آخرین خبر :

حوادث

 

تصادف خودرو حادثه آفریدقصاب فر مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی بیرجند گفت:

برخورد دو خودرو پی کی و پراید ۱۳۲ سه نفر را روانه بیمارستان کرد. وی افزود:با اعلام این خبر به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی بیرجند در ساعت ۲۲:۱۳ آتش نشانان ایستگاه شماره یک به بلوار شهدای عبادی اعزام شدند.

جعفری فرمانده تیم اعزامی در این باره گفت: دو خودرو از طرف شرق به غرب در حرکت بودند که به شدت با هم برخورد کردند که منجر به واژگونی خودرو پراید ۱۳۲ شده بود.
جعفری افزود: آتش نشانان پس از ایمنی محل نسبت به قطع سیستم برق خودروها اقدام کردند.
آتش نشانان با   انتقال خودروها به پارکینگ توسط جرثقیل به مأموریت خود پایان دادند.
در این حادثه یک زن و دو کودک مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه به بیمارستان انتقال یافتند.

ترکیدگی لوله باعث آبگرفتگی منزل مسکونی شد

 فرمانده تیم آتش نشانی ایستگاه چهار بیرجند گفت: ترکیدگی لوله آب باعث آبگرفتگی منزل مسکونی در بیرجند شد.

 هادی سبزه کار افزود: این حادثه ساعت هفت صبح امروز در بلوار بقیه الله بیرجند رخ داد.
وی اظهار داشت: لوله آب واقع در کوچه مجاور منزل مسکونی دچار ترکیدگی شده و زیرزمین منزل مسکونی را آب فراگرفته بود.
سبزه کار گفت: آتش نشانان پس از ایمنی محل نسبت به تخلیه آب از داخل زیرزمین اقدام و از خطرات احتمالی پیشگیری کردند.

 

«یسرا سلیمانی» که به مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی «چرتکه» ۲۰۱۸ مالزی اعزام شده بود، سومین مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، یسرا سلیمانی دختر ۱۲ ساله ‌اهل شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان‌ با قهرمانی در سه دوره مسابقات کشوری در تهران به مسابقات محاسبات ذهنی “چرتکه” جهانی راه یافته بود.

 نابغه بلوچی، قهرمان ‌محاسبات ذهنی ‌جهان

در تکنولوژی آموزشی UCMAS از محاسبات ریاضی بمنظور توسعه ذهن استفاده می شود که این امر فراتر از علم ریاضی است چرا که در این سیستم بر روی قدرت تمرکز، مشاهدات، قدرت ذهن و قدرت تخیل و تحلیل کودکان کار می شود.

اکنون “یسرا سلیمانی” ۳ قهرمانی محاسبات ذهنی در کشور و ۳ قهرمانی جهانی مسابقات محاسبات ذهنی (چرتکه) را در کارنامه خود دارد.

این نخبه و نابغه بلوچ دانش آموز پایه ششم ابتدایی ‌که تحت حمایت منطقه آزاد چابهار به این مسابقات اعزام شده بود، سال گذشته در مسابقات جهانی چرتکه در مالزی، از بین ‌۲۲۰۰ دانش آموز شرکت کننده از ۷۵ کشور جهان توانست قهرمان این رقابت‌ها شود.

سلیمانی با توجه به استعداد و نبوغ فکری می تواند ۲۰۰ سوال ریاضی را در کمتر از هشت دقیقه حل کند.

وی در دو سطح از مسابقات یعنی سطح اینتر A و اینتر B جهانی شرکت کرده و هر دو سال در هر دو سطح قهرمان جهان شده است.

قهرمان مسابقات محاسبات ذهنی جهان ۲۰۱۸ علاوه بر اینکه قهرمان مسابقات جهانی چرتکه امارات متحده و مالزی شده قهرمان ‌مسابقات چرتکه کشوری نیز است.

 

 

 

 

سرقت از خانه مرد ثروتمند برای یک شبه پولدار شدن، شرط دختر جوان برای ازدواج با پسر عاشق پیشه بود که سرانجام این شرط منجر به قتل شد.

سرقت از خانه مرد ثروتمند، شرط دختر جوان برای ازدواج/ پسر عاشق پیشه قاتل شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل بهمن سال ۹۲ بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان جنایتی خاموش در خانه‌ای ویلایی در غرب تهران قرار گرفت.

به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس و تیمی از کارآگاهان برای بررسی صحنه جرم راهی خانه ویلایی شدند. با حضور در محل آن‌ها با جسد پیرمرد صاحبخانه در حالی مواجه شدند که دست و پاهایش بسته شده بود و ضربه جسمی نوک تیز مرگ او را رقم زده بود. بهم ریختگی خانه حکایت از جنایت به خاطر سرقت داشت.

