ۱۳۸واحد تولیدی مصالح ساختمانی فعالیت میکنند  ۵۰درصد این واحدها فاقد پروانه استاندارد هستند که از این پس اداره کل استاندارد از طریق مراجع قانونی برای جلوگیری از فعالیت انها برخورد خواهد کرد.
وی  همچنین ازفعالیت  ۲۶ واحد تولید بتن در استان نز خبرداد و افزود: از این تعداد  ۱۸واحد بدون پروانه استاندارد است که این وضعیت مناسبی برای ساختمان سازی نیست.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰هزارو۸۸۵بازرسی از واحدهای تولیدی وخدماتی انجام شده است گفت:  چهار شرکت بازرسی این  بازرسی ها را انجام می دهند.
معاون امورعمرانی استاندارد هم دراین کارگروه توجه به استاندارد وتضمین کیفیت کالا را حافظ جان مردم دانست و گفت: همه درمقابل این استاندارد مسئولیم  و برای ارتقا فرهنگ استاندارد باید از ظرفیت رسانه ها بویژه صداوسیما استفاده کنیم تا مردم  تاثیر آن  را در زندگی خود ببینند.
علوی مقدم همچنین توجه به مکانهای پر رفت وآمد چون فضاهای آموزشی ، ورزشی ، بازارها و ساختمانهای  تجاری را از نظر استاندارد مهم دانست و گفت: باید بازدیدهای دوره ای از این مکانها انجام گیردو زیرساختهایی آنها همچون آب، برق وگاز وتجهیزات ایمنی مورد  بررسی قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه با کسانی که مسائل استاندارد سازی را در تولید وخدماتشان رعایت نمیکنند برخورد خواهد شد افزود : دستگاههای قضایی و تعزیرات نیز همکاری خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۰درصد ساختمانها پایان کار ندارند افزود: این ساختمانها که قبل از سال ۸۵ساخته شده اند تایید از این سازمان نگرفته اند.
حسینی با بیان اینکه ۱۷۶مورد گیر افتادگی در آسانسورها به سامانه ۱۲۵گزارش شده است افزود : این  خدمات را باید شرکتهای پشتیبان آسانسورها در ساختمانها انجام دهند .
استاندارد سازی وسایل گرمایشی در مدارس ومهد کودکها نیز یکی دیگر از مباحث امروز بود که عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان در خصوص آن گفت:  تمام مهدکودکها بازرسی انجام شده است وبه مهدکودکهایی که نواقصی داشتند فرصتی ده روزه داده شده که این نواقص را رفع کنند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*