حاشیه‌نویسی فارس از شورای مسکن خراسان‌جنوبی مصوباتی که مورد اعتراض قرار گرفت/ وقتی شفاعت همکلاسی هم بی‌نتیجه ماند!

شورای مسکن خراسان‌جنوبی که با حضور مسؤولان کشوری ظهر امروز برگزار شده بود با حاشیه‌های متفاوتی روبرو بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طبق قرار قبلی مقرر گردیده بود شورای مسکن خراسان‌جنوبی در ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح آغاز شود که با تأخیر نیم ساعتی حوالی ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.

از جمله مهمانان حاضر در این جلسه می‌توان به حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر، استاندار خراسان‌جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و غیره اشاره کرد.

جلسه با سخنان علوی‌مقدم آغاز و سپس مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیر کل بنیاد مسکن و مدیر آبفای شهری استان به ارائه گزارشات و نیازمندی‌های سایت‌های مسکن مهر استان پرداختند.

سپس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار رو به علی سلطانیِ‌فر مدیر عامل تعاونی مسکن مهر ۰۴ ارتش بیرجند کرد و گفت: اگر موضوعی هست در حد دو دقیقه بفرمائید!

حرف‌های درگوشی مسؤولان

موضوع جالب دیگر این جلسه حرف‌های در گوشی مسؤولان و نامه‌نگاری‌های متعدد مسؤولان یکی پس از دیگری است که از همان ابتدای جلسه تا پایان جلسه نیز ادامه داشت.

سلطانی‌فر که به نمایندگی از یک هزار و ۵۰۰ خانواده پرسنل زحمت‌کش ارتش در استان در این جلسه حاضر شده بود شروع به ایراد سخنرانی کرد و در همان ابتدای سخنانش گفت: ناچارم در حد سه الی چهار دقیقه مصادیقی را بیان کنم که به سه درخواست مهم تعاونی برسم!

وی بیان داشت: یک‌سوم سهم تأسیسات زیربنایی است که به واسطه اینکه فاز یک ما در سال ۹۲ به اجحاف رسیده بود و تأسیسات زیربنایی به واسطه یک سوم سهمی که از بابت سهم سازمان برنامه و بودجه وصول وجه نمی‌شد، ما قرضی این پول را براساس تفاهم‌نامه‌های تنظیم شده و با امضای شخص استاندار وقت مبلغ ۸۱۵ میلیون تومان را به صورت قرضی به استانداری دادیم.

سلطانی‌فر خواستار تقسیط اشتراکات برق شد و اضافه کرد: به دلیل عدم توان مالی قوی بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان باید جهت خرید اشتراکات برق اختصاص دهیم.

وی با اعلام اینکه متأسفانه طی ۲۵ روز گذشته مجددا حدود ۲۳ درصد به اشتراکات برق افزوده شد، مطرح کرد: ۷۹۸ امتیاز اشتراک برق بالغ بر ۱٫۹ میلیارد مانده چون توان مالی نداریم لذا خواستار تقسیط اشتراکات برق به صورت ۲۴ ماه هستیم.

مسکن مهر؛ بچه‌ای که متولد شد!

امیرکمالی نماینده تام‌الاختیار وزارت نیرو در مسکن مهر با اشاره به تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر، گفت: این بچه‌ای است که به دنیا آمده و همه ما باید کمک کنیم چه استانداری به عنوان پدر و ما هم به عنوان همراهی کنند! گر چه پدر و مادر اصلی آقای مهندس هستند که مسکن را به دنیا آوردند و ما در خدمتیم تا این بچه بزرگ شود!

وی با اشاره به تقسیط ۲۴ ماهه انشعابات برق، مطرح کرد: اگر طویل‌المدت کنیم ممکن است حق انشعاب تغییر و مالکان متضرر شوند گر چه رقم دو میلیون تومان است و این رقم زیادی نیست! قول می‌دهم بابت تقسیط ۱۲ ماهه ولی اگر وزیر مرا برداشت خدمت استاندار می‌آیم!

تصمیمی که شفاف نبود

مهرآبادی که نتیجه‌ای در خصوص تکلیف برق تعاونی ۰۴ ارتش دستگیرش نشد خطاب به مسؤولان، گفت: تکلیف برق تعاونی به چه صورت شد؟ تصمیم شفاف و مشخصی در این خصوص گرفته نشد و شفاف نبود!

