آخرین خبر :

اخبار علمی/ مضرات گوشت قرمز/ با مضرات بسیار خطرناک گوشت قرمز آشنا شوید! /درمان یبوست با کشمش/درمان تبخال با ژل آلوئه ورا/از خواص روغن سویا چه می‌دانید؟/گیاهی که عامل سقط جنین است/تولید ماسک کاهش چین و چروک صورت با فناوری چاپ سه بعدی

مضرات گوشت قرمز را جدی بگیرید و از این ماده غذایی به‌اندازه نیاز استفاده کنید.

مضرات گوشت قرمز / با مضرات بسیار خطرناک گوشت قرمز آشنا شوید!به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گوشت قرمز با دارا بودن یک سری مضرات در خود بایستی به حد مورد نیاز مصرف شود، چرا که مصرف بیش‌ از اندازه آن برخی بیماری‌ها را به همراه خواهد داشت. از جمله مشکلات قلبی، عروقی، فشارخون بالا، کلسترول خون و سرطان‌ها از رایج‌ترین این بیماری‌هاست،  به همین خاطر لازم است با آگاهی و شناخت مضرات گوشت قرمز بیش‌ از پیش مواظب سلامتی‌تان باشید.

مهم‌ترین مضرات گوشت قرمز را بشناسید!

  • با خوردن گوشت قرمز چاق می‌شوید!

طبق مطالعات انجام یافته افرادی که نسبت به دیگران میزانی بیشتر گوشت قرمز مصرف می‌کنند در معرض چاقی و افزایش وزن قرار دارند.

  • انرژی‌تان کاهش پیدا می کند!

جالب است بدانید این گوشت سطح انرژی بدن را کاهش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود بیشتر میوه‌ها و سبزیجات که موجب افزایش انرژی بدن می‌شود، مصرف کنید. سبزیجات توانایی باز کردن رگ‌های خونی ما را دارند و به همین دلیل باعث می‌شوند اکسیژن به آسانی وارد همه اعضای بدن شود.

  • با گوشت قرمز آدمی بدبو می‌شوید!

بر اساس تحقیقان صورت گرفته اشخاصی که کمتر گوشت قرمز مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که بیش‌تر از این ماده غذایی می‌خورند، بوی بدنی بهتر دارند.

  • با گوشت قرمز زود پیر می‌شوید!

مضرات گوشت قرمز / با مضرات بسیار خطرناک گوشت قرمز آشنا شوید!


 


  •  فشار خون‌تان بالا می‌رود!

 

  • در دستگاه گوارش اختلال ایجاد می‌کند!

از مهم‌ترین مضرات گوشت قرمز که می‌توان به آن اشاره کرد؛ اختلال دستگاه گوارش است. علت این امر پایین بودن فیبر در این ماده غذایی است که موجب می‌شود فضایی برای غذاهای حاوی فیبر در معده باقی نماند. ب

  • با مصرف گوشت قرمز در خطر دیابت قرار دارید!

از ضررهای دیگر این گوشت افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت است. بر اساس مطالعات دانشگاهی افراد گیاه‌خوار قندخون و تری گلیسیریدی پایین دارند.

  • گوشت قرمز التهاب می‌آورد.

از شایع‌ترین مضرات گوشت قرمز مسئله التهاب زیاد است. گوشت به عنوان یک ماده دیر هضم (حتی در صورت پخت عالی) موجب افزایش آنزیم‌های گوارشی می‌شود. چنان که در سنین پایین گوشت مصرف شود اسید چرب امگا ۶ را در بدن نگه می‌دارد که این موضوع موجب ایجاد درد و التهاب خواهد شد.

  • بدن انسان در برابر دارو مقاوم می‌شود!

 


 


مضرات گوشت قرمز / با مضرات بسیار خطرناک گوشت قرمز آشنا شوید!


 


  •  مضرات گوشت قرمز، سرطان را جدی بگیرید!

گوشت قرمز گوسفند و گاو دارای مواد شیمیایی سمی ارگانیکی است که از مهم‌ترین آنها دیوکسین در صدر قرار دارد. این ذره میکروسکوپی از خاکستر دستگاه زباله سوز در علوفه‌هاست که دام‌ها آن را می‌خورند. بر اساس مطالعاتی که دانشمندان متعدد کرده‌اند، دیوکسین یک هورمون شیمیایی به شمار می‌رود که عملکرد سلول‌های بدن را مختل می‌کند و به همین دلیل بروز سرطان را نیز افزایش می‌دهد.

