اخبارعلمی/برای درمان سینوزیت چه کنیم؟/خانم ها بخوانند؛ عوارضی که با شست و شوی مرغ به جانتان می‌افتد + روش صحیح شست و شو/سیر به نفع شما می‌جنگد

برای درمان سینوزیت چه کنیم؟

سینوزیت

یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به این که سینوزیت یکی از شایع ترین بیماری‌های سیستم تنفسی است، گفت: مصرف زیاد مایعات گرم موثرترین راه درمانی سینوزیت است.

دکتر«مصطفی تقوی» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری سینوزیت در میان گروه‌های سنی مختلف، اظهار کرد: حضور و فعالیت عوامل بیماری زا و همچنین آلرژی در سینوس‌های صورت منجر به بروز التهاب می‌شود که آن را سینوزیت می‌نامند .

وی افزود: سینوسها حفرات خالی در درون استخوانهای صورت هستندکه سطح داخلی آنهابا غشای مخاطی پوشیده شده و هر یک با مجرایی به بینی راه پیدا می‌کنند .

این متخصص گوش، حلق و بینی سینوزیت را یکی از شایع ترین بیماری‌های سیستم تنفسی عنوان کرد و گفت: عفونت‌های موجود در سینوس‌ها ممکن است در حد التهاب مخاطی باقی بماند یا منجر به تشکیل چرک و تجمع ترشحات شود .

تقوی با بیان این که سینوزیت‌ها براساس مدت بیماری در دسته حاد، تحت حاد و مزمن قرار می‌گیرند، تصریح کرد: التهاب ناشی از سینوزیت حاد تخلیه ترشحات طبیعی از سینوسها را با مشکل مواجه می‌کند و باعث تولید ترشحات غیرطبیعی می‌شود .

وی ادامه داد: ممکن است ابتلا به این نوع سینوزیت باعث تورم در ناحیه اطراف چشم و صورت شود و دردهای شدیدی را در این نقاط به همراه اورد .

این پزشک متخصص با اشاره به این که سینوزیت حاد عمدتا ناشی از سرماخوردگی و آلرژی است، خاطرنشان کرد: این بیماری معمولا در مدت ۷ تا ۱۰ روز درمان می‌شود .

این متخصص در ادامه به سینوزیت‌های مزمن اشاره کرد و گفت: سینوزیت مزمن فرم بهبود نیافته بیماری سینوزیت حاد است که مدت ابتلا به آن بیشتراز ۸ هفته است .

وی نشانه‌های ابتلا به این بیماری را در افراد متفاوت عنوان کرد و افزود: به طور کلی افراد مبتلا به سینوزیت مزمن علائمی نظیر گرفتگی بینی، درد یا احساس فشاریا سنگینی در نقاط مختلف صورت یا دندان ها، آبریزش بینی به رنگ زرد، سبز و یا بی رنگ را تجربه می‌کنند .

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای درمان سینوزیت های بهبود نیافته عدم خود درمانی و مراجعه به پزشک است .

وی با بیان این که راهکارهای پیشگیری از سینوزیت به هنگام سرماخوردگی یا حملات آلرژی استفاده از داروهای ضد احتقان به مدت کوتاه است، خاطرنشان کرد: شستشوی بینی بامحلولهای کلرور سدیم رقیق، مرطوب نگهداشتن هوای تنفسی، دوری از دود سیگار، نوشیدن مایعات زیاد و گرم از دیگر اقدامات پیشگیرانه این بیماری است .

تقوی اولین اقدام برای درمان سینوزیت حاد را رفع ارگانیسم ایجاد کننده دانست و بیان کرد: اگر در شخص علائم عفونت باکتریال وجود داشته باشد استفاده از آنتی بیوتیک مناسب‌ترین کار است و در صورت عدم بهبودی شستشوی سینوس‌ها ضرورت می‌یابد .

وی در پایان گفت: برای درمان سینوزیت مزمن در ابتدا بکاربردن آنتی بیوتیکها و در صورت عدم رفع بیماری استفاده از اسپری های استروئیدی،آنتی هیستامین ها و در مواردشدید عمل های جراحی لازم است .

خانم ها بخوانند؛

شست و شوی مرغ می تواند در مواردی عوارضی را برای سلامت شما و خانواده به دنبال داشته باشد.

شستشوی مرغ سلامت شما را تهدید می‌کند/ این ترفند‌ها را در پخت و شست و شو به کار ببندید/ خطر مسمومیت با شست و شوی مرغ + روش صحیح شست و شو/ عوارض هولناکی که با شست و شوی مرغ به جانتان می‌افتد+ روش صحیح شست و شوی مرغبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، یکی از کارهایی که بیشتر خانم‌ها انجام می دهند شستن مرغ قبل از پخت و پز بوده، اما جالب است بدانید که ۶۰ درصد مرغ‌ها دارای باکتری به نام کامپیلوباکتر هستند و شست‌وشوی نادرست مرغ خام قبل از پخت خطراتی را برای سلامت افراد به دنبال دارد به همین دلیل خانم‌ها باید به نکاتی در این زمینه توجه کنند.

