اخبار علمی/ درمان ورم مفاصل با روغن سیر/ ماسک روغن پسته برای رفع آکنه/ یبوست را با خاکشیر در نطفه خفه کنید /یک متخصص سرطان عنوان کرد؛ استفاده از «ایمونوتراپی» برای درمان سرطان های لاعلاج/کمبود ویتامین D مهمترین عامل بروز افسردگی

روغن سیر، ورم‌های عمیق دست و پا را از بین می‌برد وعلاوه بر این ماده بلغمى غلیظ در مفاصل و رگ‏‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خاصیت بی‌نظیر پسته خام برای سلامتی

یکی از خواص اصلی پسته،  درمان آکنه و جوش صورت است؛ پسته حاوی مقادیر قابل توجهی سلنیوم و ویتامین E است که باعث کاهش التهاب می‌شود و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند، ماسک روغن پسته برای پوست بسیار مفید است، هر روز مقداری روغن پسته را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید تا پوست شما صاف، نرم و لطیف شود. همچنین روغن پسته برای تقویت و افزایش رشد مو بسیار مفید است؛ اسیدهای چرب موجود در پسته به تقویت و افزایش رشد مو کمک می‌کنند.

درمانی آسان برای رفع جوش صورت/با این دانه‌های ریز خاکستری یبوست را از بین ببرید/درمان ورم مفاصل با روغن سیر/تقویت سلامت چشم با این میوه آبدار

موارد استفاده خاکشیر در درمان یبوست

با خاکشیر می‌توان ضعف معده ناشى از «سوء مزاج سرد» را درمان کرد؛ نشانه «سوء مزاج سرد» خشکى دهان، کم میلى به آب، بدگوارى طعام، بی‌میلى به خوراک، نفخ شکم، بروز برخى درد‌ها در معده، ضعف و لاغرى که روز به روز زیادتر می‌شود؛ همچنین با خاکشیر می‌توان یبوست سوداوى یا عصبى روده‏ را درمان کرد، نشانه آن کشیدگى شکم و انقباض روده است.

در یبوست عصبی روده به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه‏‌وار جمع شده، مدفوع ۲ تکه شده و راه روده چند دقیقه بسته می‌شود، در این حال تکه‏‌اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى می‌ماند، حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمی‌شود، مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را ایجاد می‌کند.

درمانی آسان برای رفع جوش صورت/با این دانه‌های ریز خاکستری یبوست را از بین ببرید/درمان ورم مفاصل با روغن سیر/تقویت سلامت چشم با این میوه آبدار

طرز تهیه روغن سیر برای درمان ورم مفاصل

روغن سیر ورم‌های عمیق دست و پا را از بین می‌برد؛ علاوه بر این این روغن ماده بلغمى غلیظ در مفاصل و رگ‏‌ها را از بین می‌برد، همچنین روغن سیر درد گلو، سینوزیت و لوزه چرکین را درمان می‌کند، همچنین روغن سیر به دلیل طبع گرمی که دارد بیماری‌های سرد را از بین می‌برد؛ سیر را پوست گرفته ریزه کرده و در شیر بریزید، سپس، با آتش ملایم بجوشانید تا شیر تبخیر شود آن‏گاه، روغن را اضافه کرده و آن قدر بجوشانید تا روغن نصف شود بعد، دارو را صاف کنید.

درمانی آسان برای رفع جوش صورت/با این دانه‌های ریز خاکستری یبوست را از بین ببرید/درمان ورم مفاصل با روغن سیر/تقویت سلامت چشم با این میوه آبدار

فواید مصرف هندوانه برای کودکان

لیکوپن موجود در هندوانه از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند، برای قلب خوب است و از حملات آسمی جلوگیری می‌کند؛ وجود ویتامین C در رژیم غذایی کودکان بسیار اهمیت دارد، این ویتامین از ابتلا به عفونت جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد، هندوانه سرشار از ویتامین A است، این ویتامین برای سلامت چشم کودک توصیه می‌شود؛ این ویتامین علاوه بر سلامت چشم کودک پوست را درخشان و سالم نگاه می‌دارد و برای سلامت دندان‌ها مفید است.

درمانی آسان برای رفع جوش صورت/با این دانه‌های ریز خاکستری یبوست را از بین ببرید/درمان ورم مفاصل با روغن سیر/تقویت سلامت چشم با این میوه آبدار

استفاده از «ایمونوتراپی» برای درمان سرطان های لاعلاج

یک متخصص سرطان، ایمونوتراپی را شیوه درمانی پیشرفته برای درمان سرطان های لاعلاج دانست و گفت: چشم انداز روشنی برای درمان سرطان هایی مانند کلیه، کبد، ریه و ملانوم، در پیش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام آزاده، افزود: برخی از بیماران سرطانی که با شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی درمان نمی شوند با این شیوه درمانی پیشرفته می توان معالجه کرد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت این روش خیلی بیشتر از شیوه های درمانی موجود است، گفت: این روش سبب مهار برخی از سرطان های پیشرفته می شود و آخرین دستاورد برای مقابله با برخی از سرطان های پیشرفته است.

آزاده ادامه داد: ایمونوتراپی سبب از بین رفتن سلول های سرطانی بدون آسیب به سایر نقاط بدن می شود و در این شرایط رادیوتراپی و شیمی درمانی هم کارایی بیشتری خواهند داشت.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی کلینیکال و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی ایران، داروهای ایمنونوتراپی را بسیار پیشرفته اعلام کرد و افزود: این شیوه درمانی هم اکنون در ایران هم انجام می شود.

آزاده، سیگار را مهم ترین عامل ابتلا به سرطان ها اعلام کرد و گفت: کشنده ترین وسیله ای است که به دست انسان ساخته شده، دخانیات است.

کمبود ویتامین D مهمترین عامل بروز افسردگی

تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان ایرلندی نشان می دهد کمبود ویتامین D خطر ابتلا به افسردگی را در سالمندان تا ۷۵ درصد افزایش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، مطالعات قبلی نقش تغذیه بر خلق و خو و بیماری های روحی روانی را ثابت کرده است. محققان با توجه به افزایش جمعیت مبتلا به افسردگی در سراسر جهان مطالعات جدید را در رابطه با نقش مواد غذایی بر افسردگی آغاز کردند. این مطالعات نشان می دهد ویتامین D نقش بسیار مهمی بر احتمال ابتلا به افسردگی دارد و از آنجایی که تعداد افراد مبتلا به فقر ویتامین D بسیار زیاد و رو به رشد است، این مطالعه می تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان این عارضه داشته باشد.
در این مطالعه اطلاعات دو هزار و ۹۵۶ فرد بالای ۵۰ سال به مدت چهار سال بررسی شد و نتایج نشان داد با مصرف ویتامین D به صورت طبیعی و مکمل می توان تا حد زیادی از بروز افسردگی جلوگیری کرد.
این مطالعه همچنین نشان می دهد ویتامین D از مغز در برابر بسیاری از عوارض پیری محافظت می کند و با توجه به اینکه قیمت تامین آن پایین است، یک استراتژی موثر برای سلامتی مغز و روح است.
نور خورشید مهمترین منبع ویتامین D به شمار می آید. مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، ۱۵ دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*