  • افزایش بیماری‌های قلبی از مضرات گوشت قرمز

  • درمان یبوست با کشمش

    کشمش سرشار از فیبر است و برای درمان یبوست کاربرد بسیاری دارد؛ بدن انسان نمی‌تواند فیبر را هضم کند، بنابراین فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در مجاری، گوارش حرکت آسان‌تری داشته باشد؛ از این رو، مصرف کشمش به جذب آب از مجاری گوارش کمک می‌کند و باعث نرم‌تر شدن مدفوع و موادی می‌شود که در اثر سفتی و خشکی به سختی در روده‌ها حرکت می‌کنند، توصیه می‌شود برای افزایش میزان آب در دستگاه گوارش به همراه کشمش خیس خورده، مقداری آب نیز بنوشید.

    سقط جنین با عروسک پشت پرده/

  • درمان تبخال با ژل آلوئه ورا

    تبخال عارضه‌ای است که در اثر عوامل مختلفی گریبانگیر افراد می‌شود، از این رو بسیاری افراد به دنبال راهکاری برای رفع این عارضه هستند؛ جالب است بدانید، اگر در روز ژل آلوئه ورا روی تبخال مالیده شود، احساس ناراحتی را متوقف می‌کند و روند درمان سریع‌تر می‌شود؛ همچنین اگر این ژل خورده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند، بنابراین لازم نیست نگران خورده شدن این داروی طبیعی باشید، آلوئه ورا دارای خواص ضدویروسی و ضدالتهابی است که روند درمان را تسریع می‌بخشد و درد ناشی از تبخال را کاهش می‌دهد.

    سقط جنین با عروسک پشت پرده/

  • از خواص روغن سویا چه می‌دانید؟

    روغن سویا به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند؛ عملکرد مهم دیگری که ویتامین K دارد پتانسیل محافظت آن از استخوا‌ن‌هاست. این موضوع بدین معنی است که این ماده می‌تواند رشد مجدد یا درمان استخوان را تحریک کند،  با اینکه این عملکرد بیشتر به کلسیم مرتبط است، اما ویتامین K نیز می‌تواند در برخی از موارد نقش مثبتی در توسعه استخوان‌ها داشته باشد.

    سقط جنین با عروسک پشت پرده/

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

گیاهی که عامل سقط جنین است

عروسک پشت پرده نام یکی از گیاهان دارویی است؛ عروسک پشت پرده گیاهی علفی پایا از تیره سیب زمینی با ریزومی خزنده و ساقه‌ای گوشه‌دار و راست است ، برگی دم‌دار و در گروه دوتائی قرار گرفته‌اند، عروسک پشت پرده دارای اثر استروژنی یا آنتاگونیست استروژنی است که می‌تواند اثر مثبت یا منفی بر روی چرخه قاعدگی داشته باشد، از این رو توصیه می‌شود افراد باردار  از مصرف  این گیاه خودداری کنند.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

تولید ماسک کاهش چین و چروک صورت با فناوری چاپ سه بعدی

تهران – ایرنا – محققان یک شرکت آرایشی بهداشتی واقع در آمریکا سیستم جدیدی را توسعه دادند که قادر است با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ماسک های منطبق بر نیازها و شکل صورت کاربران تولید کند . این ماسک قادر به کاهش چین و چروک، لایه برداری و کاهش رنگ پریدگی است.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، کاربران برای استفاده از این سیستم که MaskiD نام دارد، ابتدا با استفاده گوشی هوشمند یک عکس سلفی از چهره خود تهیه می کنند و سیستم بر اساس این تصویر، نقشه سه بعدی چهره آن ها را ترسیم می کند.
این نقشه دربرگیرنده اطلاعاتی مانند اندازه و شکل دقیق بینی و فاصله دقیق بین اجزای صورت کاربران است. سپس با استفاده از ابزار Skin360 که پیش از این توسط این شرکت آرایشی بهداشتی توسعه یافته و روی لنز گوشی هوشمند نصب می شود، اطلاعات جزئی تر مانند اندازه و عمق چروک های صورت و میزان رطوبت موجود در بخش های مختلف بافت چهره را اندازه گیری می کنند. اطلاعات به دست آمده از این سیستم برای یک سرور ارسال می شود و برای چاپ سه بعدی یک ماسک سفارشی برای صورت کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اتمام کار چاپ و آماده سازی ماسک برای کاربر ارسال می شود.
برای تولید این ماسک سفارشی از اسید هیالورونیک خالص استفاده می شود که موجب حفظ رطوبت پوست می شود. همچنین برای کاهش رنگ پریدگی از ویتامین B3، برای کاهش سرخی رنگ پوست از عصاره بابونه، برای لایه برداری و کاهش چروک ها از گلوکزآمین تثبیت شده و برای شفاف تر شدن پوست از ویتامین C استفاده می شود.
هنوز قیمت نهایی این ماسک های سفارشی مشخص نشده، اما قرار است این ماسک ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در آمریکا به بازار عرضه شوند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*