آخرین خبر :

اخبار علمی/کیسه کشیدن در حمام خوب است یا بد؟/ توصیه‌های طب سنتی برای حمام کردن/چای/ ترکیبی ننوشید‍!/ مضرات ترکیب کردن دمنوش‌های گیاهی/رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می کند/

حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و محقق طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره عوارض ناشی از حمام بعد از غذا گفت: برای داشتن حمامی مناسب و دوری از عوارض ناشی از آن  پیشنهاد می‌کنیم زمانی را برای رفتن به حمام انتخاب کنید که نه گرسنه باشید و نه در شرایط سیری کامل؛ چرا که حمام کردن در هر کدام از این شرایط می‌تواند عوارضی را برای شما به همراه داشته باشد.

//
دوش گرفتن منظم به صورت ایستاده به مرور باعث ایجاد ریزش مو می‌شود و یکی از عوامل مهم در ایجاد آسیب‌های کبدی است.



این متخصص طب سنتی تصریح کرد: توصیه می‌شود برای حمام کردن فون تمیزی کف حمام پهن کنید تا برای نشستن از آن بهره بگیرید؛ همچنین بهتر است محیط حمام را قبل از استفاده با وسیله‌ای مناسب کمی گرم‌ کنید. روغن مالی کردن بدن پیش از استحمام و با استفاده از روغن گیاهی کمک بسیاری به بهبود سلامت بدنی شما خواهد کرد.

//
اکبری گفت: بهتر است حدود نیم ساعت الی۲۰ دقیقه در حمام وقت بگذارید تا بدن شروع به عرق کردن کرده و برای کیسه کشی آماده شود؛ بهتر است حداقل یک بار در ماه بدن خود را کیسه‌کشی کنیم تا به سلامت پوستی و جسمی شما کمک کند؛ بعد از کیسه‌کشی بدن خود را  با صابون های سنتی مثل صابون مراغه و صابون آشتیان شست و شو دهید تا بر حفظ سلامت شما سلامت شما تاثیر گذار باشد.

کیسه کشیدن در حمام خوب است یا بد؟/ توصیه‌های طب سنتی برای حمام کردن

وی یادآوری کرد: سعی کنید حتی المقدور تشت یا وان حمام کنید تا علاوه بر هدر نرفتن اب از فواید آن هم بهره‌مند شوید.

یک منخصص طب سنتی گفت: بهتر است به جای ترکیب چای و موادی مانند دارچین، مصرف چای تهیه شده از خود دارچین و یا دم کرده زعفران را جایگزین آن کرد.

حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مصرف چای‌های ترکیبی و اثرات آن بر بدن اظهار کرد: مصرف ترکیبات چای مانند چای دارچین و چای زعفران شیوعی بالا در بین مردم پیدا کرده است  دارد  و  این در حالی است که ابن سینا در کتب خود توصیه می‌کند تا حد امکان از مصرف این گونه مواد به صورت ترکیبی خودداری کنیم.

وی ادامه داد: مصرف چای دارچین به تنهایی موجب تقویت روح یا به اصطلاح افزایش روحیه انسان می‌شود؛ مفرح ذات است و موجب شادی روح می‌شود.

///
این متخصص طب سنتی تشریح کرد: دارچین را می‌توانید هم به صورت دم کرده و هم به صورت جوشانده مصرف کنید؛ البته از آنجایی که دارچین ماده‌ای قوام‌بخش است توصیه می‌کنیم دارچین را بجوشانید تا مواد موجود در آن آزاد شود و نهایت استفاده را از خواص آن داشته باشیم.

وی افزود: مصرف دارچین موجب کنترل قند خون می‌شود بنابراین افراد دیابتی با مصرف چای تهیه شده از  دارچین می‌توانند علاوه بر کنترلقند خون به تقویت قلب و عروق و افزایش فرح و شادی در بدن خود کمک کنند.

رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می کند

نتایج یک مطالعه بزرگ تایید می کند خوردن مقادیر زیاد غلات، میوه و سبزیجات ریسک مرگ زودهنگام ناشی از سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق گزارش پژوهشگران، در مقایسه با افرادی که فیبر کمی مصرف می کردند افراد با بالاترین میزان مصرف فیبر، ۱۶ تا ۲۴ درصد کمتر در معرض ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع ۲، و سرطان روده قرار دارند.

تیم تحقیق به این نتیجه رسید که به ازای مصرف هر ۸ گرم فیبر اضافی در رژیم غذایی، ریسک این بیماری ها ۵ تا ۲۷ درصد کاهش می یابد.

«اندرو رینولدز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوتاگو نیوزیلند، در این باره می گوید: «فواید سلامت فیبر بواسطه بیش از ۱۰۰ سال تحقیق بر مواد شیمیایی آن، خواص فیزیکی، فیزیولوژی و تاثیرات آن بر متابولیسم به اثبات رسیده است.»

درمانی طبیعی برای بیماری التهابی روده

انار

متخصصان تغذیه و سلامت در بررسی‌های جدید خود به خواص دیگر انار برای سلامتی دست یافتند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی جدید آمده‌ است که ترکیب اورولیتین A (Urolithin A) موجود در میوه انار می‌تواند به درمان بیماری التهابی روده (IBD) کمک کند.

بیماری التهابی روده به دو بیماری مختلف کرون و کولیت زخمی اشاره دارد که یکی از ویژگی‌های این دو بیماری التهاب طولانی مدت در دستگاه گوارش است.

در این بررسی متخصصان آمریکایی ترکیب طبیعی را شناسایی کردند که به روند درمان بیماری التهابی روده کمک می‌کند. همچنین در این آزمایش‌ها به مکانیزمی که این ترکیب با علائم این بیماری مقابله می‌کند، اشاره شده‌ است.

این ترکیب که Urolithin A نام دارد متابولیتی است که در نتیجه تعامل باکتری روده و برخی پلی‌فنول‌های موجود در انار و برخی دیگر میوه‌ها تولید می‌شود.

 

کشف یک پروتئین جدید برای مبارزه با سرطان سینه

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه لوییزیانا در آمریکا موفق به کشف پروتئینی شدند که از گسترش سرطان سینه جلوگیری می کند و روش های درمانی موثرتری را در اختیار می گذارد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، این پروتئین Nischarin نام دارد و مسئول گسترش و حرکت سلول های سرطان سینه است. این پروتئین می تواند منجر به سرکوب فعالیت سلول های سرطانی شود.
کشف این پروتئین نه تنها درک محققان را از زیست شناسی مولکولی افزایش می دهد، بلکه می تواند برای جلوگیری از متاستاز سرطان مفید باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*