پیامک

باسلام
اتصال بولوار پیامبر اعظم (ص) به بولوار شهید فایده و شهید بهشتی چند سال است ناتمام رها شده است. این طرح چه زمانی به اتمام می رسد؟

باسلام
وقتی بولوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند به عنوان کمربندی احداث شد، چند دور برگردان هم داشت اما یکی پس از دیگری بسته شد و کسی هم نگفت که اگر قرار بود آن ها را ببندید چرا از همان اول ایجاد کردید. حالا هم چشم مردم به ایجاد یک میدان در آن روشن شده در حالی که برای اتصال سراب به خیابان سپیده، احداث یک زیرگذر ضروری تر بود. مدیران شورای ترافیک فقط برای رفع مشکل به طور موقت تصمیم نگیرند و به فکر آینده هم باشند.

باسلام
چند سال است که در کوچه های سلمان و ابن سینا جمعیت زیادی ساکن شده اند اما به دلیل اجرا نشدن شبکه فاضلاب آسفالت نمی شود که مردم در تابستان با گرد و خاک و در فصل بارندگی با گل و لای این کوچه ها مواجه هستند. حال که در این شرایط آسفالت معبر مقدور نیست حداقل هر چند وقت آن را تیغ بزنند تا ناهمواری ها رفع شود.

 

سلام
ابتدای بولوار امام رضا (ع) بیرجند، حدود یک ماه است که برق ندارد و با این که محل رفت و آمد تعداد زیادی از مردم است از روشنایی کافی در شب برخوردار نیست.
مسئولان دست اندرکار پیش از آن که حادثه ای رخ دهد، برای برقراری تامین روشنایی آن هر چه سریع تر اقدام کنند.

باسلام
بر اساس بخشنامه کشوری؛ مصرف برق، آب و گاز مدارس رایگان است. مسئولان مدارس هیئت امنایی اعلام کنند پس پول هایی را که از والدین دریافت می شود در چه زمینه ای هزینه می کنند؟ امسال برای فرزندم ۳۰۰ هزار تومان شهریه پرداختم و حتی برای پول پیک های آخر هفته هم هزینه دریافت کردند اما کار خارج از درس و کلاس در مدرسه نمی بینیم!

 

باسلام

آیا چون مغازه دار اجاره می دهد باید میوه را هم گران بفروشد؟ در بیرجند جدا از بازار روزها، برخی مغازه داران یک میوه را با چند نرخ می فروشند و کسی هم نظارت نمی کند! مگر در مرکز استان چند میدان میوه و تره بار داریم که آن ها میوه های خود را از آن تهیه می کنند؟

 

باسلام

دولت در طرح جدید خود برای بسته حمایتی، جدا از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، کارمندان را در اولویت سوم قرار داده است اما در این میان، نامی از کارگران به میان نمی آید و معلوم نیست این قشر چه زمانی مشمول آن خواهند شد. از سوی دیگر درباره این که روستاییان هم مشمول خواهند شد یا نه، صحبتی مطرح نمی شود.

 

سلام
شهرداری بیرجند در کنار ساخت سازه های جدا کننده وسط خیابان های معلم و غفاری، دستی هم به آسفالت اطراف میدان ولی عصر (عج) بکشد. سال هاست میدان رنگ آسفالت نو و همواری به خود ندیده است.

باسلام
روستای حسین آباد میران از توابع بخش ماژان خوسف در فاصله۱۲۰ کیلومتری مرکز استان واقع است و اهالی از آنتن دهی تلفن همراه و دریافت شبکه های تلویزیون محروم هستند. در کنار این موارد مردم این روستا با مشکلات دیگری هم  دست و پنجه نرم می کنند. مسئولان بازدیدی از این روستا داشته باشند شاید بخشی از مشکلات آن ها برطرف شود.