در هنگام شست‌وشوی مرغ‌ خانم‌ها باید مراقب باشند که این اشتباهات را در طی شست‌وشو انجام ندهند بسیاری از خانم‌ها انجام کارهایی چون شست‌وشوی زیاد مرغ را تمیزی و باسلیقگی می‌دانند اما باید توجه داشت که گاهی برخی اقدامات در زمینه بهداشت غذایی سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

شست‌وشوی مرغ خام قبل از پختن آن این خطر را به دنبال دارد که باکتری کامپیلوباکتر را به سایر بخش‌های آشپزخانه شما منتقل کند و چون ۶۰ درصد مرغ‌ها دارای این باکتری هستند این احتمال به میزان زیادی وجود دارد که باکتری به محیط پخت غذا و شست‌وشوی مواد غذایی خام منتقل شود و سلامت شما را به خطر بیندازد.

روش درست شست و شوی مرغ

به منظور پیشگیری از انتقال باکتری مرغ خام باید از تخته، چاقو و دستکشی مخصوص برای این کار استفاده کنیم و و ابزاری که از آنها برای شست‌وشو و پاک کردن مرغ استفاده کرد‌ه‌اید با دقت بشویید تا میکروب مرغ خام به سایر مواد غذایی در آشپزخانه منتقل نشود و سلامت خانواده خود را به خطر نیندازید.

در حین شست‌وشوی درون مرغ توجه داشته باشید که پس از انجام این کار دست‌هایتان را کامل شست‌وشو دهید و از دست کشیدن بر روی سطح مرغ برای تمیز کردن آن پرهیز کنید.

متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند برای پخت مرغ آن را از فریزر خارج کنید، سپس آن را در آب داغ بپزید و آب باقی مانده را دور بریزید.

شایع ترین علائم در افرادی که این باکتری به بدن آنان وارد می شود دردهای شکمی، اسهال شدید و استفراغ است، هرچند می تواند در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال پیامدهای شدیدتری داشته باشد.

به این چند دلیل هر روز سیر بخورید

سیر؛ از پاکسازی عروق تا سلامت مغز

اگر نگران هستید دچار بیماری قلبی، حمله قلبی و یا سکته مغزی شوید سیر بخورید. سیر، فشار خون را پایین می‌آورد و به اندازه‌ی داروهای تجویزی در این کار مؤثر است.
سیر

مصریان، رومی‌ها و یونانیان باستان، به کارگران، ورزشکاران المپیک و سربازان و ماهیگیران سیر می‌دادند چون عقیده داشتند، سیر باعث تقویت عملکرد (مخصوصاً برای مردان) و توانشان می‌شود. علم جدید این موضوع را بررسی کرده و معلوم شده سیر، عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد. بزرگ‌ترین اثر مثبت سیر در بیماران قلبی مشاهده شد. در یک مطالعه مشخص شد که مصرف یک دوره‌ی شش هفته‌ای عصاره سیر، ریسک بیماری قلبی را کاهش داده و توان ورزشی را بالا برده بود.

بیشتر بخوانید

سیر به نفع شما می‌جنگد

علم نشان داده که ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها، سیر را دوست ندارند! سیر می‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگی بجنگید و به میزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلای شما به این بیماری کم می‌کند. همچنین سیر، طول مدت یک سرماخوردگی را از ۷ روز به یک روز و نیم کاهش می‌دهد. عملکرد دقیق سیر هنوز کاملاً مشخص نیست اما این را خوب می‌دانیم که سیر سرشار از مواد مغذی است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها، سیر را دوست ندارند! سیر می‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگی بجنگید و به میزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلای شما به این بیماری کم می‌کند

سیر فلزات سنگین را از بدنتان دفع می‌کند

سیر چربی سوز است

سیر فشارخون را پایین می‌آورد

سیر از زوال عقل پیشگیری می‌کند

بیشتر بخوانید

احتیاط!
اگر دیابت دارید پیش از مصرف سیر با پزشکتان مشورت کنید زیرا سیر، قند خون را پایین می‌آورد.
اگر فشارخونتان پایین است، سیر ممکن است فشارخونتان را خیلی پایین بیاورد.
ضمناً احتمال خونریزی مخصوصاً طی بارداری وجود دارد.
اگر سیر مصرف می‌کنید، دو هفته پیش از عمل جراحی، مصرف آن را قطع کنید.

سیر طعم‌دهنده‌ی بسیار خوبی برای غذاست و بوی منحصربه‌فردی دارد و اگر همراه با پیاز آن را تفت بدهید، رایحه‌ی شگفت‌انگیزی بلند خواهد شد. هزاران سال است که از سیر در بسیاری از موارد استفاده می‌شود، از پاکسازی عروق گرفته تا جنگ با تومورها. علم مدرن می‌تواند خیلی از این ادعاها را ثابت کند. اگر دوست ندارید دست و تنفس و عرقتان بوی سیر بدهد، از سیر کهنه استفاده کنید.

کاهش سرعت سفید شدن موها

برای جلوگیری از سفیدی زودهنگام موها، ۵ ماده غذایی را روزانه بخورید

علاوه بر سن، مهم‌ترین علت سفید شدن زودهنگام موها تغذیه ما و کمبودهای تغذیه‌ای است.
زمان تقریبی مطالعه :۲ دقیقه

بادام

منیزیم

اگرچه وراثت و افزایش سن، غیر قابل اجتناب‌اند اما مصرف برخی ویتامین‌ها، و مواد معدنی منجر به کاهش سرعت سفید شدن موها می‌شوندکه شامل موارد زیرند::

ماهی سالمون:
شکلات 

توت‌ها:

سبزیجات برگ سبز:

بادام:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*