اخبار علمی/درمان دیابت با تغییر هویت سلول ها/درمان ام اس با سلول های ایمنی روده/شکلات داغ به کودک ندهید/درمان آلزایمر با روغن سویا/درمان سندرم قاعدگی با چای بابونه/معجونی برای چاق شدن صورت/کاهش وزن با راهکارهای ساده

درمان دیابت با تغییر هویت سلول ها

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه برگن نروژ دریافتند سلول های تولیدکننده «گلوکاگون» در پانکراس قادرند با تغییر هویت خود وظیفه سلول های تولید کننده انسولین آسیب دیده یا تخریب شده را بر عهده بگیرند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، گلوکوگان هورمونی است که عملکردی برعکس انسولین دارد و در زمان افت غلظت گلوکز خون ترشح شده و موجب افزایش قند خون می شود.
در این تحقیقات مشخص شد فقط حدود ۲ درصد از سلول های موجود در پانکراس قادر به تغییر هویت خود هستند. اما به اعتقاد محققان، همین میزان نیز راهگشای روش های درمانی جدید برای دیابت است.
این اولین بار است که محققان توانستند مکانیزم پشت پرده فرآیند هویت سلول ها را توصیف کنند. در این تحقیقات مشخص شد این فرآیند منفعل نیست و حاصل سیگنال های دریافتی از سلول های مجاور است. محققان نیز با استفاده از دارویی که فرآیند سیگنال دهی بین سلولی را تحت تاثیر قرار می دهد، توانستند تعداد سلول های تولیدکننده انسولین را تا ۵ درصد افزایش دهند. این نتایج با انجام آزمایش روی جانوران به دست آمده است.

درمان ام اس با سلول های ایمنی روده

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه تورنتو کانادا با همکاری محققان دانشگاه سانفرانسیسکو دریافتند روده انسان دربرگیرنده سلول های ایمنی کلیدی است که موجب کاهش التهاب مغز در افراد مبتلا به ام اس می شود.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این سلول های ایمنی که «پلاسماسل» نام دارند، پادتنی موسوم به Immunoglobulin A یا IgA تولید می کنند که پس از وارد شدن به جریان خون به مغز رسیده و موجب از بین رفتن التهاب آن می شوند.
محققان در آزمایشات کلینیکی روی موش ها و نمونه بافت بیماران مبتلا به ام اس توانستند مکانیزم سلولی و مولکولی عملکرد این پادتن را کشف کردند.
این اولین بار است که پلاسماسل های تولیدکننده IgA در فرآیند یک بیماری مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند تا روش های دستکاری آن ها برای درمان بیماری های التهاب عصبی شناسایی شود.

شکلات داغ به کودک ندهید

شیر،‌ پنیر و محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند و هر فرد برای تامین این عنصر حیاتی بدن خود باید به میزان کافی از آنها استفاده کند؛ در این بین بسیاری از کودکان تنها به دلیل طعم و مزه شیر از خوردن آن امتناع می‌کنند که در این حالت می‌توانید از شیرکاکائو، شیر موز و یا دوغی که حاوی کلسیم است برای تامین کلسیم کودک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از شکلات داغ برای ترغیب کودک به مصرف شیر اشتباهی بسیار بزرگ است، صرف اینکه کودک دوست ندارد شیر بخورد به این معنا نیست که دیگر محصولات لبنی را هم نمی‌خورد.

بخور نخورها برای درمان اگزما/سندرم قاعدگی را اینگونه درمان کنید/راهکاری ساده برای کاهش وزن

درمان آلزایمر با روغن سویا

آلزایمر بیماری وحشتناکی است که میلیون‌ها نفر از افراد را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد، این بیماری به کاهش قدرت شناختی مغز منجر می‌شود و به همین دلیل باعث می‌شود یادآوری خاطرات گذشته و یا انجام کار‌های ساده برای این افراد چالش برانگیز باشد، با این حال با استفاده از برخی مواد می‌توان این بیماری را درمان کرد، روغن سویا یکی از این گیاهان است که می‌توان از آن بهره برد.

بخور نخورها برای درمان اگزما/سندرم قاعدگی را اینگونه درمان کنید/راهکاری ساده برای کاهش وزن

درمان سندرم قاعدگی با چای بابونه

سندرم قاعدگی شامل تحریک‌پذیری، افزایش وزن، مشکلات گوارشی، میل شدید به غذا، اختلالات خواب می‌شود؛ تمام این موارد از علائم سندرم قاعدگی یا سندرم پیش از قاعدگی هستند که از ۲ هفته پیش از قاعدگی بر زنان و خلق‌و‌خوی آن‌ها تاثیر می‌گذارد، در این بین برخی نوشیدنی‌های فاقد کافئین بهترین انتخاب برای دوران قاعدگی هستند، زیرا کافئین میزان ترشح هورمون‌های افزایش دهنده مشکلات پیش از قاعدگی را حادتر می‌کند؛  یکی از محبوب‌ترین گیاهان جهان بابونه است، که در زمره انتخاب‌های هوشمندانه برای دوران قاعدگی است.

بخور نخورها برای درمان اگزما/سندرم قاعدگی را اینگونه درمان کنید/راهکاری ساده برای کاهش وزن

 

معجونی برای چاق شدن صورت

بسیاری افراد به دنبال راهکاری برای چاق شدن صورت هستند، یکی از راهکارها استفاده از معجون‌های طبیعی است؛ برای تهیه آن به یک عدد گوجه فرنگی، یک عدد هویج، کمی روغن زیتون نیاز است؛ گوجه فرنگی و هویج را شسته، کمی به اندازه نوک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کرده و به همراه مقداری آب حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید به طوری‌که آب درون ظرف کاملا جوشیده شود، پس از پخت این ترکیب، آن را له کرده و حدود ۱۰۰ گرم آن را به همراه وعده ناهار میل کنید.

بخور نخورها برای درمان اگزما/سندرم قاعدگی را اینگونه درمان کنید/راهکاری ساده برای کاهش وزن

کاهش وزن با راهکارهای ساده

تحقیقات ثابت کرده است تمرین یوگا یکی از بهترین فرم‌های ورزشی برای ذهن و روان شماست؛ طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که پیش از خواب، یوگا را وارد برنامه شبانه خود می‌کنند، به طرزی چشمگیر شاهد کاهش وزن خواهند بود؛ یکی دیگر از راهکارها برای کاهش وزن تنظیم دمای اتاق است، تنظیم درجه حرارت اتاق خواب، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کوچک کردن سایز دور کمر است، تحقیقات نشان داده است که سرمای خفیف اتاق منجر به کاهش وزن می‌شود.

بخور نخورها برای درمان اگزما/سندرم قاعدگی را اینگونه درمان کنید/راهکاری ساده برای کاهش وزن

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*