اخبار علمی/کاهش چربی دور کمر با روشی ساده/ آلوئه‌ورا با دندان‌هایتان چه می‌کند؟/ خوراکی خوشمزه که قاتل جانتان می‌شود/ویتامین مناسب برای رفع خستگی/درمان لک‌های پوستی با باقلا

آلوئه‌ورا جرم دندان‌هایتان را کاهش می‌دهد

فساد دندان و بیماری‌های لثه یکی از مشکلات متداول در سلامت افراد است؛ جلوگیری از تشکیل و تجمع جرم در دندان‌ها یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از مشکلات لثه است، در مطالعه‌ا‌ی که بر شیوه شستن دندان‌های ۳۰۰ فرد سالم صورت گرفت، شستن دندان‌ها با آب آلوئه‌ورا خالص در مقابل ترکیبات دهان شویه‌های استاندارد حاوی کلوکسیلین قرار گرفت.

پس از ۴ روز استفاده مشخص شد که شستن دندان با آب آلوئه‌ورا خالص از تاثیری مشابه با کلوکسیلین‌ها در کاهش جرم دندان‌ها برخوردار است.

////

آب پیاز برای درمان عفونت گوش

عفونت گوش یکی از بیماری‌های دردناکی است که معمولا به دلیل باکتری یا ویروس در گوش میانی رخ می‌دهد؛ به غیر از گوش درد سایر علائم و نشانه‌های عفونت گوش شامل احساس فشار در گوش، مشکل در به خواب رفتن، سر درد، واکنش ضعیف به صداها، تب بالا و خروج مایعات از گوش می‌شود، پیاز برای درمان عفونت گوش در خانه بسیار موثر است؛ خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده‌ پیاز به درمان عفونت گوش کمک می‌کند.

////

درمان لک‌های پوستی با باقلا

باقلا یکی از بهترین گیاهان برای درمان لک‌های پوست است؛ باقلا در درمان کم خونی موثر است، علاوه بر این حاوی مقداری قابل توجه ویتامین‌های A، B و C است، حتی این گیاه دارای مقدار قابل توجهی آهن، آهک و فسفر نیز است؛ جالب است بدانید باقلای خشک شده در مقایسه با باقلای تازه، خواصی بیشتر دارد، اما ویتامین C آن کمتر است برای درمان کم خونی مصرف باقلا موثر است، اما اگر فرد نسبت به باقلا حساسیت داشته باشد اختلال اثر عکس داشته و سریعا دچار کم خونی می‌شود. اگر مورد درمان قرار نگیرد، احتمال مرگ او وجود دارد.

////

ویتامین مناسب برای رفع خستگی

روی از مفیدترین منابع معدنی برای رفع خستگی انسان است و مصرف آن باعث کاهش چشم‌گیر خستگی می‌شود؛ استفاده از روی باعث افزایش قدرت عضلات بدن می‌شود و همین امر به کاهش میزان خستگی انسان کمکی شایان می‌کند در عین‌ حال، روی برای بسیاری از آنزیم‌ها که در تجزیه مواد غذایی و واکنش‌های شیمیایی نقش دارند، مفید است.

////

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*