اخبار علمی/خلال پوست لیمو و تنظیم انسولین خون/چطور پس از ورزش، چربی بسوزانیم؟/علت ایجاد ترک گوشه لب چیست؟/نکته سلامت؛ مواد شیمیا یی مرتبط با کار از طریق پوست جذب می شوند/خواب کمتر از ۶ ساعت، پلاک مضر در بدن تولید می کند

خلال پوست لیمو و تنظیم انسولین خون

لیمو ترش خاصیت‌های زیادی برای افراد دیابتی دارد و در تنظیم و کنترل سطح قندخون بدن آنان تاثیر زیادی می‌گذارد اما برخی افراد پوست لیمو را دور می‌اندازند غافل از اینکه پوست این میوه سرشار از فواید است؛ به گفته محققان پوست لیمو حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید و پلی فنول است که به کنترل سطح گلوکز خون کمک می‌کند، همه ما می‌دانیم که نوشیدن آب گرم و آبلیمو در اوایل صبح نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

///

چطور پس از ورزش، چربی بسوزانیم؟

در بین روز‌هایی که ورزش شدید و سنگین انجام می‌دهید فعالیت آرام داشته باشید، این کار باعث می‌شود که جریان خون در عضلات ادامه پیدا کند، درد عضلانی کمتر شود و سیستم عصبی فعال باشد برای مثال ورزش‌هایی همچون یوگا یا پیاده‌روی انجام دهید، به غذای بعد از ورزش توجه کنید، بعد از ورزش یک میان وعده مفید مصرف کنید؛ سعی کنید در این میان وعده پروتئین داشته باشید، تخم مرغ می‌تواند مناسب باشد، شیر کم چرب و آب میوه نیز گزینه‌های خوبی هستند، ماساژ بعد از ورزش می‌تواند ۶۰ درصد به ریکاوری کمک کند، ماساژ تورم بافت‌های ماهیچه‌ای را کاهش می‌دهد و میزان جریان خون را افزایش می‌دهد.

///

علت ایجاد ترک گوشه لب چیست؟

اگر شخصی از دندان مصنوعی استفاده می‌کند، یا دندان‌هایش کاملا روی هم چفت نمی‌شود، ۲ طرف گوشه لبش آب دهان جمع می‌شود و زمینه را برای رشد قارچ‌ها، مخصوصا قارچ کاندیدا فراهم می‌کند و ترک دو طرفه گوشه لب بیشتر خواهد شد؛ افرادی که به این مشکل دچار می‌شوند باید رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و از منابع ویتامین B  مثل سبوس برنج و نان استفاده کنند چرا که با مصرف این مواد این عارضه به راحتى درمان مى‌شود.

///

 

 

 

 

مواد شیمیایی مرتبط با کار از طریق پوست جذب می شوند

طبق اعلام موسسه سلامت و امنیت شغلی آمریکا، برخی از کارگران در معرض برخی مواد شیمیایی قرار می گیرند که از طریق پوست می توانند جذب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، این موسسه هشدار می دهد که این نوع قرارگیری در معرض مواد شیمیایی ممکن است منجر به مشکلات پوستی نظیر اگزما، سرطان پوست و عفونت پوستی شود.

کارگران در معرض خطر شامل کارکنان خدمات غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مراقبت های سلامت، کشاورزی، نقاشی، ساخت و ساز و چاپ هستند.

پوست بزرگ ترین عضو بدن است که بیش از ۱۰ درصد حجم بدن یک انسان را تشکیل می دهد.

افراد در محل کار عمدتا بر پیشگیری از طریق عدم استنشاق مواد شیمایی تمرکز دارند، از اینرو اقدامات پیشگیرانه در مقابل پوست بسیار محدود است.

خواب کمتر از ۶ ساعت، پلاک مضر در بدن تولید می کند

تهران- ایرنا- خبرگزاری سی ان ان بامداد سه شنبه گزارش داد؛ یک خواب شبانه کافی بدن را مقاوم و خواب کمتر از شش ساعت، نه فقط در قلب، بلکه باعث ایجاد پلاک های مضر در شریان های بدن می شود.

به گزارش ایرنا از وبگاه خبرگزاری سی ان ان، تحقیقات قبلی نشان داده بود که خواب کم بشدت با بیماری های قلبی- عروقی مرتبط است. علاوه بر آن، مطالعات جدید نشان می دهد که رابطه ای معنادار میان کم خوابی و آترواسکلروز(تصلب شرایین) در سراسر بدن وجود دارد.
افزایش پلاک های مضر در شریان ها و یا آترواسکلروز، باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی، مشکلات گوارشی و گردش خون ضعیف می شود که منجر به بی حسی و درد در اندام ها و بیماری های قلبی می شود.
در این مطالعه نزدیک به چهار هزار مرد و زن اسپانیایی با میانگین سن ۴۶ سال سن که سابقه هیچگونه بیماری قلبی نداشتند، مورد آزمایش قرار گرفته اند. نتایج تحقیقات، رابطه میان کم خوابی و تصلب شرایین را کاملاً اثبات کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*