۹۰۷۶ دانش آموز خراسان جنوبی در مدارس غیردولتی هستند

 

معاون مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در زمان حاضر ۹ هزار و ۷۶ دانش آموز ابتدایی استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

 

به گزارش ایرنا حسین مهران فر روز پنجشنبه در همایش نکوداشت هفته مدارس و مراکز غیردولتی در بیرجند افزود: ۸۰۶ پیش دبستانی با ۱۴ هزار نوآموز در این استان مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) به عنوان نقطه قوت صرفا به تعلیم و تربیت می پردازد که در همین ارتباط مدارس غیردولتی باید الگوی آموزشی در مدارس دولتی باشند.
معاون مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این سازمان با طرح برون سپاری و خرید خدمات به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش فعالیت می کند که امیدواریم با توجه به اهمیت برون سپاری روز به روز بر کمیت و کیفیت سما افزوده شود.
وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات بیمه ای معلمان بخش غیردولتی هستیم افزود: طبق مکاتبات با تامین اجتماعی بیمه از هشت تا ۱۶ روز باید به ۲۲ روز افزایش پیدا کند.
مهران فر اظهار داشت: آموزش و پرورش از توان افراد و موسسه هایی که می توانند در بخش غیردولتی ورود کنند، استقبال می کند و امیدواریم با همکاری بیش از پیش بخش آموزش و پرورش بتوانیم نقش تاثیرگذاری در امر تعلیم و تربیت داشته باشیم.
رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به شرایط اشتغال و اهمیت جوان گرایی در استخدامی ها سما با همکاران پیشکسوتی که بازنشسته شده اند، خداحافظی می کند.
علیرضا کرمانی افزود: امروز توجه و اعتماد به جوان گرایی راه رهایی بسیاری از مشکلات است که باید به آن توجه کرد.
وی گفت: آینده سما باید در چشم اندازی ترسیم شود که در خراسان جنوبی دارای بزرگترین مدارس با بهترین امکانات و تجهیزات باشد.
وی اظهار داشت: با جوان گرایی بستر کیفیت آموزشی در مدارس غیرانتفاعی فراهم می شود و سما قصد دارد در کنار کیفیت آموزشی از امکانات پیشرفته و به روز در آموزشگاه ها استفاده کند.
رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما خراسان جنوبی افزود: بیشترین مدارس برون سپاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی در اختیار مراکز آموزشی سما است و امیدواریم در صورت تصمیم برون سپاری دوباره باز هم بیشترین مدارس را در اختیار بگیریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ مدرسه و ۱۲۰ آموزشگاه فنی در کشور در اختیار سما است گفت: در چشم انداز ۱۴۰۴ این آمار باید به یکهزار مدرسه برسد که سهم خراسان جنوبی ۶ آموزشگاه است.
کرمانی بیان کرد: از ۶ آموزشگاهی که سهم استان است تاکنون سه آموزشگاه به بهره برداری رسیده و امیدواریم با همکاری دستگاه ها بتوانیم این آمار را به سرانجام برسانیم.
وی ادامه همکاری در مدارس حمایتی، تقویت مدارس و کادر اجرایی و آموزشی و افزایش کیفیت خدمات و تسهیل شرایط آموزشی را از مهمترین چشم اندازهای پیش رو ذکر کرد.
سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) سازمانی غیردولتی برای توسعه و گسترش فضای آموزشی ایران است که با هدف کمک به وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد.
اولین مدارس غیردولتی سما از سال ۱۳۷۲ در خراسان جنوبی در بخش دبستان پسرانه و راهنمایی دخترانه آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*