با مصوبه شورای شهرانجام می شود: ممیزی املاک بیرجند بعد از ۱۵ سال/ خشکیدن درختان در فضاهای عمومی از طریق مقامات قضایی رصد می شوند

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / بر اساس مصوبه یکصدوچهارمین جلسه شورای شهر بیرجند که روزگذشته بعد از دو هفته غیر علنی بودن با حضور خبرنگاران برگزار شد تمامی املاک تجاری، غیر تجاری، مسکونی و غیر مسکونی اعم از بانک ها، ادارات و موسسات ممیزی خواهند شد که به گفته شهردار بیرجند در فاز اول املاک منطقه ۲ شهر ممیزی شده و ادامه به سایر نقاط هم تسری خواهد یافت.
ممیزی املاک بیرجند بعد ۱۵ سال
شهردار بیرجند با بیان اینکه اعتبار این طرح در بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده، گفت: ما اطلاعات دقیقی از وضعیت املاک در بیرجند نداریم چرا که بر اساس قانون باید هر ۵ سال این اتفاق می افتاد ولی در حال حاضر ۱۵ سال است که در بیرجند ممیزی املاک صورت نگرفته است. جاوید با اشاره به برگزاری مناقصه و برنده شدن یک شرکت برای انجام ممیزی املاک بیرجند افزود: براساس این مناقصه به ازای ممیزی هر بلوک ۲۵ هزارتومان به شرکت مد نظر پرداخت می شود که قیمت منطقی است و بر کار این مجموعه نظارت خواهد شد که در صورت وجود تناقض رقمی به آنها پرداخت نمی شود و باید از اول ممیزی را انجام دهند .
تخلفات به کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ ارجاع می شود
دکترحسنی صفت از اعضای شورای شهر هم خواستار نظارت بر فعالیت این شرکت شد و گفت : ما هیچ اطلاعی از تغییرات صورت گرفته دراملاک شهر بیرجند نداریم که با اجرای این طرح اگر تخلفی صورت گرفته باشد پرونده برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ ارجاع خواهد شد .
میری از دیگر اعضای شورای شهر هم با بیان اینکه داشتن اینگونه اطلاعات لازمه هرگونه برنامه ریزی است، گفت: در این ممیزی سرانه های شهر از جمله کمبودها و سرانه های مازاد مشخص شده و مغایرت ها با پروانه ساخت هم معین می شود.
جمع آوری درختان خشک شده شهر
از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه پاسخ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به برخی اعتراضات مردمی در مورد خشک شدن و قطع درختان در سطح شهر بیرجند بود که نائب رئیس شورای شهر بیرجند به قرائت این پاسخ پرداخت و افزود : در تابستان ۹۷ ، ۴ دستگاه تانکر بصورت سه شیفت آبیاری درختان را درسطح شهر بر عهده داشته اند و درختان با گونه خاص در بازه زمانی هر ۱۰ تا ۱۵ روز و درختان مقاوم دربازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ روز آبیاری شده اند و این موضوع که ۶ماه این درختان آبیاری نشده اند صحت ندارد. هلال بیرجندی افزود : بر اساس این پاسخ طی دو ماه گذشته اکثر درختانی که بر اثر آفت و خشکسالی خشک شده اند جمع آوری و تعداد معدودی باقی مانده اند .
فضای سبز بیرجند نمره قبولی می گیرد
وی سرانه فضای سبز هر شهروند بیرجندی را ۱۲ و ۶۶ صدم متر مربع عنوان کردو ادامه داد: با توجه به کیفیت پایین چاه های در اختیار شهر داری، کمبود بارندگی و محدودیت منابع آبی، پایین بودن رطوبت هوا و وجود بادهای خشک اگر با دید منصفانه نگاه کنیم فضای سبز بیرجند نمره قبلی را کسب می کند.
در خشک شدن درختان برخی املاک خصوصی
مانند باغ رحیم آباد دستی درکار بوده است
حسنی صفت از اعضای شورا هم علت عدم جمع آوری درختان خشکیده را از برخی املاک خصوصی مانند باغ رحیم آباد اینگونه اعلام کرد که در خشک شدن این درختان دستی در کار بوده و مجموعه هایی مانند بنیاد مستضعفان زیر بار نمی روند بنابراین برای اینکه مدرک سازی شود و آثار جرم از بین نرود این درختان قطع نمی شوند .
پیگیری از طریق مقامات قضایی
شهردار بیرجند هم در ادامه از ورود شهرداری به وضعیت درختان خشک شده در فضاهای خصوصی خبر داد و با بیان اینکه پرونده این درختان از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهد شد ،گفت : بطور مثال برای درختان خشکیده تقاطع خیابان غفاری که در مالکیت کارخانه برق است از طریق دستگاه قضا ورود پیدا کرده ایم و هم چنین پیگیر درختان اراضی ۰۴ هم هستیم. جاوید با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در این حوزه خوب کار می کند، افزود: بخشی از سرشاخه های درختان خیابان غفاری بخاطر شبکه برق قطع شده اند و وضعیت مناسبی ندارند که رسیدگی به این موضوع هم از مطالبات جدی مردم و شهرداری است و شرکت برق باید شبکه خود را زیر زمینی اجرا کند.
