کارگاه آموزشی بصیرت افزایی و سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان و خانواده های مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) برگزار شد

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir
دویست و دهمین دوره بصیرت افزایی و کارگاه آموزشی ویژه کارکنان و خانواده های مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع)، با حضور ۱۵۰ نفر از همسران و فرزندان کارکنان(همسو با طرح های مصباح۲و۴) با دعوت از اساتید برجسته و مشاوره خانواده و اساتید حوزه و دانشگاه استان خراسان جنوبی ، به مدت ۳ روز در محل تالار میلاد مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) برگزار شد.
رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی گفت: برگزاری دوره بصیرت افزایی موجب افزایش سطح آگاهی خانواده ها شده و یکی از راههای عملی شناخت حقیقت ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمین علی منصوری نیا افزود: دیگر راه دستیابی به بصیرت رعایت تقوای الهی است چرا که بنابر دستورات قرآن اگر تقوی پیشه کنید خداوند قوه تشخیص و جداسازی حق از باطل را به شما خواهد داد.
وی با تأکید بر این‌که ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه بشریت مربوط به غفلت از یاد خدا و ائمه اطهار(ع)است، گفت: اگر یاد خدا و ائمه اطهار(ع) در زندگی افراد به فراموشی سپرده نشود، بسیاری از چالش‌هایی که جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کند خود به خود از بین می‌رود.
وی با اشاره به موضوع سبک زندگی، افزود: هیچ تردیدی نیست که دشمن برای ضربه‌ زدن به نظام اسلامی تغییر سبک زندگی را در برنامه دارد و یکی از مهمترین‌ جاهایی که دشمن به‌دنبال تغییر سبک زندگی دینی خانواده‌ها است، فضای مجازی است.
وی با بیان این‌که سبک زندگی هر فرد برمبنای هدف آن فرد از زندگی مشخص می‌شود، تصریح کرد: همچنین طبق آیه ۵۶ سوره«ذاریات»، اساساً هدف از آفرینش انسان، عبادت خداست یعنی این‌که به طور کلی سبک زندگی اسلامی، عبودیت است و این عبودیت طبق فرمایش امام صادق (ع) بر چهار اصل برخورد با خدا، برخورد با خود، برخورد با خلق و برخورد با دنیا، استوار است.
رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴امام رضا(ع) بیرجند با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی برای خانواده‌های کارکنان ارتش خاطرنشان کرد: هرچه حضور خانواده‌ها در این کارگاه‌ها پررنگ‌تر باشد، سبب دلگرمی بیشتر مسئولان می‌شود.
حجت الاسلام منصوری‌نیا با اشاره به نقش تأثیرگذار خانواده در استحکام جامعه یادآور شد: در موقعیت کنونی که دشمن از هر راهی برای کوبیدن کشور عزیزمان وارد می‌شود، بایستی بسیار به هوش بوده و هوشمندانه عمل کنیم.
وی به اصل قناعت به عنوان یکی دیگر از اصول تحکیم خانواده یاد کرد و افزود: در سخنی از امام علی(ع)آمده که «قناعت گنجی تمام ناشدنی است». وی ادامه داد: عدم مدیریت اقتصادی یکی از مهمترین مشکلات جامعه فعلی است که نباید از اهمیت آن غفلت شود. حجت الاسلام منصوری‌نیا در ادامه صحبت هایش با اشاره به موضوع مهدویت، ابراز کرد: بر کسی پوشیده نیست که خداوند دو منت بزرگ بر مسلمانان نهاده که یکی رسالت رسول ا… (ص) و هدایت بشری و دیگری مولود امام مهدی(عج) و رهایی مستضعفان از چنگال ظالمان و ستمگران است.
وی به شرایط کنونی دنیا هم اشاره کرد و ادامه داد: بحران‌های اخلاقی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی در جهان حکمفرما شده ولی با ظهور منجی(عج) عدالت جهانی و دادگری حاکم می شود و دنیا پر از صلح، سازش و امنیت خواهد شد.
رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴امام رضا(ع)بیرجند تبیین کرد: در بحث مهدویت، اعتقاد به ظهور مهدی موعود(عج) و پر از عدل و داد‌ کردن جهان تنها مختص شیعه نبوده بلکه به همه ادیان تعلق دارد ولی تنها تفاوتی که در این زمینه مشهود است، نوع نگاه به این موضوع است .
وی در ادامه گفت: وقتی که ما ادعا می‌کنیم که دوست دار‌ و محب امام زمان(عج)هستیم بایستی بررسی کنیم که عملکرد ما چقدر براساس رضایت حضرت مهدی(عج) است.
رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴امام رضا(ع) بیرجند افزود: باید توجه کنیم که هر راهی بجز راه الهی و سبک زندگی اسلامی، راهی عبث و بیهوده است.
حجت الاسلام منصوری‌نیا با بیان این مطلب که در بحث سبک زندگی شیوه همسرداری تنها یک بخش آن است، اظهار کرد: همیشه باید خودمان را محک بزنیم و بررسی کنیم که آیا سبک زندگی ما سبک زندگی الهی است یا خیر؟
حجت الاسلام والمسلمین ایزدخواه مشاور خانواده هم در این دوره آموزشی به شیوه های همسرداری، اخلاق و محبت به خانواده پرداخت.
در این مراسم به کلیه شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره و به تعدادی از نفرات شرکت کننده هدیه ای اهدا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*