معاون وزیر کشور از پروژه های عمران شهری بیرجند بازدید کرد / وعده ۶۰ میلیاردی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روز گذشته از سه پروژه شهرداری بیرجند با حضور معاون عمرانی استاندار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند بازدید کرد.
جمالی نژاد در بازدید از مراحل ساخت چهارشنبه بازار جدید بیرجند در بلوار مسافر از این پروژه به عنوان یک پروژه عمرانی خوب در شهر بیرجند یاد کرد و گفت: برای پیشبرد این پروژه به شهرداری ۳میلیارد تومان در قالب پرداخت تسهیلات کمک می شود.
فرهنگ مردم بیرجند خیلی بالاست
وی هم چنین در ادامه از محل نگهداری سگ های ولگرد بازدید کرد و در حاشیه این مراسم گفت: من از صبح که در شهر بیرجند حضور پیدا کرده ام به نظرم مردم فرهنگ بسیار بالایی دارند. وی ادامه داد: کمتر شهری در حوزه نگهداری از سگ های ولگرد ورود پیدا کرده که این اقدام در شهر بیرجند حائز اهمیت است.
تخصیص تسهیلات ۳ میلیاردی به پروژه سایت پسماند
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه از محل احداث سایت پسماند شهرداری بازدید کرد و قول مساعد برای تخصیص تسهیلات ۳ میلیاردی به این پروژه را داد.
وی ادامه داد : امسال اعتبار خوبی برای حوزه پسماند پیش بینی شد که تخصیص پیدا نکرد و ما امیدواریم این اعتبار تخصیص پیدا کند و با توجه به اینکه شهرداری بیرجند طرح پسماند را در دست تهیه دارد امید است به این پروژه هم اعتبار تخصیص یابد.
بیرجند شهر تمیزی است
وی از بیرجند به عنوان یک شهر تمیز یاد کرد و گفت: شهرداری باید بدنبال جذب سرمایه گذار باشد چرا که یکی از راه های تحول شهرها سرمایه گذاری است و شهرداری بیرجند کمتر به این حوزه ورود پیدا کرده است. وی تأکید کرد: من تلاش می کنم سرمایه گذارانی که تمایل به حضور در بیرجند دارند ترغیب کنم که در اینجا سرمایه گذاری کنند.
شهردار بیرجند هم در این مراسم وسعت کل سایت پسماند را ۸۵ هکتار و وسعت مکان طراحی شده را ۲۶ هکتار عنوان کرد و گفت : حجم زباله روزانه نیز ۱۵۰ تن خواهد بود. جاوید به ساخت سوله پردازش به متراژ ۱۵۳۰ متر مربع با اعتبار ۳میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: برای اتمام این پروژه به اعتبار ۷ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومانی نیاز است.
جمعه ها بازدید عمومی از سایت نگهداری سگ های ولگرد
عضو هیات مدیره انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند هم در این مراسم به نگهداری ۲۳۰ سگ با توله در این سایت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان برای این مکان هزینه شده است که خیرین کمک شایان توجهی داشته اند و برای ساماندهی بهتر به اعتبار و کمک دولتی نیاز داریم. مهندس میرکاظمی افزود: روزهای جمعه برای بازدید عموم از سایت در نظر گرفته شده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*