جمع آوری، خرید و تفکیک زباله خشک
به یک شرکت واگذار شد
موافقت اعضای شورای شهر بیرجند با نتیجه برگزاری مزایده نوبت اول جمع آوری ، خرید و تفکیک پسماندهای خشک خانگی ، اداری، تجاری و … از مبادی تولید با ۶۵ درصد سهم شهرداری، موافقت با نتیجه مزایده واگذاری باغ پرندگان به یک سرمایه گذار با ۱۳ درصد سهم شهرداری درصورت داشتن درآمد و برگزاری جلسه ای به تقاضای سازمان نوسازی مدارس برای تعیین تکلیف وضعیت هزینه های پروانه ساخت پروژه های عمرانی این مجموعه از دیگر مصوبات شورای شهر در روز گذشته بود. شهردار بیرجند هم در مورد این مصوبه توضیح داد که بغیر یک پروژه رفاهی سازمان نوسازی در سالن شهید شهپر جلوی توقیف بقیه پروژه ها گرفته شده و همگی فعال شده اند. جاوید ادامه داد: از مسئولان این سازمان خواسته ایم وضعیت این پروژه ها را روشن کنند ولی تاکنون پیشقدم نشده اند و ما هم شرایط اقتصادی را درک می کنیم واصراری بر گرفتن هزینه ها در حال حاضر نداریم فقط انتظار می رود تعیین تکلیف صورت گیرد . حسنی صفت از اعضای شورا هم گفت: نیتزی به برگزاری جلسه نیست و برابر قانون باید عمل شود. موافقت شورای شهر بیرجند با درخواست سرپرست بیمارستان ولی عصر (عج) مبنی بر رایگان بودن پروانه ساخت همراه سرای بیمارستان از دیگر مصوبات این جلسه بود. شهردار بیرجند در این زمینه توضیح داد: همراه سرا هیچ متولی ندارد و هر مجموعه دیگری هم که چنین شرایطی داشته باشد می تواند از این تخفیف بهره مند شود.
کمیسیون ماده ۷۷ فعال می شود
از دیگر مصوبات این جلسه موافقت اعضای شورا با درخواست شهردار بیرجند مبنی بر فعال شدن کمیسیون ماده ۷۷ و درخواست پاداش برای اعضای آن بود. جاوید گفت: کمیسیون ماده ۷۷ از مهم ترین کمیسیون های شهرداری است که تاکنون یا فعال نبوده یا نیمه فعال بوده که با راه اندازی مجدد آن حل اختلاف بین مدعو و شهرداری در آن بررسی و در صدور حکم، حق اعتراض هم وجود ندارد.
تدوین طرح برنامه راهبردی و عملیاتی برای شهر بیرجند
با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی
موافقت شورا با تقسیط هزینه تأخیر چک های برگشتی تا ۵۰ درصد و موافقت با برگزاری دوباره مناقصه بکار گیری راننده برای ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده برای شهرداری و موافقت با تدوین طرح برنامه راهبردی و عملیاتی شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه بیرجند از دیگر مصوبات این جلسه بود. یزدان شناس رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر با اشاره به ارسال نامه شهردار به این کمیسیون مبنی بر موافقت با تدوین برنامه راهبردی شهر گفت : ۱۲ ماه از زمان موافقت با این درخواست، دانشگاه بیرجند موظف است این طرح را عملیاتی کند که کمیسیون با این درخواست موافقت کرده است. شهردار بیرجند در این زمینه گفت: دانشگاه بیرجند در این زمینه تجربه دارد و برای چندین شهر این طرح را تهیه کرده که امید است با تصویب آن در شروع عملیات اجرایی آن تسریع شود. موافقت شورای شهر با افزایش بودجه سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری به میزان ۲۰۰ میلیون تومان بنا به درخواست شهردار که به تصویب کمیسیون بودجه هم رسیده از دیگر این مصوبات بود. واگذاری تلویزیون شهری میدان آزادی به برنده مناقصه و وضع عوارض برای معابر خاص شهر در صورت بودن چنین معبری بنا به ارسال نامه مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از دیگر مصوبات شورای شهر بیرجند در روز گذشته بود.
تعیین بهای خدمات پرستاری از مهم ترین خواسته های پرستاران
دکتر محمودی راد منشی شورای شهر بیرجند هم در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از تعیین بهای خدمات پرستاری به عنوان مهم ترین خواسته این قشر یاد کرد و گفت: پرستاری شغل سختی است و باید حق و حقوق این قشر هم رعایت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*