اعلام آمادگی اوقاف جهت راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران

اعلام آمادگی اوقاف جهت راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اعلام آمادگی اوقاف جهت راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران خبر داد.

 یک شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷   ۸  ۰      

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، با اشاره به ماهیت موقوفه بودن حسینیه امام رضا(ع) بیرجند از آن به عنوان اولین مدرسه شبانه‌روزی قرآن در استان یاد کرد و اظهار داشت: اولین دوره آموزشی این مدرسه سال ۹۵ – ۹۶ برگزار شد که در طرح مرحله تابستانی ۴۳ نفر و دوره یکساله ۱۷ نفر آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه سال دوم نیز در مجموعه ۱۳۷ نفر آموزش حفظ قرآن را فراگرفتند با اشاره به آموزش ۸۰ نفر در طرح تابستانه امسال اضافه کرد: ۲۸ نفر نیز در حال حاضر برای سال تحصیلی پیش‌رو مشغول حفظ کل قرآن هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی راه‌اندازی این مدرسه قرانی در استان را یک اقدام فرهنگی بسیار مهم برشمرد و گفت: طرح تابستانی مرحله ۵۰ روز است و در این مدت قرآن‌آموزان برای حفظ ۴ جزء قرآن تلاش می‌کنند که در نهایت براساس نظر مربیان هر کس استعداد و توانمندی لازم را داشته باشد وارد مرحله حفظ یک ساله می‌شود.

بخشی‌پور افزود:  از آنجایی که دوره حفظ یک ساله تخصصی است، هم از اساتید بومی آموزش دیده و هم اساتید غیربومی برای فعالیت در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در کشور بسیار محدود است لذا همه ساله حتی از استان‌های دیگر هم داوطلب داریم، یادآور شد: اگر فضای آموزشی مناسبی تأمین شود آمادگی راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران را داریم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*