پسر جوان که قتل عموی پیرش را به پلیس گزارش کرده بود در تحقیقات گفت: عمویم تنها زندگی می‌کرد و هرازگاهی به ملاقاتش می‌رفتم. امروز هم به ملاقات او رفتم. البته چند بار با تلفن خانه‌اش تماس گرفتم که کسی پاسخگو نبود. در نهایت به خانه عمویم آمدم و از آنجایی که معمولاً بدون خبر از ما خانه را ترک نمی‌کرد، به زحمت وارد خانه شدم که جسد غرق در خون او را دیدم.

مهمانان آشنا

در ادامه بررسی‌ها باتوجه به سالم بودن در ورودی خانه این احتمال مطرح شد که مقتول، عامل یا عاملان جنایت را می‌شناخته و در را به روی آن‌ها بازکرده است.

تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل پیرمرد ثروتمند ادامه داشت تا اینکه مریم – یکی از خدمتکاران مقتول- به‌عنوان نخستین مظنون بازداشت شد.

کارآگاهان بلافاصله به بازرسی از خانه زن خدمتکار پرداختند و وسایل عتیقه‌ای را که متعلق به خانه پیرمرد ثروتمند بود، پیدا کردند. همین مسأله احتمال دخالت زن خدمتکار در این جنایت را پررنگ می‌کرد، اما او در تحقیقات گفت: چند روز قبل مهمان داشتم و از آنجایی که به دروغ به دوستانم گفته بودم که وضع مالی خوبی دارم، تصمیم گرفتم عتیقه‌های خانه خسرو – مقتول- را برای چند روز به امانت گرفته و به خانه‌ام ببرم و به مهمان‌هایم فخرفروشی کنم. اما با پایان مهمانی و زمانی که خواستم عتیقه‌ها را برگردانم متوجه قتل خسرو شده و ترسیدم که به‌عنوان قاتل دستگیر شوم.

اظهارات زن خدمتکار از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفت و با تأیید صحبت‌هایش و تأیید بی‌گناهی‌اش زن میانسال آزاد شد.

سندسازی برای فروش املاک

با گذشت حدود ۵ سال از قتل خسرو، بررسی‌ها برای رازگشایی این جنایت خاموش همچنان ادامه داشت تا اینکه در تحقیقات مشخص شد فردی با سندسازی سعی در فروش املاک خسرو دارد. با به‌دست آمدن این سرنخ و از آنجایی که احتمال می‌رفت فروشندگان قلابی از راز جنایت با خبر باشند به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات در این رابطه متمرکز شد.

در ادامه بررسی‌ها مرد جوانی که قصد فروش املاک را داشت بازداشت شد. امیر در بازجویی‌ها راز جنایت ۵ ساله را برملا کرد و گفت: ۵ سال قبل، یک روز که از باشگاه ورزشی به خانه می‌آمدم در راه بازگشت دو نفر از هم ولایتی هایم را دیدم که برای کار به تهران آمده بودند. آن‌ها مرا به خانه مجردیشان دعوت کردند، چند باری به خانه آن‌ها رفتم و در این مدت دختر جوانی به‌نام رؤیا را دیدم. رؤیا نامزد دوستم شهرام بود. این دختر خواهری به‌نام سیما داشت که با دوست دیگرم به‌نام کامران دوست شد و آن‌ها هم قرار ازدواج گذاشته بودند. سیما در خانه خسرو(مقتول) کار می‌کرد و نقشه سرقت را هم او طرح کرد. کامران گفت: سیما شرط کرده در صورتی با او ازدواج کند که به خانه خسرو دستبرد زده و ثروتمند شوند.

امیر ادامه داد: بعد از طراحی سرقت من و شهرام و کامران راهی خانه مقتول شده و ۲۰۰ هزار دلار، چند میلیون تومان پول نقد و اسناد و مدارک و وسایل با ارزش داخل خانه را سرقت کردیم. قصد ما جنایت نبود و فقط می‌خواستیم پیرمرد را بترسانیم، اما ضربه چاقویی که به او زدیم کارش را تمام کرد.

با اعترافات نخستین عضو این باند، تحقیقات برای دستگیری شهرام و کامران نیز ادامه یافت و در عملیاتی ویژه شهرام دستگیر شد. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که کامران نیز به اتهام حمل غیر مجاز سلاح بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. بدین ترتیب به دستور بازپرس رضوانی متهم از زندان به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و زمانی که با دو همدست دیگرش مواجه شد به قتل پیرمرد ثروتمند اعتراف کرد.

به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی پایتخت سه متهم به اتهام مشارکت در قتل عمدی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

گفتگو با متهم

کامران که تصورش را هم نمی‌کرد پس از ۵ سال راز جنایتی که با نقشه‌ای حرفه‌ای مرتکب شده بود فاش شود حالا به اتهام قتل دستگیر شده است.