 

باسلام
در منطقه پشت بازار بیرجند (پشت دبستان حکیم نزاری) و در کوچه منتظری ۲۲ ساکن هستم. بار ترافیکی که از ساعت ۱۵ در این محله اتفاق می افتد بسیار کلافه کننده است. از سوی دیگر شهرداری طرحی را برای عمران این منطقه در دست اجراندارد

 

باسلام
در خیابان الهیه یک، واقع در مهرشهر بیرجند (جنب واحدهای مسکونی فرهنگیان) چند بلوک وجود دارد که جمعیت زیادی در آن ساکن هستند که هر روز باید از معابر خاکی این فضا رفت و آمد کنند. از برخی اهالی برای آسفالت پول دریافت شده و از بعضی هنوز گرفته نشده است و شرکت های ساختمان ساز هم جوابگو نیستند. شهرداری برای آسفالت معابر این بلوک ها اقدام کند تا اهالی از وجود گرد و خاک رها شوند.

 

باسلام
حدود ۱۵ سال از تشکیل استان می گذرد
و در این مدت جلسه ها و صحبت های زیادی از طرح گردشگری منطقه بند دره بیرجند به میان آمد و حالا جز از دست رفتن فرصت، چیزی عاید مردم شهر نشده است. تا کی قرار است اجرای این طرح در اختلافات مسئولان و مدیران شرکت معطل شود؟

 

باسلام
مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه گردشگری نهبندان بیش از این برنامه ریزی و زمینه سفر تورهای بیشتری را فراهم کنند. این روزها زمان خوبی برای معرفی جاذبه های شهرستان به مردم استان است. تالاب کجی، آسبادها، دهسلم و کویر شهرستان از جاذبه هایی است که می تواند در توسعه این منطقه بیش از این نقش ایفا کند.

 

باسلام
استخر شنای بشرویه بعد از گذشت حدود ۱۱ سال از شروع احداث، هنوز به بهره برداری نرسیده است. در این بین فرصت شنا از علاقه مندان گرفته شده است و گاه مجبور می شوند به دیگر نقاط استان بروند. اداره کل ورزش و جوانان پیگیر این موضوع شود.

 

باسلام
با این که در بیشتر نقاط بیرجند شبکه فاضلاب اجرا شده است اما خیابان ظفر و محدوده اطراف آن از این زیرساخت شهری بی بهره است. شرکت آب و فاضلاب استان چه برنامه ای برای این منطقه دارد؟

 

باسلام
کارگر ساختمانی هستم که در بیرجند کار می کنم. یک روز کار هست و یک روز نیست و درآمد من و امثالم از همین راه تامین می شود، این در حالی است که دولت به فکر ما نیست. بسته حمایتی تصویب کرده اند و به جای این که کارگران ساختمانی را برای پرداخت کمک در اولویت قرار دهند، کارمندان را که درآمد ثابت دارند مورد حمایت قرار می دهند. اگر آن ها برای دریافت کنندگان حقوق زیر سه میلیون تومان برنامه ریزی کرده اند، پس کارگری که درآمد ماهیانه اش به یک میلیون تومان هم نمی رسد چگونه باید حمایت شود؟

باسلام
حال که برای استانداری سرپرست تعیین شد مردم شهرستان مرزی زیرکوه هم برای معرفی فرماندار باید منتظر انتصاب استاندار جدید باشند و به این زودی ها شخصی برای فعالیت به عنوان مقام عالی دولت در شهرستان معرفی نخواهد شد.
مشکلات شهرو منطقه و محله خود را جهت باز نشر در کانال آخرین خبرخراسان جنوبی برای ما ارسال کنید.

 

باسلام
بعد از تغییر قیمت ارز و در پی آن گرانی مصالح ساختمانی، اجاره بها در بیرجند به طور سرسام آوری افزایش یافته است و برخی صاحب خانه ها قیمت های نجومی از مستاجران دریافت می کنند.

 

 

سلام
دولت فقط به فکر کارمندان است و برای عیدی یا افزایش حقوق آن ها تصمیم می گیرد و حالا هم آن ها را بعد از مددجویان برای دریافت بسته حمایتی در اولویت قرار داده اما در این میان فکری برای کارگران نشده است و معلوم نیست که آیا بسته حمایتی دولت نصیب آن ها شود یا نه. مسئولان استانداری و اداره کار با پیگیری از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهره مندی کارگران تلاش کنند.

باسلام
اینترنت روستای دستگرد اصلا کیفیت مطلوب ندارد و بیشتر اوقات قطع و وصل می شود و اگر هم وصل باشد سرعت آن بسیار پایین است. دهیاری و مسئولان شرکت مخابرات فکری برای رفع این مشکل بردارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*