آخرین خبر :

مدیرکل ورزش و جوانان استان در دیدار مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نوید داد : پایه ریزی توسعه همه جانبه ورزش استان تمام مؤلفه ها را با هم پیش می بریم

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست صمیمانه مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه خراب کردن آسان ولی درست کردن سخت است، گفت: در هر سازمانی مؤلفه های مختلفی از ساختاری، پشتیبانی و نظارتی وجود دارد که برای توسعه تمام این مؤلفه ها باید با هم پیش رود. مهران سرپرست افزود: در اداره کل ورزش و جوانان نیز مأموریت های اصلی و فرعی و مؤلفه های متفاوتی وجود دارد که هر مسئولی آمده فقط به یک بعد یا چند بعد آن توجه داشته است و تمام ابعاد را مورد توجه قرار نداده است. وی تصریح کرد: کاری که ما اکنون در حال انجام آن هستیم این است که تمام این مؤلفه ها را با هم پیش می بریم تا باعث توسعه همه جانبه شود و به همین دلیل نیز بازخورد آن کند می باشد. به گفتۀ وی تمام این مؤلفه ها در یک نقطه برای توسعه به هم می رسند ولی این امر زمان بر است.
برنامه راهبردی اجرایی در حال تهیه است
مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: در حوزه اطلاع رسانی هیئت های ما ضعیف هستند و در همین راستا شورای روابط عمومی را برگزار کردیم و تا آخر سال ۲ نوبت دیگر هم جلسه خواهیم داشت. سرپرست افزود: در این شورا که یک روز به طول می انجامد انواع کارگاه ها و جلسات آموزشی با حضور سمن ها، هیئت ها و رسانه ها برگزار می شود تا نقاط ضعف برطرف شود. وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه ورزش و جوانان گفت: برنامه راهبردی داریم که انجام و اتمام کامل آن زمان بر است.
۵۰ درصد عدم کارایی هیئت ها ساختاری است
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه ۵۰ درصد عدم کارایی هیئت های استان در زمینه ساختاری و مکانیزم های اجرایی می باشد، گفت: با برگزاری کارگروه های هر هیئتی که داریم به دنبال رفع این مشکل هستیم. سرپرست تصریح کرد: ما از هیئت ها می خواهیم بر اساس استاندارد پیش بروند و این استاندارد آیین نامه اجرایی آنها است. وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم که هر هیئت بر اساس برنامه دقیق و مدون کار خود را انجام دهد و بر اساس مستندات کار کند و زمانی که هیئت ها برنامه محور شوند خود به خود در آینده کارها بر روی روال انجام می شود.
نگاه ویژه به پایگاه قهرمانی داریم
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به وضع نابسامان پایگاه قهرمانی و ۱۳۱ مکان ورزشی دیگر عنوان کرد: نگاه ما به پایگاه قهرمانی خیلی ویژه است و اگر در این مدت کاری نمود نداشته است به دلیل این است که کارهای اصولی در حال انجام است که زمان می برد. سرپرست اضافه کرد: ۱۳۲ مکان ورزشی در استان دچار مشکلات ساختاری هستند که باید رفع شود و پایگاه قهرمانی نیز یکی از این هاست. وی ادامه داد: پایگاه قهرمانی را به هیئت پزشکی ورزشی می دهیم ولی باید یک سری کارها انجام شود تا بتوانیم نام پایگاه قهرمانی را به معنای واقعی کلمه به آن بدهیم و به جد دنبال رفع این موضوعات هستیم. به گفتۀ وی در آینده نزدیک پایگاه قهرمانی مرکزی برای مشاوره، تست های پزشکی و به روزرسانی مربیان خواهد بود.