چرا پیرمرد را کشتید؟

ما اصلاً نمی‌خواستیم که خسرو کشته شود. وقتی وارد خانه شدیم و دست و پایش را بستیم فقط یک ضربه به او زدیم، اما اصلاً هدف کشتن نبود. ما برای سرقت رفته بودیم.

انگیزه‌تان برای سرقت چه بود؟

من عاشق سیما شده بودم و نمی‌خواستم او را از دست بدهم. سیما در خانه خسرو کار می‌کرد و از وضعیت مالی خوب او با خبر بود. پول‌ها و دلار‌هایی که در خانه او می‌دید وسوسه‌اش کرد و به سراغ من آمد. سیما شرط گذاشت که اگر می‌خواهم با او ازدواج کنم باید ثروتمند باشم و تنها راه برای ثروتمند شدن سرقت از خانه خسرو بود.

و تو هم قبول کردی؟

چاره‌ای نبود، آن زمان اگر سیما می‌گفت: بمیر، می‌مردم. نقشه را سیما طراحی کرد و ما هم اجرا کردیم.

نقشه‌تان چه بود؟

سیما و خواهرش وارد خانه خسرو شدند. سیما هر روز به آنجا می‌رفت و گاهی اوقات خواهرش را هم با خودش می‌برد، برای همین خسرو به این موضوع شک نکرد. اما اینبار در را پشت سرشان نبستند و ما سه نفر مخفیانه وارد شدیم. سیما و رؤیا پس از ورود ما خانه را ترک کردند و ما هم به سراغ پیرمرد رفتیم.

بعد از جنایت چه کردید؟

اموال را تقسیم کردیم و فقط اسناد املاک خسرو مانده بود. قرار گذاشتیم ۵ سالی صبر کنیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و بعد از آن با سندسازی آن‌ها را به‌نام خودمان بزنیم. قبل از دستگیری‌ام با همدستانم تماس گرفتم و قرار شد که املاک خسرو را به‌نام بزنیم که لو رفتیم.

به چه اتهامی در زندان بودی؟

چند روز قبل پلیس به من شک کرد و در بازرسی از خودرو اسلحه‌ای که متعلق به خسرو بود را کشف کرد. زمان سرقت، اسلحه را چون قشنگ و عتیقه بود من برداشتم.

با سیما ازدواج کردی؟ نه، بعد از اینکه اموال را تقسیم کردیم سیما زیر تمام قول و قرارهایش زد.

 

 

زن میانسالی که ساکن یک مجتمع ۲۰ واحدی بود، با شلیک ۳ گلوله به طرز مرموزی به قتل رسید.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت یک بامداد سه‌شنبه ۲۰ آذر، مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از قتل زن میانسالی در خانه‌اش خبر دادند.

به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی به همراه تیم تحقیق راهی طبقه همکف یک مجتمع ۲۰ واحدی شدند. با حضور در خانه آن‌ها با جسد زن میانسال درحالی رو به رو شدند که با شلیک سه گلوله به سرش به قتل رسیده است.

در بررسی‌ها مشخص شد که دختر مقتول موضوع را به پلیس گزارش داده است. دختر جوان در تحقیقات گفت: دیشب به مهمانی رفته بودم و از آنجایی که مهمانی طول کشید و تا خانه ما راه زیادی بود، شب به خانه خواهرم رفتم. تا امشب خانه خواهرم بودم، اما وقتی به خانه برگشتم با جسد مادرم مواجه شدم.

این درحالی است که متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود ۲۴ ساعت قبل اعلام کردند.

به دستور بازپرس جنایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت ادامه دارد.

 

 

 

 

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

سرهنگ بخشنده از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که قصد قاچاق تریاک در پوشش بسته‌های پستی به کشور کانادا را داشت.

کشف بسته پستی لواشک با طعم تریاک حین قاچاق به کاناداسرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پس از اعلام گزارش قاچاق موادمخدر در پوشش بسته‌های پستی توسط کارکنان حراست یکی از مراکز پست تهران بزرگ، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه فردی قصد قاچاق ماده مخدر تریاک در پوشش بسته پستی و انتقال آن به کشور کانادا را داشت، گفت: با هوشیاری ماموران حراست یکی از اداره‌های پست پایتخت، مقدار ۲۱۰ گرم تریاک کشف شد.

وی افزود: با بازخوانی آدرس فرستنده بسته پستی که بر روی آن درج شده بود، مأموران پلیس با هماهنگی مقام قضایی به منزل متهم رفته و در غیاب وی و در حضور همسرش به بازرسی از منزل متهم اقدام کردند و مقدار ۸ کیلوگرم شیره تریاک در پوشش بسته‌های لواشک کشف شد.

پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب تصریح کرد: با همکای همسر متهم، مخفیگاه وی شناسایی و متهم پس از دو ساعت توسط پلیس دستگیر شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*