علوی‌مقدم خواستار محاسبه انشعابات برق با قیمت قبل شد که امیرکمالی در ادامه افزود: باور کنید راه ندارد! یک بار ضرر نکنید! اگر بحث تخفیفی بود به دیده منت و البته بستگی به کمک شما هم دارد تا به وزیر بگوییم آقایان این قدر کمک کردند ما هم …

استاندار خراسان‌جنوبی که از اول جلسه به سخنان بقیه مسؤولان گوش فرا می‌داد و گه‌گداری به ایراد سخنرانی کوتاه بسنده می‌کرد در ابتدای سخنانش با خنده گفت: این اواخر جلسه از بحث گرفتن امکانات و تسهیلات گذشتیم و به این نتیجه رسیدیم که حواسمان به جیب‌های خودمان باشد و نگرانی ما از این بابت نیست چون جیب‌ها خالی است.

نوبت به قرائت مصوبات جلسه می‌رسد که یکی پس از دیگری توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی قرائت می‌شود.

مصوباتی که مورد اعتراض قرار گرفت

اولین مصوبه؛ مقرر گردید تقسیط هزینه انشعاب برق تعاونی ۰۴ حتی‌المقدور با قیمت قبل توسط وزارت نیرو صورت گیرد که این مصوبه موجب اعتراض امیرکمالی وزارت نیرو شد و گفت: با قیمت قبل را ننویسید همان حتی‌المقدور هم که ذکر شده خودم انجام می‌دهم!

زمانی که بحث به تقسیط چهار ماهه رسید صحبت‌ها شدت گرفت و امیرکمالی به نشانه اعتراض خطاب به استاندار خراسان‌جنوبی، گفت: نمی‌شود آقای استاندار، چرا چیزی می‌نویسید که مردم گرفتار شوند شاید هزینه‌ها در آینده افزایش یابد.

وقتی شفاعت همکلاسی هم بی‌نتیجه ماند

وی اضافه کرد: اگر مالکان روزی پول یک پفک را بگذارند کنار می‌شود ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و از این طریق می‌شود هزینه اقساط را پرداخت کرد، این سخن وی ابهامات زیادی در بر داشت چراکه شرایط اقتصادی کنونی مردم به‌گونه‌ای شده که حتی در تأمین مخارج اولیه زندگی خود مانده‌اند چه رسد به پفک!

صحبت‌های زیادی در این خصوص صورت و استاندار خراسان‌جنوبی تیر خلاصی را زد و گفت ۲۰ ماهه کنید خیرش را ببنید که این سخن وی موجب خنده حضار شد و باز هم با مخالفت امیرکمالی روبرو شد.

همچنین علوی‌مقدم در ما بین اظهاراتش در طول جلسه اشاره‌ای به دوران مدرسه و هم‌کلاسی قدیمی خود(امیرکمالی) کرد که باز هم این رابطه بی نتیجه بود.

اظهارات عجیب یک مسؤول

یکی از مدیران حاضر در جلسه(م. ش) نیز گفت: اگر از آن‌ها بپرسید که می‌گویند مجانی باشد(زیر سؤال بردن شأن مردم) که همین حرف عصبانیت حسن‌علی زمانی فرمانده مرکز آموزش ۰۴ بیرجند را در پی داشت.

وی با بیان داشت: گاهی وقت‌ها شرکت‌ها فکر می‌کنند صاحب اموال خدا هم هستند که مسؤول مربوطه فرمود نخیر! زمانی بله؛ وقتی یک آب برکت خدا را می‌خواهید بفروشید به مردم می‌گویید چون خصوصی است، گران می‌کنید در صورتی که این مردم برای این نظام جان داده‌اند، شمای دولت حتی یک ریال به ما در این پروژه کمک نکردید.

وی که درصدد بیان ادامه سخنانش بود علوی‌مقدم مانع از ادامه دادن شد و اجازه صحبت کردن به وی را نداد.

جسله‌ای که خیری در بر نداشت

وی که در این جلسه حرکتی از سوی مسؤولان ندید خود هزینه انشعابات را تقبل و اعلام کرد: اگر توانستیم آخر سال این پروژه را افتتاح وگرنه اصلا افتتاحی صورت نخواهد گرفت.

مصوبه دیگر جلسه این بود که تمام کاربری‌های فضای سبز با حفظ مالکیت و ضوابط در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد تا نسبت به احداث فضای سبز اقدام شود که این موضوع نیز مورد اعتراض شهردار بیرجند قرار گرفت.

مصوب گردید؛ قیر مورد نیاز سایت‌های مسکن مهر توسط راه و شهرسازی برآورد و به تهران منعکس تا تأمین لازم صورت گیرد که اصغری مهرآبادی گفت این موضوع قبلا در اختیار من بوده ولی الان نیست و باید به تصویب برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*