رتبه ۳۱ استانی در قهرمانی
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به جایگاه قهرمانی استان گفت: در بین استان های کشور رتبه ۳۱ را در حوزه قهرمانی داریم که اصلا خوب نیست و من همیشه و در همه جلسات گفته ام و واقعیت انکار ناپذیر می باشد. سرپرست تصریح کرد: ظرفیت این را داریم که این رتبه را ارتقا دهیم و در المپیاد استعدادهای برتر با رتبه ۲۶ این را نشان دادیم که هر چند رتبه خوبی نیست ولی بدون آمادگی این کار انجام شد و این رتبه خوب است و اگر کار شود ورزش قهرمانی استان را می توانیم توسعه دهیم. وی با بیان اینکه ورزش خراسان جنوبی از نظر پول و اسپانسر ضعیف است، عنوان کرد: در هیمن راستا باید ورزش قهرمانی را با تلاش خود توسعه دهیم و تأکید ما هم بر سنین پایه می باشد که با برگزاری طرح های استعدادیابی نخبگان ورزشی برای المیپادها انتخاب می شوند و منتخبین به المپیاد کشوری می روند و در آنجا هر کس که انتخاب شود تحت حمایت خود وزارتخانه قرار می گیرد و حقوق سالیانه برای او در نظر گرفته می شود.
از استانداری و دستگاه های اجرایی انتظار بیشتری داریم
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به حوزه جوانان گفت: در این حوزه کار بیشتری وجود دارد و دستگاه های اجرایی چندان کمکی به این بخش نمی کنند. سرپرست ادامه داد: با برگزاری ۸ کمیته تخصصی با حضور دستگاه های اجرایی می خواهیم آنها را پای کار بیاوریم که متوجه شوند ما به دنبال پول نیستیم بلکه می خواهیم با همکاری هم از موازی کاری جلوگیری کنیم و با توجه به امکانات و اختیارات هم هماهنگی هایی برای انجام کارها داشته باشیم. وی تأکید کرد: برای انجام این کارها به توجه بیشتری از استانداری و دستگاه های اجرایی نیاز داریم و باید ستاد ساماندهی جوانان بیشتر برگزار شود. به گفتۀ وی تسهیلات اشغال زایی برای جوانان نخبه و نوآور هم داریم که دو بانک رسالت و بانک کارآفرین پرداخت می کنند و ۴۵۰ میلیون تومان بانک کارآفرین ابلاغ و جذب شده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بانک رسالت نیز در حال جذب می باشد.
رسانه پای کار است
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه تعاملات کمرنگ تر شده است، گفت: اخبار خوبی در حوزه عمرانی و اخبار نگران کننده ای نیز در زمینه آسیب های اجتماعی منتشر شده است که نیاز به اطلاع رسانی و دقت نظر ویژه دارد.
محمود حیدری تصریح کرد: در این راستا رسانه ها می توانند خیلی کمک کننده باشند تا اطلاع رسانی ها به صورت دقیق و جامع انجام شود. وی بیان کرد: روابط عمومی هیئت های ورزشی در جهت اطلاع یابی مطلوب عمل نمی کنند و در این راستا آماده برگزاری کلاس خبرنویسی برای روابط عمومی هیئت ها هستیم چرا که برخی از اخبار بسیار خوب هیئت ها به دلیل همین ضعف در اطلاع رسانی از دست می رود. مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه این رسانه آمادگی کامل برای همکاری با اداره کل ورزش و جوانان را دارد، عنوان کرد: امیدواریم تعامل ما با اداره ورزش و هیئت ها تقویت شود چرا که در حوزه ورزش و جوانان اخبار مثبت و امیدبخش فراوانی برای جوانان و خانواده ها وجود دارد.
انتقاد ها در راستای توسعه ورزش است
سر دبیر روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز در این نشست تأکید کرد: نگاه ما به هیئت ها و جایگاه ورزش توسعه ای است و اگر انتقادی انجام می شود در همین راستا می باشد تا بتوانیم کمکی به مجموعه تربیت بدنی داشته باشیم. احمد حیدری، تصریح کرد: خبرنگاران و افرادی که در این زمینه کار می کنند بازرسان بدون حقوقی هستند که بدون چشم داشت کار انجام می دهند. به گفتۀ وی رسانه اگر انتقادی دارد مسئولان باید استقبال کنند و برای رفع آن مشکل تلاش داشته باشند نه اینکه موضع گیری کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*