رفتاری که همسر بهانه گیر شما را آرام می کند

اگر زن یا شوهر بهانه گیر دارید ابتدا باید علت این رفتارهای او را پیدا کنید سپس با رفتار صحیح و مناسب در آرامش این مشکل را با همسر خود برطرف کنید.
همسر بهانه گیر، همسر، سکوت، آرامش،خانواده ایرانی

اگر همسر بهانه گیر دارید حتما بخوانید

ناسازگاری و یا بهانه جویی زن یا شوهر جوان در زندگی مشترک علتی دارد که باید ریشه یابی شود زیرا استمرار آن به تدریج به بروز مشکلات و چالش های عمیق تری منتهی می شود. برخی به غلط تصور می کنند که بهانه جویی های روزمره، موضوعی گذرا و غیر قابل اهمیت هستند اما باید بدانید همین موضوعات گذرا و مقطعی در طولانی مدت سبب ایجاد مشکلات و آسیب های زیادی می شوند.

بنابراین بهتر است برای پیشگیری ایجاد مشکل ، این رفتار ریشه یابی شود و علت بروز آن مشخص گردد و سپس نسبت به مهار،کنترل و رفع آن اقدام نمود.

چنانچه در این بخش خواهیم گفت عوامل زیادی می توانند سبب ایجاد این رفتار گردند بی توجهی به علت و ریشه نارضایتی می تواند باعث ایجاد این ذهنیت برای طرف مقابل شود که همسر او نسبت به تغییر رفتارهای وی،توجه نداشته و با بی تفاوتی از آن عبور نمی کند.

چگونه با همسر بهانه گیر رفتار کنیم؟

یکی از راهکارهای موثری که باعث تسلی خاطر و آرامش می شود توجه نشان دادن به همسر بهانه جو است که در صورت داشتن آرامش می توان تعامل و گفت و گوی سازنده ای با همسر بهانه جو داشت و سوء تفاهمات رفع خواهد شد.

معجزه سکوت و آرامش در برخورد با همسر بهانه گیر

بدترین روش برخورد با همسر بهانه جو مقابله به مثل است که پیش پا افتاده ترین رویه برای مدیریت معضل و نارسایی رفتاری محسوب می شود.مقابله به مثل اقدامی مخرب است که باعث تیره تر شدن رفتارها و ارتباطات می شود.

به عنوان ریشه اصلی چنین رفتارهایی عوامل و دلایل بسیار زیادی را می توان مطرح کرد که به فراخور شخصیت و شرایط روحی و روانی افراد و محیط و بستر زیست او در گذشته و حال می توان به تحلیل و بررسی چنین عارضه رفتاری پرداخت.

با همسر بهانه گیر اینگونه رفتار کنید

ریشه اصلی ناسازگاری رفتاری و بهانه جویی ها، باید مشخص گردد تا بتوان راهکار قطعی برای چنین وضعیتی اتخاذ نمود .یکی از اقدامات مثبت و سازنده سکوت و پرهیز از هر گونه جدل است که موجب حفظ آرامش در فضای خانواده می شود و بدین صورت زمینه رفع مشکلات و سوء تفاهمات ایجاد خواهد شد.

برخی از زوجین برای اینکه مشکلشان را حل کنند ، عجله دارند و سعی می کنند مشکل خود را در کوتاه مدت رفع کنند اما به دلیل عدم خویشتن داری و ناتوانی در حفظ آرامش درونی خویش،استدلالات خود را به نحوی بیان می کنند که سبب بروز چالش های جدی و عمیق تری می شود.

صحبت با همسر بهانه گیر در سکوت و آرامش

از نکات مهم و پراهمیتی که به کارگیری آن نقش بسزایی در مرتفع کردن اختلافات ایفا می کند سعه صدر،صبوری و تلاش برای رفع مشکلات به نحوی هوشمندانه و مدیریت شده است که به کارگیری آن از بروز تنش ها و اختلافات جدی تر،پیشگیری می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*