چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

 

حجت الاسلام قناعت رییس هیات ورزشهای رزمی طبس شد

طی مراسمی با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس و مومنی رئیس هیات ورزشهای رزمی استان حجه السلام قناعت بعنوان مسئول جدید هیات ورزشهای رزمی شهرستان طبس معرفی شد.

در این مراسم که دبیر هیات استان و جمعی از مربیان و فعالان ورزشهای رزمی شهرستان نیز حضور داشتند از تلاشهای چندساله جواد کافی در کسوت رئیس هیات تجلیل شد و رسما سکان هدایت هیات شهرستان طبس به حجت الاسلام قناعت سپرده شد.

حجه السلام قناعت پیش از این مسئولیت هیات کشتی خضری دشت بیاض و رئیس هیات ورزشهای رزمی شهرستان فردوس را تجربه کرده است.

 

 

 

جلسه هم اندیشی داوران فوتبال خراسان جنوبی برگزار شد
جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات داوران فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی شهرستان بیرجند با حضور مسولین هیات بیرجند و  رییس کمیته داوران هیات فوتبال استان برگزار شد

 

کاپ اخلاق مسابقات کونگ فوی کشور به بانوان خراسان جنوبی رسید

کاپ اخلاق مسابقات انجمن کونگ فوتوآی کشور به تیم کونگ فو بانوان خراسان جنوبی اختصاص یافت

این مسابقات با حضور ۲۲ استان شرکت کننده در سنندج برگزار شد

 

 

 

خدمتی: مسابقات بزرگ، تیراندازان را برای المپیک آماده می کند

تیرانداز جوان المپیکی ایران می گوید: تعداد سهمیه هایی که در هر مسابقه جام جهانی توزیع می شود خیلی محدود است و جدا از اهمیت کسب سهمیه برای حضور در المپیک، به تجربه و آمادگی مسابقات بزرگی چون جام های جهانی نیاز مبرمی داریم.

نجمه خدمتی روز چهارشنبه در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در رشته تیراندازی ما با مشکلات متعددی از جمله نداشتن فشنگ و ساچمه دست و پنجه نرم می کنیم، اما معتقدم مهم ترین مشکلی که می تواند با حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رفع شود، حضور در رقابت های برون مرزی چون جام های جهانی – انتخابی تیم ملی است.
چهارمرحله مسابقه جام جهانی – انتخابی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب در هند (اوایل اسفند ۹۷ دهلی نو)، چین (اوایل اردیبهشت ۹۸ پکن)، آلمان(اوایل خرداد۹۸ مونیخ)و برزیل (اوایل شهریور ۹۸ ریو) برگزار می شود.
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون ادامه داد: اگر فشنگ نداریم چیز جدیدی را تجربه نمی کنیم، البته لغو اعزام ها به دلیل کمبود اعتبار هم چیز جدیدی نیست، اما اگر تیم ملی تفنگ، تپانچه و یا اهداف پروازی نتواند در هر یک از چهار مرحله جام جهانی از هند تا ریو شرکت کند، هربار بیش از ۲۰ درصد شانس خود را برای کسب سهمیه و از آن مهم تر آماده شدن برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو از دست می دهد.
این تیرانداز ۲۲ ساله که همراه با سایر هم تیمی هایش به تمرین ماده سه وضعیت ۵۰ متر پرداخت، افزود: در رشته خفیف همیشه با مشکل کمبود فشنگ مواجه بوده ایم، همین الان هم پنجره های سالن را بسته ایم و به صورت خشک در حال تمرین هستیم. همه می دانیم که تمرین نقش مهمی در روند آماده سازی تیراندازان به ویژه برای افزایش تمرکز و آمادگی روانی آنان دارد، اما چیزی که چند برابر تمرین کردن می تواند موجب آرامش و آمادگی روانی تیراندازان شود حضور در مسابقات است.
خدمتی جوان اضافه کرد: اگر قرار باشد که بین تامین فشنگ برای تمرین و حضور در مسابقات جام جهانی یا قهرمانی آسیا یکی را انتخاب کنیم مطمئن باشید ۱۰۰ درصد تیراندازان شرکت در مسابقات را انتخاب می کنند، زیرا هر مسابقه حکم بیش از ۶ ماه تمرین را برای هر ورزشکار دارد، ضمن اینکه می توانیم شانس مان را هم در این رویدادها امتحان کنیم.
این تیرانداز بیرجندی گفت: ما برای کسب سهمیه در هر یک از مراحل جام جهانی شانس کسب سهمیه المپیک داریم، اما هر قدر جلوتر می رویم یا به عبارتی مسابقه به مسابقه شرایط آسان تر می شود؛ زیرا تمام کشورهای مدعی به ویژه کشورهای آسیایی صاحب نام که عناوین المپیکی دارند، سهمیه هایشان را گرفته اند و در این حالت شانس برای تیراندازان ما بیشتر می شود .
وی ادامه داد: من در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ در جمهوری آذربایجان سهمیه المپیک را کسب کردم و چند ماه بعد در مسابقات قهرمانی آسیا توانستم مدال طلا بگیرم، اما چون پیشتر سهمیه گرفته بودم سهمیه به نفر بعدی داده شد.
دارنده عنوان هشتم المپیک ریو تاکید کرد: اما فراموش نکنیم شرکت در هر مرحله ما را برای کسب سهمیه آماده تر می کند.
نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی تفنگ در دو رشته بادی و خفیف از دهم آذر ماه آغاز شده است و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*