در مراسم گرامیداشت روز نهم دی در بیرجند عنوان شد: مردم در ۹ دی طومار فتنه گران را در هم پیچیدند

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / مراسم گرامیداشت نهم دیماه روز بصیرت در محل مسجد امام حسین(ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از علما و روحانیون، استاندار خراسان‌جنوبی و مدیران استانی و شهرستانی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار برگزار شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ما در کیفیت، انگیزه مبارزه و اهداف پیش رو یک پدیده بی نظیر در دنیای معاصر بود که فرهنگ و تمدن کمونیست و لیبرالیسم در شرق و غرب در مقابل این انقلاب قرار داشت. دکتر حسین مظفر افزود: این انقلاب به لحاظ سیاسی منجر به استقلال ایران، نفی سلطه و سلطه گر و دفع شر آنان بر سر ملت شد و بندناف سلطه‌گران را از منابع و ذخایر کشورمان قطع کرده و ایادی آنان را بیرون انداخت و نظام اسلامی را بنا نهاد و لذا طبیعی بود که استکبار تمامی توان و امکانات خود را بر علیه این انقلاب و نظام بسیج کند.
عزت و اقتدار ایران اسلامی خشم دشمنان و شگفتی دوستان را برانگیخته است
وی به تهدیدات، تحریم ها و فتنه های فراوان دشمنان بر علیه نظام اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته اشاره و اضافه کرد: تحمیل جنگ هشت ساله که طی آن بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۸۰۰ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی شدند از جمله توطئه های دشمن علیه انقلاب ما بود و در ادامه نیز با اعمال تحریم‌های ظالمانه مردم ما را در تنگنای معیشتی قرار دادند و مهمترین هدف اتاق‌های فکر آنها دلسرد کردن مردم و براندازی نظام اسلامی بود. وی با بیان اینکه دشمن هر از چندگاهی کشورهای مزدور منطقه را نیز بر علیه نظام اسلامی ما با خود همراه می کرد، گفت: به خدمت گرفتن برخی ایادی حقیر داخلی از دیگر اقدامات دشمنان بود اما با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، این نظام اسلامی با حضور فعال مردم در تمامی عرصه‌ها، داشتن رهبران الهی و حفظ ارزش‌های اسلامی همچنان باقی مانده و نهال انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده و به درختی تناور تبدیل شده است و ایران اسلامی آنچنان عزت و اقتدار یافته که خشم، غضب و کینه دشمنان و شگفتی و ناباوری دوستان را برانگیخته است.
انتخابات در فتنه ۸۸ یک بهانه بود
دکتر مظفر از فتنه سال ۸۸ به عنوان یکی از توطئه های دشمنان بر علیه نظام اسلامی یاد کرد و افزود: انتخابات برای فتنه ۸۸ تنها یک بهانه بود و فتنه‌گران، اصل نظام اسلامی را نشانه گرفته بودند و لذا این فتنه به اقدامی براندازانه تبدیل و و در آن به امام(ره) و رهبری توهین و عکس‌های آنها پاره شد و اغتشاشگران گوش به فرمان ایادی استکبار در خارج از مرزها شدند و در روز عاشورا به عزاداران حسینی حمله کردند و ماهیت ضد دینی خود را نشان دادند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر اینکه سران استکبار در همان شروع فتنه و اغتشاش از آن به عنوان جنبش سبز یاد کرده و پشتیبانی خود را از این جنبش اعلام نمودند، تصریح کرد: متأسفانه سران فتنه نیز در این باره موضع گیری نکردند و هیچ خط و مرزی میان خود و فتنه گران و سران استکبار قائل نشدند.
دکتر مظفر همچنین گفت: تصور استکبار جهانی و فتنه‌گران این بود که با بزرگنمایی مسائل و مشکلات اقتصادی می‌توانند مردم تحت فشار را با خود همراه کنند، مقام معظم رهبری نیز مدتها به سران فتنه مهلت دادند و حرف های آن ها را شنیدند اما در نهایت احساس کردند که آنها به دنبال حقایق نیستند و لذا در مقابل آنها ایستادند و مردم هم در حمایت از مقام معظم رهبری روز نهم دی ماه در سراسر کشور به خیابان ها آمدند و طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم زدند و نشان دادند که هیچگاه به آرمان‌ها و خون شهدا و نظام اسلامی پشت نمی کنند.
تثبیت و اقتدار نظام اسلامی
مرهون وفاداری مردم
وی با بیان اینکه فتنه ها به انقلاب اسلامی ایران محدود نمی‌شود و در صدر اسلام و حتی در زمان انبیای الهی نیز این فتنه ها و انحرافات وجود داشته است، افزود: از دلایل تثبیت و اقتدار نظام اسلامی ما برکت وجود مقام معظم رهبری و حضور و وفاداری مردم ولایتمدار ماست و دشمن هم از همین می ترسد زیرا ما نیازی به بمب هسته‌ای نداریم و بمب هسته ای ما همین مردم هستند. دکتر مظفر در پایان تصریح کرد: باید بدانیم که هر روز در معرض توطئه و فتنه هستیم و مسیر خود را با اقتدار طی کنیم و خداوند هم به وعده خود عمل خواهد کرد و ان‌شاءا… ملت ما برکات انقلابش را خواهد دید. پخش کلیپی از راهپیمایی روز نهم دی ماه سال۸۸ در شهرستان‌های استان و قرائت اشعاری توسط رضایی از آزادگان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انجام راهپیمایی و قرائت قطعنامه پایانی
در پایان این مراسم نیز حاضران با سردادن شعارهای ا… اکبر، لا اله الا ا…، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر منافق، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست، آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه و… در مسیر مسجد امام حسین(ع) و خیابان شهید تیمورپور راهپیمایی کردند و در پایان قطعنامه ای قرائت شد که بندهای آن با تکبیر راهپیمایان مورد تائید قرار گرفت.
در حاشیه
در حالی که مقام معظم رهبری در سخنرانی ها تأکید بر وحدت دارند اما سخنران این مراسم با موانع کردن برخی مسائل باعث ناراحتی برخی از علمای اهل سنت حاضر در جلسه شد و به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*